Objavljeno 16. ožujka, 2018.
PAKRAC - Nacionalna i lokalna gastronomija važan su dio identiteta pojedinog područja. S obzirom na primarni proizvod i razlog dolazaka turista, upravo je gastronomija, uz vinsku ponudu, najbolja pozivnica za istraživanje Požeško-slavonske županije.
- Kako bismo radili na razvoju Požeško-slavonske županije u gastrodestinaciju, počeli smo realizaciju projekta “Okusi zlatne Slavonije”. Projekt je usmjeren na razvoj ponude lokalnih jela, razvoj prepoznatljivosti, njezino brendiranje i umrežavanje te promociju i prezentaciju prema širem turističkom tržištu. Okusi i mirisi regionalnih i lokalnih kuhinja sve se više ističu kao vrijednost turističke ponude, ali i kao sve značajniji motiv za putovanje i bitan element ocjene ukupnog zadovoljstva gosta turističkim odredištem. Bogatstvo gastronomije ovog područja pruža mogućnost posjetiteljima da dožive okuse prošlih vremena - od domaćeg kruha iz krušne peći preko vrhunskih mesnih proizvoda i prerađevina, kao što su čvarci, sušena slanina, šunka, kulen, kulenova seka, švargl, te riblji specijaliteti - perkelt od soma, pastrva na žaru, fiš-paprikaš, zatim mesni specijaliteti - čobanac, sekeli gulaš, vinogradarski ćevap pa sve do slastica tačkrle, knedle, šmarn, štruce, štrudle itd., koji se danas poslužuju kao slavonski specijaliteti, ali i isprepliću sa specijalitetima kontinentalne i kreativne kuhinje današnjice - istaknula je direktorica županijske Turističke zajednice Maja Jakobović.
Tijekom 2015. i 2016. TZ je provela prvu fazu projekta, koja je sadržavala izradu pravilnika i postavljanje standarda “Okusa zlatne Slavonije”, utvrđivanje popisa jela, izradu vizualnog identiteta, vanjskog obilježja za objekte, sadržajno kreiranje, oblikovanje i izradu jelovnika te snimanje promotivnih videomaterijala jela i objekata nositelja standarda “Okusi zlatne Slavonije”.
U 2017. provedeni su Dani “Okusa zlatne Slavonije”, koji su održani tjedan dana prije Martinja, gdje su posjetitelji mogli uživati u tradicionalnim jelima iz jelovnika “Okusi zlatne Slavonije”, po promotivnim cijenama u sedam ugostiteljskih objekata. Tada su ploče “Okusi zlatne Slavonije” dobili restorani Omanovac Pakrac, Čiča Mata Velika, Stari fenjeri Požega, Zlatni lug Požega, Grgin dol Požega, Vila Stanišić Požega. Sada su u Pakracu dodijeljene nove ploče hotelu Pakrac i restoranu Klas iz Pleternice. Voditelji restorana upoznali su prisutne s ponudom koju pružaju, a na kraju su svi mogli i kušati jela pripremljena s novog menija.
Novim vlasnicima brenda “Okusi zlatne Slavonije” čestitala je pakračka gradonačelnica Anamarija Blažević i zamjenik župana za gospodarske djelatnosti Željko Jakopović
U drugoj fazi projekta izrađene su brošure “Okusi zlatne Slavonije”, koje sadrže informacije o nositeljima standarda “Okusi zlatne Slavonije” i ponudi tradicijskih jela u njihovim objektima. Brošura je, osim u tiskanom, dostupna i u digitalnom obliku te na internetskoj stranici http://tzzps.hr/vrste/brosure/. AGM Kruna