Objavljeno 21. ožujka, 2018.
Za očekivati je kako, u slijedu vremenskih događanja od kraja veljače pa sve do danas, u nas nije uputno spominjati išta što asocira na hladnoću. No ipak - nije svaki hladni val isljučivo vezan uz meteorološke pojave.
Hladni val d.o.o. tvrtka je sa sjedištem u Novoj Gradišci, svjetski su poznat proizvođač Icesonic uređaja i nude jedinstveno i cjenovno efikasno rješenje za tehnologiju upotrebe suhog leda.
Izvoz na pet kontinenata
Tehnologija čišćenja suhim ledom relativno je novi proces čišćenja koji se koristi čvrstim CO2 kuglicama - poznatima i kao suhi led. Koristi se, prije svega, za industrijsku uporabu u različitim aplikacijama. Suhi led, nakon udara u površinu koja se tretira, sublimira - pretvara se direktno iz čvrstog stanja u CO2 plin, te tako ne ostavlja talog, opasni otpad ili otrovne pare. Metoda čišćenja suhim ledom brzo postaje omiljena za okoliš, kao i za proizvodnju. Zbog golemih ekoloških propisa industrija je prisiljena smanjiti otpad. Nadalje, raste i svijest o globalnom utjecaju na okoliš koji mnogi stavljaju ispred svoje proizvođačke prakse. Međutim, prednosti ove tehnologije naglašene su zbog golemih performansi koje ostvaruje suhi led – nema prekida proizvodnje, izuzetna kvaliteta čišćenja, i to bez oštećenja tretirane opreme.
Ugljični dioksid, kao prirodan plin, potpuno je neotrovan, bez boje i bez mirisa. Rabi se u prehrani za točenje pića i za gaziranje, pa je, gledano s ekološke strane, idealan za čišćenje.
Tvrtku Hladni val osnovao je Matko Grgurević, osoba sada s 20-godišnjim iskustvom rada u industriji i radu s plinovima. Kao povratnik iz Južnoafričke Republike, kod Nove Gradiške odlučio je pokrenuli inovativnu, ekološku proizvodnju industrijskih strojeva. Osim što u modernom proizvodnom pogonu koriste najmoderniju tehnologiju - CAD dizajniranje, CNC strojeve, uređaje za lasersko rezanje i CNC savijanje, u Hladnom valu otišli su i korak dalje - dio strojeva proizvode 3D printerima. Rezultat ne izostaje - 90 posto svojih strojeva izvoze po cijelom svijetu, na svih pet kontinenata...
No nije u domaćoj javnosti neuobičajeno da se o ovakvim uspješnim tvrtkama vrlo malo zna, zbog čega je Hrvatski Telekom organizirao natječaj “What's Next: Budućnost u Hrvatskoj” koji će predstaviti ljude i kompanije koji guraju društvo naprijed. Od ambicioznih startupa s realnim šansama da promijene svijet do svježih ideja etabliranih kompanija koje će nam olakšati život i poslovanje. Ovo je upravo jedna od takvih priča.
Generacija Next
Krajem prošle godine Hrvatski Telekom je predstavio komunikacijsku platformu “Generacija Next”, koja objedinjuje sve HT-ove projekte koji služe pripremi Hrvatske za novi val tehnoloških promjena i koja predstavlja pozitivne priče koje guraju Hrvatsku naprijed.
Internetska povezanost je ključna za razvoj digitalnog gospodarstva i društva koje će nam svima omogućiti brži napredak. Da bi uopće mogli govoriti o povezanosti, ključna su ulaganja u komunikacijsku infrastrukturu. Ona će omogućiti ljudima veću povezanost s obitelji i prijateljima, više mogućnosti za učenje i dijeljenje znanja, ali i lakše poslovanje - digitalno poslovanje. HT danas ulaže u mrežu i pronalazi nove načine kako tehnologijom podržati gospodarski razvoj Hrvatske – inovacijama u proizvodima i uslugama, ali i ulaganjima u pametne gradove i mlade. GS NATIVE
Dario KUŠTRO