Zdravlje
KONTROLA OSJEĆAJA

Program samopomoći u menopauzi pomaže ženama
Objavljeno 26. veljače, 2018.
Program kojim se uči kontrolirati osjećaje može ublažiti simptome menopauze ženama

Program samopomoći kojim se uči kontrolirati osjećaje i misli u kombinaciji s tehnikama opuštanja može ublažiti simptome menopauze ženama na poslu, pokazalo je britansko istraživanje.

Znanstvenici su utvrdili da su žene koje su naučile upravljati svojim osjećajima i mislima mogle znatno ublažiti navale vrućine na radnom mjestu. Ženama simptomi menopauze mogu stvarati veće probleme na radnom mjestu nego u drugim okolnostima zbog toga što ne mogu kontrolirati, primjerice, temperaturu u prostoriji i ne mogu utjecati na vlastiti osjećaj nelagode, stresa i druge faktore, kaže koautorica studije, psihologinja Myra S. Hunter, s Kings College London.

Nemedicinsko rješenje

Ona je kazala da sve žene ne žele uzimati hormonsku nadomjesnu terapiju iako je ona učinkovit način liječenja menopauzalnih simptoma. Kognitivna bihevioralna terapija koristi se od 60-ih kako bi se liječio cijeli niz zdravstvenih problema, uključujući tjeskobu, depresiju i probleme spavanja.

“Ta terapija nudi ženama koje imaju simptome na radnom mjestu jednostavno nemedicinsko rješenje. Primjena te terapije pomogla je ženama da kontroliraju simptome i imala je širi utjecaj na spavanje i opći osjećaj dobrobiti”, kazala je Hunter.

Ta je terapija poboljšala njihovu radnu učinkovitost jer su bolje spavale, manje patile od tjelesnih simptoma, osjećaja nelagode i problema s pamćenjem i koncentracijom.

Prema radu objavljenom u časopisu Menopause, znanstvenici su napisali knjižicu za samopomoć kako bi omogućili ženama da same svladaju tehnike te terapije. Knjižica je sadržavala poglavlja o stresu na poslu i kako o problemima menopauze razgovarati na poslu. Menopauza je još uvijek često tabu tema na poslu, kaže Hunter.

Bolji san

Studija je obuhvatila 124 zaposlene žene u postmenopauzi koje su imale najmanje deset valova vrućine ili noćnog znojenja tjedno. Nasumice je odabrana polovina žena koje su dobile knjižicu uz CD s opisom tehnika disanja i opuštanja. Žene obuhvaćene studijom imale su prosječno 56 valova vrućine i noćnog znojenja tjedno. Na posao su kasnile, odlazile ranije ili izostajale s posla prosječno dva dana mjesečno zbog simptoma menopauze. Ispitanice su nakon šest i nakon 20 tjedana ispunile upitnike. U skupini koja je primjenjivala tehnike samopomoći učestalost valova vrućine i noćnog znojenja smanjila se za 24 posto tijekom šest tjedana i za 35 posto nakon 20 tjedana. U kontrolnoj skupini, koja nije primjenjivala nikakve tehnike, učestalost valova vrućine i noćnog znojenja pala je za samo 0,5 posto za šest tjedana i za 15 posto nakon 20 tjedana. Skupina koja je primjenjivala tehnike samopomoći izvijestila je o znatnim poboljšanjima u kvaliteti sna i funkcioniranju u kući, na poslu, u slobodno vrijeme i u društvenim situacijama.

Ispitanice koje su primjenjivale tehnike samopomoći u većini su kazale kako im je intervencija olakšala probleme zbog valova vrućine i noćnog znojenja. Trećina se odvažila i s nadređenima razgovarati o menopauzi.

Stručnjaci su uočili da je od studije odustao veći broj žena koje su bili u skupini koja je primjenjivala tehnike samopomoći nego u kontrolnoj skupini. Sudionice su to objasnile vremenskim pritiskom, zbog kojeg nisu slijedile upute iz knjižice.Hina

Žene koje su naučile upravljati svojim osjećajima i mislima mogle su ublažiti navale vrućine na radnom mjestu

Možda ste propustili...

KONGRES HRVATSKOGA KARDIOLOŠKOG DRUŠTVA I HRVATSKE UDRUGE KARDIOLOŠKIH MEDICINSKIH SESTARA

U Europskome kardiološkom društvu - kardiologija je hrvatski medicinski brend