Novosti
AERODROM S DVA TRAKTORA

Osječka zračna luka nema čime očistiti pistu!
Objavljeno 28. veljače, 2018.
Zbog skliske piste avion iz Basela sletio u Beograd

Zrakoplov A320 kompanije WizzAir, koji je u ponedjeljak letio iz Basela u Osijek, u osječku zračnu luku nije mogao sletjeti zbog zaleđene piste te je morao produžiti do Beograda, gdje su se putnici iskrcali i poslije su prevezeni do Osijeka.

Osim toga, putnici koji su istim zrakoplovom trebali u ponedjeljak navečer letjeti iz Osijeka prema Baselu nisu mogli putovati jer je zrakoplov završio u Beogradu. Zbog problema na pisti u Osijeku, u ponedjeljak navečer zrakoplov Trade Aira iz Zagreba nije ni poletio prema Osijeku. Putnici koji su iz Zagreba trebali stići u Osijek prevezeni su vozilom Trade Aira, a putnici koji su u utorak trebali letjeti za Rijeku, Split i Dubrovnik, istim su vozilom ujutro prevezeni za Zagreb da bi potom put prema Rijeci, Splitu i Dubrovniku nastavili zrakoplovom.

Povrat novca

Snijeg, odnosno skliska pista osječkog aerodroma, donijeli su mnogo nevolja za više od 300 putnika. Naime, zrakoplov A320 ima kapacitet od 180 mjesta i u pravilu je jako dobro popunjen. Međutim, ovaj snijeg upozorio je na problem u zračnoj luci s opremom nužnom za održavanje prometa u zimskim uvjetima. Valja podsjetiti da se u ponedjeljak navečer uobičajeno odvijao promet na aerodromima u Tuzli, Beogradu, Zagrebu ili Budimpešti.

Direktor Zračne luke Osijek Davor Forgić u telefonskom razgovoru kazao nam je kako se u zračnom prometu takve stvari događaju, podsjećajući da je nedavno zrakoplov iz Basela zbog magle u Osijeku morao sletjeti također u beogradsku zračnu luku.

- Imali smo i nedavno slučaj da zrakoplov koji je letio iz Osijeka nije mogao sletjeti u Basel, zbog loših uvjeta, nego na alternativni aerodrom. Aviokompanija u pravilu odlučuje o alternativnim mjestima za slijetanje. Kompanija također putnicima nudi alternative za novi let preko svojih baza, odnosno linija. Tako su i našim putnicima, koji u ponedjeljak nisu odletjeli za Basel, ponuđene razne mogućnosti za stizanje do željene destinacije - let iz Osijeka u petak, let iz Beograda ili Tuzle ili let drugom kompanijom. Putnicima se u slučaju potrebe osigurava i smještaj u hotelu, pa i povrat novca ako odustaju od putovanja - kazao je Forgić.

Ekstremni uvjeti

Pojašnjava kako je riječ o ekstremnim uvjetima. U ponedjeljak je cijeli dan padao snijeg koji je poslije 14 sati i pojačao te se počeo zadržavati na pisti i stvarati naslage koje su se ledile. Kaže kako je cijelo vrijeme temperatura zraka bila ispod minus pet stupnjeva Celzijevih. Zimska služba zračne luke je cijelo vrijeme čistila uzletno-sletnu stazu, ali unatoč svim naporima nisu postignuti uvjeti dovoljni za sigurno slijetanje. Posebnim vozilom se, naime, mjeri koeficijent trenja na uzletno-sletnoj stazi.

- Naravno da nismo mogli preuzeti odgovornost za slijetanje u takvim uvjetima. Sve je to po propisima javljeno zrakoplovnoj kompaniji koja je odlučila da će zrakoplov sletjeti u beogradsku zračnu luku - ističe Forgić.

Forgić je priznao da osječka Zračna luka ima dvije jedinice za čišćenje. Svaka jedinica se sastoji od kamiona/traktora s ralicom i četkom, koje da bi očistile stazu za polijetanje ili slijetanje moraju njome proći više puta. U uvjetima kada snijeg kontinuirano pada nakon svakog prolaza ralica ponovno se stvara sloj snijega te se ne može postići zadovoljavajući rezultat. Na većim aerodromima, kaže, koristi se više ralica koje u jednom prohodu praktično očiste cijelu pistu.

- Od vlasnika Zračne luke Osijek - države, Grada i Županije - tražili smo ulaganje u opremu koja treba osigurati i bolje uvjete za promet u zimskom razdoblju. Mi ovisimo o financiranju vlasnika. Imamo plan nabave za 2018., koji istina još uvijek nije usvojen, u kojem tražimo kamion s četkama, traktore, ralice i dodatne čistače. Nadamo se da ćemo moći imati tu opremu u tekućoj godini - naglašava Forgić.

U utorak prijepodne, unatoč gustom snijegu koji je padao, u osječku zračnu luku sletio je mali zrakoplov iz Češke. Njemu je bila potrebna znatno uža i kraća pista za slijetanje nego velikom Airbusu A320.

Osječko-baranjski župan Ivan Anušić naglasio nam je kako je značenje Zračne luke izuzetno veliko za razvoj turizma na cijelom istoku zemlje kao i ukupnog gospodarskog razvoja. “Svakako ćemo kao suvlasnik snažno podržati, pa i inzistirati na osiguranju sredstava za unapređivanje funkcioniranja prometa u zračnoj luci Osijek”, naglasio je Anušić.

Igor MIKULIĆ
PLAN UNAPRJEĐENJA OPREME

Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture Davora Butkovića u utorak nam je odgovorilo na pitanja u vezi s izdvajanjem sredstava za nabavu opreme nužne za zračni promet u zimskom razdoblju u Zračnoj luci Osijek. “Zračna luka Osijek posjeduje opremu kojom se operativne površine održavaju i u zimskim uvjetima. Postoji i plan unaprjeđenja te opreme u 2018. te je potrebno utvrditi prioritete i mogućnosti Zračne luke Osijek, kao i svih suvlasnika da se taj plan u potpunosti realizira. Imajući u vidu da su uvjeti taj dan bili iznimno nepovoljni, operator zrakoplova je odlučio, i uz redovno čišćenje operativnih površina od strane djelatnika Zračne luke Osijek, sletjeti na alternativni aerodrom. Operator zrakoplova je obvezan putnicima ponuditi daljnja rješenja te nadoknaditi sve razumne troškove sukladno primjenjivom zakonodavstvu Europske unije”, navodi se u odgovoru Ministarstva. Podsjetimo, država je 55-postotni vlasnik tvrtke Zračna luka Osijek d.o.o., Grad Osijek je vlasnik 25-postotnog udjela, a Osječko-baranjska županija ima 20 posto.

Osječka zračna luka ima samo dva kamiona/traktora za čišćenje snijega

Možda ste propustili...

MIROVINSKA REFORMA: TKO GUBI, A TKO DOBIVA

Dodatak na mirovinu treba priznati i osiguranicima 2. stupa

RAVNATELJSTVO POLICIJE ODGOVORILO NA KAJKIĆEVE OPTUŽBE:

Istražujemo ratne zločine bez političkog utjecaja i interesa

Najčitanije iz rubrike