Ekonomija
PORAST DOLASKA AVIOGOSTIJU

Turisti u Hrvatskoj lani trošili na dan 79 eura
Objavljeno 7. veljače, 2018.
Od prosječne dnevne potrošnje turisti su 40-ak eura trošili na smještaj, 13 eura na hranu i piće, 12 eura za kupnju

Turisti u Hrvatskoj prošle su godine prosječno dnevno trošili 79 eura, što je 19 posto ili oko 13 eura više nego prije tri godine, a poraslo je i njihovo ukupno zadovoljstvo svim elementima ponude u odredištima, osnovni su to rezultati istraživanja Instituta za turizam TOMAS Ljeto 2017. Rezultati tog istraživanja, kojeg Institut radi već deseti put, predstavljeni su jučer u Ministarstvu turizma koje je, uz Hrvatsku turističku zajednicu i županijske turističke zajednice, pomoglo njegovu realizaciju za razliku od zadnjeg takvog istraživanja 2014., koje je Institut proveo samostalno. Istraživanje je provedeno od srpnja do listopada prošle godine na uzorku od 6000 domaćih i stranih turista s ukupno 18 tržišta, i to na Jadranu u 67 mjesta.

Predstavljajući rezultate istraživanja znanstvenica iz Instituta za turizam Zrinka Marušić navela je da su po potrošnji najviše dnevno trošili hotelski gosti - 122 eura, a prema tržištima turisti iz SAD-a - gotovo 160 eura, slijede ih gosti iz Velike Britanije sa 140 eura, potom Španjolci sa 126 eura, Rusi sa 121 eurom i skandinavski turisti s gotovo 120 eura dnevne potrošnje. Zanimljivo je da su najbrojniji hrvatski gosti - Nijemci - trošili prosječno dnevno 75 eura, čime su na 11. mjestu, a iza njih su primjerice, još Mađari i Česi, te domaći turisti s oko 69 eura dnevne potrošnje. Prema vrstama smještaja analizirana je i dnevna potrošnja turista u kampovima gdje je lani prosječno iznosila 58 eura, te u privatnom smještaju 74 eura. Od ukupne prosječne dnevne potrošnje po osobi od 79 eura turisti su najviše, oko 40 eura, trošili na smještaj, 13 eura na hranu i piće izvan smještaja, 12 eura za kupnju, itd. Ispitanici su u većini, njih 64 posto, ocijenili da su im troškovi lani u Hrvatskoj bili u skladu s očekivanjima, a 25 posto da su bili veći od očekivanih. Istraživanje je pokazalo i da je Hrvatska prošle godine uspjela privući veći broj turista u prvi posjet - njih 32,5 posto, za razliku od njih 18 koliko je takvih bilo u 2014., ali još uvijek imamo, kaže Marušić, vrlo lojalne goste, jer ih je 27 posto došlo po šest ili više puta u posjet Hrvatskoj. "Jedna od važnijih naznaka iz ovoga istraživanja jest primjetan porast i drugih motiva za dolazak, osim sunca i mora. Iako odmor na moru, odnosno pasivni odmor, motivira 55 posto dolazaka turista, raste postotak onih koji dolaze zbog novih iskustava i doživljaja (31 posto), a zbog gastronomije njih 29 posto. To je ono čemu težimo i što pokazuje da i drugi motivi postaju sve važniji, uz navedene, još sport, rekreacija i aktivni odmor, što se može raditi i u pred i postsezoni, a time se Hrvatska približava cilju cjelogodišnjeg turizma", istaknuo je ministar turizma Gari Cappelli. Najavio je da bi se iduće godine trebalo prvi put provesti istraživanje TOMAS Hrvatska u cijeloj Hrvatskoj, a ne samo na Jadranu, jer se turizam sve više razvija i na kontinentu i donosi sve bolje rezultate.

I direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić rezultate istraživanja drži korisnim za promotivne aktivnosti, te za kreiranje novih turističkih proizvoda u Hrvatskoj, a važan je i profil turista koji nam dolaze, te načini kako dolaze. "Zbog porasta dolaska aviogostiju - s 11 na 14 posto prošle godine, vidimo da smo na dobrom putu što smo ove godine odlučili više investirati u suradnju s avioprijevoznicima i to u pred i posezoni", kazao je. Unatoč rastu dolaska turista avionima, ipak ih i dalje najviše (64 posto) dolaze automobilima, dok su dolasci autobusima u padu (na 4 posto). Hina

Prosječna dob turista bila je 41 godina, a sve više turista je s visokom i višom razinom obrazovanja