Zdravlje
POBOLJŠANJE ZDRAVLJA

Svakodnevna šetnja najmanje 30 minuta
Objavljeno 29. siječnja, 2018.

Kad dođe proljeće, svi se nekako sjetimo da nas nešto boli, ne osjećamo se dobro, umorni smo i shvatimo da bismo nešto trebali učiniti za svoje zdravlje. Istina je da je proljeće pravo vrijeme za poboljšanje zdravstvenog stanja. Nakon zime, u kojoj smo obično mirovali (manji dio sretnika koji su bili na skijanju ne može imati statistički značajan učinak na opće zdravstveno stanje populacije, a neki od njih su se i ozlijedili na skijanju pa pokvarili statistiku!), čak se i udebljali, na proljeće nam se pruža više prilika za jeftinu rekreaciju.

Za opće zdravstveno stanje dovoljno je i redovito hodanje, svakodnevna šetnja najmanje 30 minuta – jer dokazano je da šetnja poboljšava stanje koštane mase, pa tako ima i povoljan učinak na osteoporozu. Takve umjerene šetnje neće naškoditi ni ljudima bolesnih zglobova nogu – samo oni koji vrlo teško hodaju s pomoću štaka i drugih pomagala, neće moći svakodnevno šetati pola sata, ali i njima se preporuča da šeću koliko mogu da bi zadržali svoju hodnu prugu i opseg uobičajenih dnevnih aktivnosti. Ljudi boljeg zdravstvenog stanja mogu se baviti svim drugim oblicima rekreacije: lagano trčanje, vježbanje na otvorenom, uključenje u razne grupe (joga, ples, gimnastika), vožnja bicikla, rola, a uskoro počinje i sezona plivanja. Važno je ne precijeniti svoje tjelesne mogućnosti i ne pretjerati s tjelesnom aktivnošću kako bi se izbjegle ozljede. Rekreacija treba biti zadovoljstvo i izazvati generalno dobar osjećaj i opće stanje organizma – ako nakon rekreacije imate bolove, ili ste nešto radili pogrešno, primjerice pretjerali s intenzitetom tjelesne aktivnosti, mirujte nekoliko dana. Ako i nakon odmora perzistiraju bolovi u nekom zglobu ili dijelu kralježnice, savjetujte se sa svojim liječnikom opće prakse, a on će vas usmjeriti ako je potrebna daljnja pomoć. Jedna od njih je i fizikalna terapija. Đurđica KESAK-URSIĆ, spec. fiz. med. i reh.

Dokazano je da šetnja poboljšava stanje koštane mase, pa tako ima i povoljan učinak na osteoporozu

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike