Osijek
SAVJETOVALIŠTE POTROŠAČKOG FORUMA

Lani su bile 6704 pritužbe potrošača
Objavljeno 15. ožujka, 2018.
Uz pravnu pomoć građanima se dnevno vraćaju desetci tisuća kuna - kaže Dunja Mak, pravnica Savjetovališta

Tijekom 2017. godine osječkom Savjetovalištu Potrošačkog foruma čak je 6704 građana prijavilo slučaj kršenja njihovih potrošačkih prava. Najviše su se žalili na trgovce i pružatelje javnih usluga.

Od ukupnog broja prijava njih gotovo polovina, 3116, odnosila se na sektor trgovine, a unutar ovoga sektora čak 2122 slučaja odnosila su se na pritužbu vezanu uz materijalni nedostatak proizvoda. Kada su u pitanju trgovci, građani su se žalili mahom i zbog telefonske prodaje (160 slučajeva) te na račun internetske kupnje (154 slučaja). Lani su pljuštale i pritužbe na račun pružatelja javnih usluga kojih je zabilježeno 2250! U ovome, pak, sektoru potrošači su najviše pritužbi imali na pružatelje usluga elektroničkih komunikacija, i to u čak 1059 slučajeva, a potom i na distributere električne energije (501) i vode (176) te na dimnjačare (118).

Statistika Savjetovališta kazuje i kako su u ovoj udruzi u protekloj godini velik broj radnih sati utrošili na pomaganje građanima suočenim s ovrhama zbog dugovanja prema pružateljima javnih usluga. Tako su u ovom smislu obavljene čak 454 pojedinačne konzultacije.

Ističe se kako u Slavoniji iz godine u godinu raste svijest građana o potrošačkim pravima te je sukladno tomu sve veći broj onih koji ne doživljavaju olako kršenje propisa o zaštiti potrošača. Tako je 2006. godine pomoć u borbi za svoja prava u osječkom Savjetovalištu zatražilo 1437 osoba, u 2007. godini 2257 osoba, u 2009. godini 3202 osobe, u 2012. godini - 4557 osoba, pet godina poslije, u 2017. godini ova se brojka povećala za više od 2200 pritužbi.

- Ponosni smo na činjenicu da su uz pomoć našeg savjetovališta građani sve više upoznati sa svojim pravima i da na stotine njih uz našu pomoć ostvaruje konkretnu ekonomsku korist. Naime, prema povratnim informacijama naših korisnika, dnevno u džepove građana vratimo i po nekoliko desetaka tisuća kuna. Bilo ostvarivanjem prava na povrat novca, zamjenom ili spasom od ovrha - kaže Dunja Mak, pravnica Savjetovališta.

Ivana SOLAR
NA TURISTIČKE USLUGE 52 PRITUŽBE

U 2017. godini Svjetovalište “Potrošačkog foruma” pratilo je i dinamiku kršenja potrošačkih prava u sektoru turističkih usluga te su vezano uz ovu problematiku zabilježene 52 pritužbe građana. Među njima najveći broj (28) odnosi se na rad turističkih agencija, a zabilježeno je i kršenje potrošačkih prava u segmentu najma objekata i avioprijevoza.

Najčitanije iz rubrike