Novosti
OBITELJSKI LIJEČNICI PROTIV PRIJEDLOGA MINISTRA:

Upitnici neće smanjiti gužve i liste čekanja
Objavljeno 6. veljače, 2018.

Tražeći rješenje za duge liste čekanja u bolnicama i gomilanje bolničkih pretraga, ministar zdravstva Milan Kujundžić prije nekoliko je dana najavio uvođenje upitnika koji će popunjavati pacijenti kod obiteljskih liječnika, na kojima će ispisivati kakve imaju tegobe. Ta je izjava obiteljske liječnike razljutila, a Koordinacija hrvatske obiteljske medicine priopćila je kako bi takvi upitnici poremetili dosadašnji način i tijek rada s pacijentima.

- Nije mi jasno kako pacijent može subjektivno upisivati svoje tegobe. Pacijent uopće nije kompetentan o tome govoriti. Osim toga, velik broj pacijenata na daljnje pretrage šaljemo prema preporukama bolničkih liječnika, a jako je velik broj pacijenata koji na svoju ruku obilaze liječnike i traže pomoć – kaže dr. med. Nataša Stanišić, specijalistica i voditeljica obiteljske medicine u Domu zdravlja Osijek, opisujući primjer kako se pacijenti koriste svim načinima da bi došli do bolničkih specijalista. Primjerice, u četvrtak dođu u obiteljsku medicinu, gdje im liječnik dijagnosticira virozu. Potom, tijekom vikenda, odu u liječničko dežurstvo, gdje im se kaže isto, a potom samoinicijativno odu na Objedinjeni hitni bolnički prijam u osječkom KBC-u.

- To se događa jer smo svi i više nego dostupni. Naravno da sam protiv upitnika, jer se vjerojatno ne bi skratile liste čekanja, a mi bismo samo imali još više posla. Inače, kad svoje pacijente šaljem u OHBP, onda ih šaljem uz popratno pismo i razloge zašto sam ih poslala onamo – kaže dr. Stanišić.

Koordinacija hrvatske obiteljske medicine izrazila je duboko nezadovoljstvo, potvrdivši da obiteljski liječnici čak 80 posto svojih pacijenata na daljnje pretrage šalju nakon preporuke bolničkih liječnika. “Obiteljski liječnici, pak, pacijente najviše šalju na laboratorijske pretrage i rendgensko snimanje. Velik je broj pacijenata koji se samoinicijativno jave na bolnički hitni prijam pa ih dežurni liječnici upute na dodatne pretrage. Drugim riječima, obiteljski liječnici nisu odgovorni za eventualno nagomilavanje nepotrebnih specijalističkih pretraga”, ističu u KOHOM-u.

- Ako ministar bude inzistirao na popunjavanju upitnika, onda tražimo da u njemu stoji i rubrika iz koje je vidljivo koji je bolnički liječnik/specijalist ili specijalizant uputio pacijenta u daljnju obradu – stoji u dopisu iz KoHOM-a.

Koordinacija također upozorava pacijente da će uvođenje upitnika produžiti čekanje kod obiteljskih liječnika, koji su prisiljeni baviti se hipertrofiranom administracijom na štetu potreba pacijenata. Podsjećaju i da je velik dio administracije iz bolnica i HZZO-a prebačen u ordinacije obiteljske medicine, primjerice, naručivanje, nepoštovanje izdavanja internih uputnica po bolnicama, zahtjevi za pomagala, očitovanja u vezi s pravima osiguranika i sl.

- Istodobno i bolnice i HZZO zadržali su postojeće ili povećali administrativno osoblje. Apeliramo na ministra zdravstva da se očituje i o tom problemu, a na dobrobit pacijenata – ističu u Koordinaciji.

Objašnjenje izjava ministra Milana Kujundžića o upitnicima zatražili smo dopisom u Ministarstvu zdravstva još prošloga tjedna, ali odgovor do ponedjeljka poslijepodne nismo dobili. M.Mihelić

KOHOM: Obiteljski liječnici nisu odgovorni za gomilanje nepotrebnih pretraga