Zdravlje
SJEDIMO SEDAM SATI DNEVNO

Visoki stolovi u uredima pridonose dobroj liniji
Objavljeno 12. veljače, 2018.

Svi oni koji u uredima sjede prosječno šest sati dnevno, a željeli bi izgubiti višak kilograma, trebali bi niske radne stolove zamijeniti visokima, rezultati su studije objavljeni u stručnome časopisu European Journal of Preventive Cardiology. Dugotrajno sjedenje povezuje se s epidemijom pretilosti, kardiovaskularnim bolestima i razvojem dijabetesa. Europljani sjede prosječno i do sedam sati dnevno, a čak i fizički aktivna skupina ljudi nerijetko provede veći dio dana sjedeći.

Istraživanjem se željelo doznati izgara li se stajanjem više kalorija nego dok se sjedi i, ako da, koliko. Znanstvenici su analizirali rezultate 46 studija provedenih na 1184 ispitanika.

Sudionici ankete u prosjeku su imali 33 godine, među njima je bilo 60 posto muškaraca, a prosječan indeks tjelesne mase bio je nešto veći od preporučenog.

Američki su kardiolozi otprije ustanovili da se stajanjem po minuti izgaraju 54 kilokalorije više nego u sjedećem položaju.

Izračunali su da bi osoba teška 65 kilograma koja bi za vrijeme radnog vremena šest sati dnevno stajala za visokim radnim stolom godišnje izgubila dva i pol kilograma, uz jednak dnevni unos kalorija. Za četiri godine to bi iznosilo deset kilograma.

Jedan od autora studije, profesor Francisco Lopez-Jimenez, voditelj Odjela kardiologije u Klinici Mayo u Rochesteru, kazao je: “Stajanjem ne samo da se izgara više kalorija već je pojačan rad mišića, što povezujemo s manjim brojem oboljelih od srčanih bolesti, od moždanog udara i dijabetesa, pa je dobrobit vidljiva i kod onih koji nisu fokusirani samo na gubitak kilograma.”

Korak dalje otišlo bi se kad bi ljudi dok stoje radili sitne pokrete, koje ne treba podcjenjivati, kaže Lopez-Jimenez.

“Dok stoji, većina ljudi spontano čini manje pokrete, primjerice, premješta se s noge na nogu ili pravi manje korake naprijed-natrag, a to ne treba podcjenjivati. U svakom slučaju, važno je izbjeći dugotrajno sjedenje”, upozorava.

Studija provedena 2015. upućuje na to da su zaposlenici koji su za vrijeme posla u uredima stajali za visokim stolovima bili radno učinkovitiji. No njemački liječnici opciju stajanja za radnim stolom u uredu ne smatraju dugoročno dobrim rješenjem za zdravlje. Mišljenja su da bi ono moglo rezultirati problemima mišićno-koštanog sustava, pa savjetuju umjerenost. Hina

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

MENOPAUZA I POROZNE KOSTI (OSTEOPOROZA)

Kad hormoni čine čuda

2

KAKO OSTATI ZDRAV I NEOVISAN?

Mediteranska prehrana smanjuje rizik od nemoći kod starijih

3

SJEDIMO SEDAM SATI DNEVNO

Visoki stolovi u uredima pridonose dobroj liniji