U 2018. prava poplava hibrida i struje
Objavljeno 13. veljače, 2018.
Ove će godine biti 20 % više novih auta od uobičajenog jer sve više proizvođača nudi hibride i vozila na električni
Jedno je sigurno, svi Europljani koji su iole zagrijani za autoindustriju s istinskom željom čekaju ožujak i Ženevu, gdje će se predstaviti velik broj novih automobila. Bit će ih 20 % više od uobičajenog jer je sve više hibrida i vozila na električni pogon.
Volkswagen grupa misli ozbiljno, pa će tako Audi predstaviti novi A6, a tu je i najmanji A1 koji također predstavlja novu generaciju. Novi su modeli i u ultrapopularnom Q razredu. Tu je novi Q3, ali ono što budi veliku pažnju je dolazak Q8 što će biti jedan od privlačnijih modela za najbogatiju klijentelu. Marka Volkswagen već je i kod nas predstavila T-Roc, dok Polo također dobiva svoju tradicionalnu “terensku” izvedbu, a Golf raste u lagano monovolumensku strukturu naziva Sportsvan. Još je zanimljivija situacija sa Seatom koji najavljuje veliki SUV koji bi se našao u razredu sa Škodinim Kodiaqom ili VW Tuaregom. Škoda se također sve više nameće kao proizvođač koji želi imati predstavnika baš u svakom razredu ili nekoj specifičnoj podskupini. Porsche, pak, dolazi s novim Cayennom što je značajan događaj sam po sebi.
Što se tiče Francuza, oni su na globalnom automobilskom tržištu počeli s okrupljavanjem kroz grupaciju PSA. Nedavno je tako Citroen i Peugeot dobio njemačko-englesko pojačanje, Opel i njegovu englesku inačicu Vauxall. Što se pojedinačnih marki tiče, kod Citroena očekujemo nastavak Aircross priče, ovaj put s oznakom C5. Riječ je zapravo o komfornom izdanju kompaktne klase, ne o automobilu koji smo nekad znali kao limuzinu C5. DS pak dolazi s vrlo luksuznim SUV-om 7 Crossback. Kod Opela se očekuje nastavak lijepe priče o Insigniji, koja se nedavno okitila i titulom HR Auto 2018., a ona je u sportskom ritmu, GSi verzija koja će imati motor snažniji od 250 “konja”.
I drugi “francuz”, Renault, vičan je globalizaciji, pa će tako više prostora dobiti Nissan koji dolazi s novom generacijom Leafa. To je u cijelosti električni automobil, i to najprodavaniji na svijetu. Baterija mu ima autonomiju od 400-tinjak kilometara, slično kao kod Renaulta Zoe. Nissan ove godine donosi i novu generaciju Juke koji ima nešto blaži izgled.
Renault nam donosi Alaskan, pick-up nastao na bazi Navare, kao i RS opciju Meganea.
Mercedes je nedavno predstavio novu A klasu, čija se prodaja očekuje u zadnjem dijelu godine, najvjerojatnije nakon Salona automobila u Parizu u listopadu. Tu je i novi GLE, SUV koji se pod raznim nazivima u Mercedesu nalazi najduže, a koji će se u prodaji naći na samom kraju godine, kao i nova generacija evergrina C klase. Nju se pak očekuje i prije ljeta.
I drugi “nijemac”, BMW, proživljava vjerojatno najpotentnije razdoblje u svojoj povijesti. Odlična se priča slaže kod svih, od najmanjeg Minija do reprezentativnog Rolls Roycea. Ponajprije tu je i njihov uvijek omiljeni kompakt iz serije 3. Kako se najavljuje, na tržište dolazi na samom kraju 2018. godine. Dolazi i serija 8 koja će biti jedan od najprivlačnijih automobila današnjice. Tu je i SUV serija oznaka X2, X4 i X7 kojom se cilja na najbogatiji segment kupaca. Na tržište stiže i popularni roadster Z4.
Ford, Honda i Toyota
Nova generacija Forda Focus očekuje se nakon Ženeve. Focus dolazi na opće raširenoj C platformi te početno s 3-cilindarskim benzincem. Dobit će i Active verziju koja će u cijelosti koketirati sa SUV svijetom. Honda vrlo vjerojatno priprema novi Accord, te SUV CR-V s hibridnim pogonom. Toyota je na početku prodaje Land Cruisera, a priprema i novu Supru, koji će u prodaji biti navodno na kraju godine.
KOREJCI JURNULI U 2018.
Korejci su se trgnuli. Hyundai tako predstavlja treću inačicu i30 serije. Kia pak ubrzano sprema novu generaciju Sorenta koji bi trebao postati i izgledom privlačniji i nadasve markantniji, bliži terencima no crossoverima. Hoće li Kia do kraja godine uspjeti predstaviti i novu generaciju Cee'da još nije poznato. No, s kojom se brzinom u današnjem svijetu automobila događaju noviteti, ne bi trebalo čuditi da ga ugledamo već na Salonu automobila u Parizu.