Autoglas
PREMIUM U SVAKOM POGLEDU

Vozili smo: Kia Stinger
Objavljeno 20. veljače, 2018.
Kia Stinger najsnažnije je serijsko vozilo u povijesti marke, a dostupan je i na hrvatskom tržištu

U vrijeme kad se gleda na štednju, ekologiju, CO2 otisak, emisije dušičnih oksida i sve ono čime činovnici posljednjih godina „škope“ automobile i od njih prave prijevozne gadgete, ovakav automobil s razlogom izmami uzdah. U Kiji su željeli sebi i svijetu pokazati što mogu i znaju, i napravili su gran turismo limuzinu kakvih je danas sve manje i koje nam uvijek vrate vjeru kako ipak ima nade u autoindustriju i automobile za one koji uživaju u njima i svakom provezenom metru.

Novi Kia Stinger pravi je gran turismo, automobil za velike udaljenosti kod kojeg nije riječ samo o izravnoj snazi, iznimnoj dinamici i brutalnom dizajnu koji je obično na štetu luksuza, udobnosti i upotrebljivosti. Nit vodilja pri stvaranju Stingera nije išla prema tome da njezin vozač bude prvi koji će stići na odredište. Ovdje je riječ o samom putovanju i užitku u vožnji.

A za to je trebalo mnogo posla i uštimavanja svih pogonskih i upravljačkih elemenata. Između ostalih lokacija, prototipovi su na testnim vožnjama prošli 1000 kilometara na F1 stazi u Koreji i više od 10.000 kilometara na legendarnom Nürburgring Nordschleifeu. Stinger je postavljen na skraćenu i dodatno ojačanu verziju platforme koju koristi i Hyundai Genesis, za sprijeda postavljeni motor i stražnji pogon.

Kratki prednji prevjes, izdužena hauba i sportski stav o tome jasno govore. Dugi međuosovinski razmak, četverovratna forma i ukošeni stražnji dio omogućuju vrlo prostran interijer, dok niska pozicija sjedala pruža dovoljno prostora za glavu za sve putnike. Iznutra je sve u znaku dinamike, od kombiniranih digitalno-analognih instrumenata, preko sportskih sjedala pa do crno tapeciranog krova. Između sve sile pokazivača nalazimo i mjerač G sile ili brzine po krugu, za one koji će voziti po stazi, dok su iz svijeta aeronautike preuzeti okrugli otvori za zrak. U svim modelima oprema je gotovo potpuna, samo je nekoliko stavki doplata. Prtljažnik od 406 litara posve je dovoljan za nekoliko kofera i putnih torbi. Vozači turbodizlaša i slabijeg benzinca na raspolaganju imaju opremu GT Line.

Po pitanju voznih osobina u Kiji su napravili sjajan posao. Pogonski sklop fino je dotjeran na Nürburgringu. Zahvaljujući mogućnosti izbora nekoliko stilova vožnje Stinger će na trkaćoj stazi pokazati zube, a na otvorenoj cesti komforno dovesti do cilja.Cijene se kreću od 408.990 do 579.990 kuna.

Mato PAVLIČEVIĆ
Tri motora u ponudi

Kako bi bila zadovoljena sva pravila izrade gran turismo automobila, ispod haube su uzdužno postavljeni motori koji preko automatskog 8-stupanjskog mjenjača pokreću stražnje ili sve kotače. Turbodizlaš od 200 KS i 440 Nm osnova je ponude u Europi. Ponuda benzinaca počinje dvolitrenim turbomotorom od 255 KS, a u ovoj kombinaciji predstavlja optimum između performansi, potrošnje i cijene. Na vrhu je 3,3-litreni V6 Stinger GT s 370 KS, 550 Nm, pogonom na sve kotače i prilagodljivim ovjesom. Stotku lovi za manje od pet sekundi, a potegne do 270 kilometara na sat.

Stvoren u Europi

U europskom studiju su ga dizajnirali Peter Schreyer i Gregory Guillaume (Kijin glavni dizajner), dok je za ostalo bio zadužen Albert Biermann, bivši potpredsjednik BMW-ova M odjela. Biermann je sada izvršni potpredsjednik razvoja jakih i vozila visokih performansi grupe Hyundai Motor.