Novosti
VANJSKO VREDNOVANJE ŠKOLA - POTPUNO NOVA KATEGORIJA

Škole trebaju što više preuzeti autonomiju
Objavljeno 6. ožujka, 2018.

Ravnateljica Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Maja Jukić objasnila je u utorak na obilježavanju početka pilot-projekta vanjskoga vrednovanja škola da je riječ o novoj kategoriji kojoj je cilj da škole što više “preuzmu” svoju autonomiju, a nije ni pedagoški niti inspekcijski nadzor. Zagrebačku Osnovnu škola Tina Ujevića posjetila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak kako bi s ravnateljicom te škole Vlastom Mihelić, nastavnicima, “kritičkom prijateljicom” škole Suzanom Hitrec i ravnateljicom NCVVO-a Majom Jukić obilježila početka pilot-projekta vrednovanja i samovrednovanja osnovnih škola.

Uz napomenu kako je vanjsko vrednovanje škola metoda koja se u Europskoj uniji i cijelome svijetu koristi kako bi škole počele “što više 'preuzimati' autonomiju i odgovornost za autonomiju”, Jukić je rekla da se taj pilot-projekt provodi kako bismo odgovorili na pitanje - na koji način pomoći školama da se pripreme za vanjsko vrednovanje i kako ga trebaju provesti. Najavila je da će NCVVO u jednom trenutku raditi samo vanjsko vrednovanje i dodala da sada pomaže školama s tri posjeta “kritičkoga prijatelja” - stručne osobe koja pomaže školi u procesu samovrednovanja. Objasnila je da u pilot-projektu treba utvrditi indikatore dobre prakse u osam kriterija kvalitete. Ti kriteriji su uvjeti rada u školi, partnerski odnos s roditeljima, kvaliteta učenja i poučavanja, kurikul škole, profesorski radovi, dobrobit škole i učenika, te postignuti rezultati. H

Možda ste propustili...