Regija
TJEDAN PRAVA POTROŠAČA

Zadovoljan kupac najviše će trošiti
Objavljeno 12. ožujka, 2018.

VINKOVCI

U organizaciji Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta te Hrvatske gospodarske komore, u Vinkovcima je u okviru Tjedna prava potrošača održana edukacija za gospodarstvenike u velikoj županijskoj vijećnici te informiranje građana u vinkovačkoj robnoj kući VSC u nazočnosti državne tajnice Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataše Mikuš Žigman.

Edukacija za gospodarstvenike obuhvatila je teme poput odredbe Zakona o zaštiti potrošača – obveze trgovaca, Zaštita prava potrošača u inspekcijskom nadzoru – Iskustva tržišne inspekcije, Elektroničko poslovanje – digitalno gospodarstvo, Aktivnosti Europskog potrošačkog centra Hrvatska, Alternativno rješavanje potrošačkih sporova u RH, Primjena Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova u praksi i Uloga akreditacije u politici zaštite potrošača.

- Svjetski dan potrošača, 15. ožujka, odlučili smo obilježiti Tjednom prava potrošača u više gradova. Željeli smo trgovcima približiti prava potrošača jer držimo da je najbolji potrošač onaj koji je zadovoljan kupnjom određenog proizvoda. Osim toga, u Vinkovcima smo željeli na infopultu upoznati građane s pravima potrošača jer postoji još prostora kako bi se educirali o tome - rekla je Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstva gospodarstva.

O pravima potrošača i trgovaca te o najčešćim situacijama u kojima dolazi do prijava, govorili su nadležni stručnjaci.

- Iznimno je važno da trgovci znaju koje su njihove obveze prema potrošačima i kako najbolje iskoristiti zadovoljnog potrošača kao konkurentsku prednost te da vide kako obveze nisu toliko teške da se ne bi mogle ispuniti. Tržišna inspekcija objasnit će na koji način eventualno izbjeći nekakve sankcije - rekla je Suzana Kolesar, tajnica Suda časti i Centra za mirenje pri HOK-u.

Prema riječima Zrinke Čobanković, pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo i regionalni razvoj VSŽ-a, Vinkovčani su imali priliku razgovarati sa stručnim osobama iz Ministarstva, od kojih su dobili konkretne informacije o pravima potrošača i kako ih mogu koristiti da bi se što kvalitetnije zaštitili od prijevara, zloupotreba ili nekorektnog ponašanja trgovaca.

Pri Sudu časti u HGK-u, kao i Hrvatskoj obrtničkoj komori, svi gospodarstvenici i obrtnici imaju mogućnost sporove riješiti mirnim putem, bez sudova. Mario Kokaj

U REGISTRU “Ne zovi” 27.000 brojeva

Ako ne želite da vas trgovci telefonski kontaktiraju kako bi vam prodali neku uslugu ili proizvod, razmislite o upisu vašeg telefonskog broja u Registar “Ne zovi”. Brojeve upisane u Registar trgovci ne smiju zvati ili na te brojeve slati promidžbene ili prodajne poruke. Sve informacije možete dobiti na stranici www.hakom.hr, a do sada je upisano oko 27.000 brojeva.

Možda ste propustili...

U NADBISKUPIJSKOM OBITELJSKOM CENTRU

Otvoren Vrt arkanđela Rafaela

MEĐUNARODNO NATJECANJE

JVP Sl. Broda uspješan u Češkoj

Najčitanije iz rubrike