Ekonomija
NAJBOLJI UVJETI ZA ŽENSKO PODUZETNIŠTVO U NOVOM ZELANDU, ŠVEDSKOJ I KANADI

U Gani i Rusiji najveći udio žena među poduzetnicima
Objavljeno 14. ožujka, 2018.

Prema drugoj studiji Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE), žene poduzetnice bolje napreduju na razvijenijim tržištima.

Za razliku od poduzetnica na tržištima u razvoju, imaju pristup različitim resursima i mogućnostima, uključujući pristup kapitalu, financijskim uslugama i akademskim programima. Index je pokazao i da buduće i trenutne poduzetnice diljem svijeta nastavljaju napredovati usprkos rodnim kulturnim predrasudama koje rezultiraju znatnim zaprekamama kad je riječ o unapređivanju poslovanja. Index je pratio napredak i postignuća žena poduzetnica i vlasnica poduzeća na 57 tržišta, obuhvaćajući pet geografskih regija – Aziju i Pacifik, Europu, Latinsku Ameriku, Bliski istok i Afriku te Sjevernu Ameriku.

Puni potencijal

„Žene poduzetnice postigle su znatne korake naprijed kao vlasnice poduzeća diljem svijeta, no još uvijek su na putu da ostvare svoj puni potencijal. Vjerujemo da privlačenjem pozornosti na ovu temu možemo dodatno podržati žene i osnažiti ih kako bi uspješno vodile poduzeća te imale bogatiji, ispunjeniji život”, izjavila je Martina Hund-Mejean, financijska direktorica u kompaniji Mastercard.

Razvijena tržišta sa snažnim uvjetima koji omogućuju razvoj nisu imuna na kulturalnu pristranost prema ženskom poduzetništvu. Tako su rezultati pokazali da u Novom Zelandu društvo slabije prihvaća poduzetnice. Usprkos ovim okolnostima, žene vlasnice poduzeća u toj zemlji su prihvatile izazov i zauzele prvo mjesto na Indexu drugu godinu zaredom.

Index također sugerira kako mogućnost za poduzetništvo nije nužno usklađena s tempom gospodarskog razvoja tržišta. Tržišta u nastajanju kao što su Gana (46,4 posto), jedno od tri novo dodana tržišta na Indexu, zajedno s tržištem države Malavi i Nigerijom-Ugandom (33,8 posto) te Vijetnamom (31,3 posto) pokazala su da imaju veću stopu žena koje su vlasnice poduzeća u usporedbi s razvijenim tržištima. Žene na tim tržištima smatraju se poduzetnicama koje se za to odlučuju iz nužde za preživljavanjem, a imaju problem s nedostatkom financijskog kapitala i pristupom uslugama koje bi im olakšale poslovanje.

Studija se nadalje bavi i pitanjem: Kako uspješna poduzeća opstaju?

Uvjeti podrške

Zbog snažne kombinacije pristupa financijskim uslugama i proizvodima; jednostavnosti poslovanja; snažne podrške malim i srednjim poduzećima i kvalitetnog upravljanja, kao što je to slučaj u Novom Zelandu (74,2 boda, 1. mjesto), Švedskoj (71,3, 2. mjesto), Kanadi (70,9, 3. mjesto), SAD-u (70,8, 4. mjesto) i Singapuru (69,2, 5. mjesto) – tržištima koja su zauzela prvih pet mjesta na Indexu. Iz primjera tržišta Filipina (68,0, 9. mjesto), Bocvane (66,5, 14. mjesto), Tajlanda (65,8, 15. mjesto), Poljske (65,4, 19. mjesto) i Kostarike (65,0, 20. mjesto) poduzetništvo se može promatrati kao prilika za žene, navodi se u studiji Mastercard. Ističe se i kako, premda uvjeti podrške za poduzetnike na tim tržištima nisu povoljni, imaju veliku zastupljenost poslovnih žena, stručnjaka i tehničkih radnika, dinamično lokalno poduzetništvo i veliko poštovanje prema uspješnim poduzetnicima. Koreja (s 53,2 na 57,2, 44. mjesto) doživjela je najveći skok na Indexu zbog rasta poduzetničkih aktivnosti. Z.Rupčić

DESET VODEĆIH TRŽIŠTA KOJA ZA ŽENE PRUŽAJU NAJBOLJE UVJETE

1. Novi Zeland 74,2 % 2. Švedska 71,3 % 3. Kanada 70,9 % 4. Sjedinjene Američke Države 70,8 % 5. Singapur 69,2 % 6. Portugal 69,1 % 7. Australija 68,9 % 8. Belgija 68,7 % 9. Filipini 68,0 % 10. Ujedinjeno Kraljevstvo 67,9 %

DESET TRŽIŠTA NA KOJIMA JE NAJVEĆI UDIO ŽENA KOJE U VLASNICE PODUZEĆA

1. Gana 46,4% 2. Rusija 34,6% 4. Novi Zeland 33,0% 5. Austrija 32,1% 6. Vijetnam 31,3% 7. Poljska 30,3% 8. Španjolska 29,4% 9. Rumunjska 28,9% 10. Portugal 28,7%

Žene u Saudijskoj Arabiji imaju veću ambiciju od muškaraca da razvijAJU VLASTITO poslovanje

Nedostatak samopouzdanja može biti ključan u odvraćanju žena od pokretanja vlastitog biznisa. Na tržištima poput Belgije (25,5 % žena poduzetnica, 22. mjesto), Njemačke (25,3 %, 24. mjesto) i Ujedinjenog Kraljevstva (25,0 %, 27. mjesto) postotak žena vlasnica poduzeća niži je od očekivanog, unatoč učinkovitim zakonskim sustavima i visokoj mogućnosti pristupa resursima. Međutim, želja i upornost uvijek nađu put. Na tržištima gdje su žene vođene nuždom, poput Indonezije (62,4 boda, 30. mjesto), Gane (61,5, 33. mjesto), Brazila (61, 1, 35. mjesto), Meksika (60,2, 38. mjesto), Ugande (57,6, 43. mjesto) i Nigerije (56,4, 45. mjesto), žene kao i muškarci sudjeluju u poduzetništvu. Takva tržišta imaju tendenciju samozapošljavanja, vrlo vjerojatno u neformalnom sektoru, manjeg tehnološkog intenziteta i malog razmjera. Iako tržišta na Bliskom istoku i u Africi, kao što su Ujedinjeni Arapski Emirati (49,5 bodova, 49. mjesto), Tunis (45,2, 51. mjesto) i Saudijska Arabija (39,3, 54. mjesto) imaju neke od najnižih rezultata na Indexu, ta tržišta također pokazuju i najveća očekivanja žena kad je riječ o rastu. Više od polovice žena poduzetnica u Ujedinjenim Arapskim Emiratima i Tunisu očekuju da će zaposliti šest ili više radnika u sljedećih pet godina. Žene u Saudijskoj Arabiji imaju veću ambiciju od muškaraca da razviju svoje poslovanje.

Možda ste propustili...

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

POVRĆU LOŠA GODINA, SVE URANILO, KIŠE PREMALO

U plastenicima u travnju 40, zahladnjenje novi stres

POKRENUTI STVARNU AKCIJU U BORBI PROTIV KLIMATSKE KRIZE

Zagađenje plastikom nalazi se svagdje oko nas

Najčitanije iz rubrike