Osijek
TURISTIČKI POTENCIJALI

Poplavni nasipi - mjesta za vikendaški odmor i rekreaciju cikloturista
Objavljeno 10. ožujka, 2018.

Nasipi za obranu od poplava prepoznati su kao odličan turistički potencijal, jer prolaze kroz gotovo netaknute krajolike bogate florom i faunom, a koji konfiguracijom terena pružaju izuzetne uvjete za razvoj mreže biciklističkih staza na području Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske i Virovitičko-podravske županije.

Već uređena 53 km

Potencijale za rekreaciju, vožnju i prometovanje turističkog vlakića od Osijeka do Batine, kao zajednički projekt prepoznale su Hrvatske vode i Osječko-baranjska županija. Direktor Hrvatskih voda Vodnogospodarskog odjela za Dunav i donju Dravu Željko Kovačević, razgovarao je sa županom Ivanom Anušićem o tom idejenom projektu kojim bi se trebala urediti kruna nasipa s biciklističkim stazama, čime se ostvaruje dodatna korist ojačanja nasipa i tako olakša provedba operativnih mjera obrane od poplava budući da se osigurava kvalitetniji pristup mehanizaciji svim dionicama nasipa po svim vremenskim uvjetima.

Kovačević navodi kako su Hrvatske vode do kraja 2014. godine krune nasipa modernizirale u dužini od 53,09 km (u Županiji 24,5 km), a na području Županije moguće je na nasipima uz Dunav, Dravu i baranjsku Karašicu modernizirati novih 115 kilometara, pa je projektni prijedlog predan i u Županiju, odjelu zaduženom za turizam, na daljnje razmatranje i razradu.

Vlakić Osijek - Batina

Kovačević kaže kako bi modernizacija mogla biti na 9,7 km nasipa Sv. Đurađ - Donji Miholjac i na nasipu Hobođ - Zabara (makadam, cca 5km + 4,7 km); cca 5,9 km na nasipu Belišće - Nard (u 2018. godini nanijet će se tucanik); cca 31,7 na Glavnom dravskom nasipu; cca 21,7 km na nasipu Drava - Dunav (od CS Podunavlje do lugarnice Monjoroš); cca 4,3 km na nasipima Gomboš i Batina (rekonstruiraju se) i cca 44,7 km na nasipima uz baranjsku Karašicu i Borzu.

Modernizirane bi nasipe od Osijeka do Batine bilo moguće, osim za biciklistički promet, koristiti i za prometovanje vlakićem, odnosno za odmor i rekreaciju stanovništva i posjetitelja. Nakon modernizacije krune nasipa, od Podravlja do Batine moglo bi se doći biciklima, ili vlakićem na nasipima Drava - Dunav (u duljini od cca 11 km) i Zmajevac - Kopačevo (u duljini od cca 31 km) sve do tzv. tenkovske ceste, potom bi se trebalo prometovati cestom do nasipa Gomboš (cca 2,3 km) sve do Zelenog otoka. Bicklisti bi nasipom Batina (cca dva km) bili u mogućnosti doći do središta Batine, a vlakić bi, nakon prometovanja nasipom Gamboš, do Batine trebao prometovati cestom.

Kako nadalje predstavlja Kovačević, budući da postoji mogućnost prometovanja vlakićem od Podravlja na zapadnu stranu šetnicom otvara se mogućnost prometovanja vlakića sve dio ZOO-a i središta Osijeka. U sve to bi se moglo uključiti financiranje nabave vlakića, organizaciju radionica i obrazovnih aktivnosti, organizaciju biciklijada...

Darko PEJIĆ
NA TRASI OBILJE SPECIFIČNIH TURISTIČKIH I DRUGIH SADRŽAJA

Uzduž trase mjesto bi našlo i više odmorišta za posjetitelje s raznim sadržajima, od suvenirnica do kućica za prodaju proizvoda lokalnog stanovništva i kućica za okrjepu. To bi pridonijelo aktiviranju i promociji lokalne ponude, a lokacije na kojima je to moguće urediti su Podravlje, ustava Kopačevo i Prijamni centar Sakadaš u Parku prirode Kopački rit, crpna stanica Podunavlje, restoran Kormoran, crpne stanice Tikveš i Zlatna Greda, lugarnica Zlatna Greda Hrvatskih šuma, Eko centar Zlatna Greda “Zelenog Osijeka”, lugarnica Monjoroš Hrvatskih šuma, crpna stanica Zmajevac, Zeleni otok i Batina.

POTENCIJALNI PARTNERI

Projekt bi se mogao prijaviti na prekograničnu suradnju, a za provedbu ovakvih projekata do sada je, kako se navodi u projetnom prijedlogu, bilo moguće osigurati i nepovratna sredstva iz prekogranične suradnje. Stoga bi partneri mogli biti Hrvatske vode, PP Kopački rit, Županija, RRA Slavonije i Baranje, Javna ustanova Agencija za upravljanje zaštićenim prirodnim vrijednostima na području Osječko-baranjske županije, jedinice lokalnih samouprava kroz koje prolazi trasa vlakića, turističke zajednice, Zeleni Osijek..., a Osječko-baranjska županija predstavlja i prihvatljivo programsko područje (INTERREG sa Srbijom i Mađarskom), pa će se nakon otvaranja poziva moći odrediti u koji bi investicijski prioriotet bilo moguće prijaviti projekt.

Ivan Anušić

župan Osječko-baranjske županije

MOGUĆE JE POČETI RADITI PROJEKTNU DOKUMENTACIJU

Župan Ivan Anušić kaže kako se razmatra mogućnost asfaltiranja krune nasipa. “Govorimo o sasvim novoj turističkoj ponudi, što bi se financiralo kroz fondove u suradnji sa Županijom i Hrvatskim vodama. Idejni je projekt gotov, procijenjeni su određeni parametri i u ovom trenutku imamo manje-više pripremljeno sve potrebno da se počne izrađivati projektna dokumentacija”, ističe Anušić.

projekt

UREĐENJE I MODERNIZACIJA KRUNE NASIPA

Možda ste propustili...

NA EVANĐEOSKOM TEOLOŠKOM VELEUČILIŠTU

“Prozori u maštu” za otvaranje Dječje knjižnice

UDRUGA NE-OVISNOST KROZ EU PROJEKT OSIGURALA VLASTITE PROSTORE

Mišetić: Ovo će podići kvalitetu i razinu usluge našim korisnicima

Najčitanije iz rubrike