Autoglas
BLIŽE SE RADIKALNE PROMJENE

Broj automobila do 2030. značajno će se smanjiti u svijetu
Objavljeno 23. siječnja, 2018.

Prema istraživanju PwC-a, automobilsko tržište 2030. godine suočit će se s radikalnim promjenama. Kao rezultat novih koncepata dijeljenja, broj automobila mogao bi pasti s 280 na 200 milijuna u Europi, te s 270 na 212 milijuna u SAD-u. Nasuprot tome, očekuje se da će u Kini broj vozila porasti na 280 milijuna vozila u 2030. godini, s današnjih 180 milijuna.

Izvješće PwC-a “eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije”, donosi niz naizgled kontradiktornih nalaza. Primjerice, dok bi 2030. godine broj vozila u Europi i SAD-u mogao dramatično pasti, promet na cestama postat će još gušći. A iako će broj novih registracija znatno porasti, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači bit će pod pritiskom.

- Ova slika samo je naizgled kontradiktorna. U ovoj automobilskoj revoluciji mnoga će se pravila na koja je industrija navikla tijekom mnogih desetljeća preokrenuti naglavačke - kaže Felix Kuhnert, PwC-ov globalni voditelj usluga za sektor automobilske industrije.

Izumiranje benzina i dizela

- Za samo nekoliko godina današnji standard, u kojem se većina ljudi vozi u vlastitom vozilu, bit će samo jedan od mnogih koncepata mobilnosti - kaže Christoph Stürmer, glavni globalni analitičar za izvješće PwC Autofacts. Istraživanje PwC-a predviđa da će već 2030. godine više od jednog od tri prevezena kilometra biti u nekom od mnogih oblika “dijeljenja”. Ovaj trend kombinirat će se s dva megatrenda u automobilskoj tehnologiji – elektrifikacijom voznih sustava i velikim postignućima u razvoju samovozećih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55 % svih novih vozila mogli bi biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim izgaranjem polagano izumirati.

Očekuje se da će se ovi događaji u Europi i SAD-u odvijati manje-više paralelno. Nasuprot tome, u Kini će do prodora dijeljene i autonomne mobilnosti doći brže nego na Zapadu. To bi moglo Kinu učiniti vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije. “Različiti trendovi međusobno će se poticati”, navodi Christoph Stürmer, dodajući da su električna vozila manje podložna kvarovima zahvaljujući jednostavnijem pogonu, što je značajna prednost kad se vozila dijele i intenzivnije koriste. Samovozeći automobili tako bi mogli učinkovito postati “taksiroboti”, ako se povežu s konceptima dijeljenja.

Ključne odluke

Povezivanje raznih megatrendova značit će da će se cestovni promet u cjelini radikalno promijeniti. Uz sve veći broj ljudi koji se okreću modelima dijeljenja automobila, vjerojatno će do 2030. godine biti značajno manje vlasnika automobila. Međutim, istovremeno će se individualni promet masovno povećati. Osobna kilometraža u Europi mogla bi do 2030. godine narasti za 23 % na 5,88 milijardi kilometara. Prognoze predviđaju povećanje od 24 % u SAD-u i 183 % u Kini.

Uz rast stanovništva, jedan od razloga za ovo je i to što će samovozeće automobile koristiti i ljudi koji danas ne voze. Još jedan razlog je taj što razvoj potpuno autonomnih automobila znači da će vjerojatno postojati i prazne vožnje, jer je jasno da će “taksiroboti” morati putovati s točke A do točke B kako bi preuzeli nove putnike.

- Automobilske grupe i njihovi dobavljači morat će donijeti ključne odluke u idućim godinama, vjeruje PwC-ov Christoph Stürmer. S jedne strane, dok se moraju boriti sa sve nižim maržama – uglavnom zbog pritiska velikih operatera flota vozila – istovremeno će morati značajno povećati svoja ulaganja u nove tvornice, elektro-mobilnost i druge megatrendove.M.Bugarić

OPSTAT ĆE NAJJAČI PROIZVOĐAČI AUTA

U ovome scenariju jedine tvrtke koje dugoročno mogu opstati su ili one koje se ističu kao jasni vođe u inovacijama na strani proizvoda, ili one koje prepoznaju da mobilnost više nije proizvod. Mobilnost je već sada usluga klijentima za ugodnu i jeftinu vožnju, jednostavnu za korištenje. Drugim riječima to je ponuda koja će korisnicima život učiniti lakšim.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana