Novosti
LOŠE STANJE SIGURNOSTI U PROMETU

Sve je više smrtno stradalih na cestama
Objavljeno 1. ožujka, 2018.

Prošlu godinu ponovno je obilježilo loše stanje u prometu u cijeloj Hrvatskoj. U odnosu prema 2016. godini lani je poginulo više ljudi, više ih je teško ozlijeđeno, a veći je i broj prometnih nesreća. Kako poboljšati stanje u prometu raspravljalo se u srijedu na okruglom stolu koji je u Zagrebu organizirala udruga Sigurnost u prometu, u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti. Na okruglom stolu predložene su mjere za povećanje sigurnosti cestovnog prometa, kojima bi se ostvarili ciljevi aktualnog Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH do kraja njegove implementacije 2020. godine.

- Prošle je godine bila 331 smrtno stradala osoba u prometnim nesrećama, što je evidentno povećanje u odnosu prema 2016. godini, kada je u prometu smrtno stradalo 307 osoba. Čvrsto vjerujem da je situacija takva da teško možemo pasti ispod 300 smrtno stradalih godišnje, i to zato što se i dalje puno telefonira i vozi, velik broj osoba ne veže se na stražnjim sjedalima u vozilima, prebrzo se vozi, kao i pod utjecajem alkohola. To su problemi koje prije svega treba riješiti - kazao nam je Miran Huljak, policijski službenik iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije.

Davor Georg Lisicin, glavni tajnik udruge Sigurnost u prometu, kaže da je ta udruga održala okrugli stol baš zato što se stanje u prometu lani znatno pogoršalo.

- Prošle godine smrtno je stradalo više od sedam posto osoba u prometu nego godinu prije. Nažalost, statistika kaže da se stanje pogoršava jer je do 15. veljače u prometnim nesrećama u Hrvatskoj već smrtno stradalo 27 osoba, četiri više nego u istom razdoblju lani, što je povećanje za više od 17 posto – kazao je Lisicin. Kako dodaje, na okruglom stolu okupljeni su sagledali stanje i zajednički utvrdili da se Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa, za razdoblje od 2011. do 2020. godine ne provodi do kraja.

- Vjerojatno je i to jedan od razloga zašto nas loše stanje stihijski zatekne jer ne upravljamo sigurnošću u prometu. Zaključak je da se napravi detaljna analiza mjera predviđenih programom, da se vidi koliko su te mjere uopće pridonijele sigurnosti prometa i da se inzistira na tome da se glavni ciljevi iz tog programa provedu. Jedan od ciljeva Nacionalnog programa bio je da se broj smrtno stradalih u prometu do 2020. godine smanji na 213, a očito je da se mi od tog cilja sve više udaljavamo – istaknuo je Lisicin. S.Lacić

POLICIJA NE MOŽE SVE SAMA

Davor Georg Lisicin kazao je i da je drugi cilj Nacionalnog programa bio osnivanje agencije za sigurnost cestovnog prometa. “Krajnje je vrijeme da započne njezin osnutak i ustrojstvo. Glavna je poruka okruglog stola da policija ne može sve sama, treba valorizirati i doprinos loše cestovne infrastrukture tom lošem stanju u prometu, kao i tehničke ispravnosti vozila. U Hrvatskoj imamo stari vozni park u kojem su vozila stara u prosjeku 13 godina. Tražit ćemo i da se Vlada direktno uključi u provođenje Nacionalnog programa te da traži kontinuirani uvid u njegovo provođenje od nadležnih tijela, pa i da utvrdi odgovornost za neizvršavanje programom predviđenih mjera”, istaknuo je Lisicin.

Možda ste propustili...

MINISTAR ZDRAVSTVA O SMRTI DJEČAKA IZ METKOVIĆA

Milan Kujundžić: Propusta je očito bilo, trebalo je ranije intervenirati

ALEKSANDAR TOLNAUER

Govor mržnje u porastu

HOSPITALIZIRAN OSJEČKI GRADONAČELNIK

Vrkiću ugrađeni srčani stentovi

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana