Regija
SLAVONCI I BARANJCI NEOČEKIVANO PRED NOVIM PROBLEMOM

Ukinute 72 autobusne linije - kako do škole, studija, posla?
Objavljeno 7. veljače, 2018.
Valpovačka prigradska naselja gotovo bez autobusnih veza, iz Punitovaca vikendom ni do Đakova ni do Osijeka

Općine i gradove Osječko-baranjske županije ovoga su tjedna ujedinili briga i nezadovoljstvo zbog odluke tvrtke Panturist, koja je od 5. veljače ukinula 72 autobusne linije s obrazloženjem da su neisplative zbog malog broja putnika i poskupljenja goriva. U velikim su se problemima našli i učenici, i studenti, i radnici koji su svakodnevno putovali javnim autobusnim prijevozom, a sada su ostali bez odgovarajućih linija, ali i jedinice lokalne samouprave, od kojih je velik broj početkom školske godine 2017./18. uplatio gotovo dvostruko veći iznos za subvencioniranje cijene učeničkih i studentskih autobusnih karata. Gradskim i općinskim upravama ne prestaju zvoniti telefoni - građani zovu i žale se da su im ukinute važne autobusne linije, zbog čega ne mogu na vrijeme stići na svoje odredište niti imaju osiguran povratak kući.

Htjeli nove linije

- U najavi linija od Osijeka prema Valpovu i Belišću predviđenih za ukidanje od 5. veljače nije bila ona s polaskom iz Osijeka u 22.20, a kojom su se radnici iz poslijepodnevne smjene vraćali kući. Da te linije više nema, saznali smo tek kada smo u ponedjeljak, 5. veljače, došli na kolodvor. Dakle, broj ukinutih linija zapravo je veći od najavljenog. Na toj liniji nikad nije bilo manje od dvadesetak putnika i nitko ne shvaća kako ona može biti nerentabilna - požalila nam se ogorčena čitateljica iz Valpovštine koja ne zna kako će dalje nastaviti raditi u Osijeku.

Nažalost, nije jedina - upiti i pritužbe na ukidanje ionako malog broja autobusnih linija u Osječko-baranjskoj županiji Glasu Slavonije ne prestaju stizati.

- Proteklih dana primio sam niz poziva i pitanja svojih zabrinutih sugrađana koji su u problemima kako će dalje putovati do škole, studija ili posla jer nam je Panturist jednostrano i bez prethodne najave ukinuo neke jako važne linije - ogorčen je gradonačelnik Valpova Matko Šutalo. On je, naime, netom prije nego što mu je stigla Panturistova neugodna vijest o ukidanju linija, zatražio sastanak s upravom te prijevozničke tvrtke, smatrajući da je postojeći broj autobusnih linija nedostatan za potrebe putnika te da bi trebalo uvesti i nove linije.

- S obzirom na to da je u odnosu prema prošloj školskoj godini ove godine Grad Valpovo platio gotovo dvostruko veći iznos za subvencioniranje karata, smatrali smo da je to najmanje što mogu učiniti. Nitko nije očekivao ovakav potez, s kojim se sigurno nećemo pomiriti! - poručio je Šutalo. Najavljuje da će svakako tražiti novo rješenje za taj ozbiljan problem, bilo preko novog koncesionara bilo kupnjom autobusa za međumjesni prijevoz, jer do četiri valpovačka prigradska naselja više gotovo uopće nema autobusnih veza. Taj problem, najavio je, želi rješavati zajednički i u dogovoru s ostalim jedinicama lokalne samouprave u Valpovštini koje su se našle u istom problemu: općinama Bizovac i Petrijevci te Gradom Belišćem.

Burić: Ucjenjuju

Ogorčenje nije krio ni gradonačelnik Belišća, Dinko Burić, koji podsjeća da ni početkom ove školske godine nije htio pristati na drastično povišenje cijene za subvencioniranje prijevoza učenika i studenata koje je tražila tvrtka Arriva, nego je za tu namjenu platio identičan iznos kao i godinu prije.

- Neću davati konkretne izjave o ovom pitanju, samo ću reći da smo u Gradu Belišću počeli poduzimati radnje da se ucjenjivački stav Arrive razbije njoj o glavu! - najavio je Burić ne otkrivši o kojim je radnjama riječ.

Da je zbog ukidanja linija “vrlo ljuta i nezadovoljna”, naglasila je i načelnica Općine Punitovci Jasna Matković, čiji sumještani prema novom voznom redu više uopće nemaju nikakvu autobusnu vezu ni s Đakovom ni s Osijekom ni subotom ni nedjeljom.

- Da bi uveli još jednu liniju subotom do Osijeka, koja je nužna našim radnicima i učenicima koji subotom idu na praksu, u Panturistu su od mene tražili da platim dodatnih 1000 kuna, na što nisam željela pristati. To je krajnje bezobrazno, jer držim da jedinice lokalne samouprave nisu dužne podmirivati njihove dugove, što smo im otvoreno rekli i prilikom nedavnog sastanka Uprave Panturista i gradonačelnika i načelnika iz Osječko-baranjske županije. Tamo smo se, naime, svi pobunili protiv njihovih zahtjeva i sve je izglednije da nas očekuje traženje novog koncesionara za prijevoz putnika. Vjerujem da ćemo sigurno naći nekoga tko će biti voljan doći na naš teren jer ovo što nam trenutačno radi Panturist ukidanjem linija teška je sramota i novi ogromni problemi i za građane i za jedinice lokalne samouprave, do kojih uopće nije smjelo doći - stajališta je načelnica Matković.

Na potezu Ministarstvo?

Na isti problem Glas Slavonije u Općini Ernestinovo upozoravali su još 10. siječnja. No tada su objasnili da nikako nije riječ o jednostavnom, lako rješivom problemu, jer je “Panturist zakupio linije u njihovoj općini te ni jedan drugi prijevoznik nema pravo obavljati prijevoz na tom području. Nažalost, zakon im dopušta da linije ukinu i izbrišu iz voznog reda”.

Bez obzira na potrebu da se problem prijevoza što hitnije riješi, dobro upućeni izvori tvrde da sve ipak neće ići onako kako to priželjkuju putnici i lokalni čelnici, jer je tvrtki Panturist koncesiju za cijelo područje Osječko-baranjske županije izdalo resorno Ministarstvo prometa, lokalna vlast nad tim nema gotovo nikakvog utjecaja i može samo čekati da istekne koncesija. Ipak, ostaje otvorena mogućnost da se u međuvremenu, ako tvrtka koncesionar ne poštuje ugovorene uvjete i jednostrano ukida linije za koje je dobila koncesiju, o svemu izvijesti nadležno ministarstvo, koje može razmotriti i mogućnost da se s koncesionarom raskine ugovor o koncesiji, neslužbeno doznajemo.

Lidija ANIČIĆ
Arriva: Ne možemo gomilati gubitke

Na naš upit o ukidanju brojnih autobusnih linija u Osječko-baranjskoj županiji, u odgovoru predsjednika Uprave Panturista i APP-a, Saše Ilića, stoji da je do ukidanja došlo zbog drastičnog pada broja putnika prouzročenog prije svega negativnim demografskim trendovima te istovremenim rastom troškova poslovanja zbog poskupljenja goriva.

“O nužnosti drukčijeg pristupa te subvencioniranja postojećih linija kako bismo održali funkcioniranje mreže javnog linijskog prijevoza mi prijevoznici (APP, Panturist, Čazmatrans i Slavonija Bus) u više smo navrata razgovarali na razini pet slavonskih županija te pojedinačno na razini Osječko-baranjske županije, gradonačelnika i načelnika općina. Ukidanje neprofitabilnih linija nužno je kako bismo osigurali održivo poslovanje i zaustavili generiranje gubitaka. Uvjereni smo kako ćemo u budućnosti zajedno sa svim zainteresiranim predstavnicima vlasti pronaći najbolje rješenje kako bismo osigurali optimalnu mrežu javnog linijskog prijevoza”, navodi se u priopćenju iz tvrtke Arriva, koja danas u svoje dvije tvrtke u Slavoniji i Baranji zapošljava 579 djelatnika.

Općina Punitovci nema nikakvu autobusnu vezu ni s Đakovom ni s Osijekom ni subotom ni nedjeljom

Možda ste propustili...

U ČAST SPORTU, GRADU I DOMOVINI

Trčali prvi orahovački zimski ultramaraton

MARCEL MEDAK, DIREKTOR BIZOVAČKIH TOPLICA

Toplice će imati vodeću ulogu u razvoju turizma

OD ROĐENJA S CEREBRALNOM PARALIZOM

Antoniju treba naša pomoć da bi prohodao

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

STRIZIVOJNA TRAŽI SLUŽBENU POTVRDU

Najduža je ulica u Hrvata duga
8,6 km, posljednji kbr. 622

2

VISOKA ŠKOLA I GRAD ŽUPANJA POTPISALI UGOVOR O SURADNJI

Od 1. listopada studij ekonomije

3

UPRIV USPIO

Kneževa rakija dobila oznaku "Izvorno hrvatsko"