Autoglas
VOZILI SMO

Dacija Duster: Nov, a opet prepoznatljiv
Objavljeno 23. siječnja, 2018.
Novi model Dacije Duster temeljito je unaprijeđen pridržavajući se osnovnog načela: pružiti mnogo prema diskontnoj cijeni

Dacijina zlatna koka zove se Duster. Otkad su ga Rumunji lansirali 2009., ovaj kompaktni SUV C-segmenta prodan je u čak 1,1 milijun primjeraka. Ako tome uračunamo i Dustere sa značkom Renaulta, taj broj premašuje dva milijuna. Usporedbe radi, Dacia je od 2004. prodala 4,8 milijuna automobila, a na europskom tržištu privatnih kupaca nalaze se na šestom mjestu. Ipak, Sandero je kao model tu prvi, najprodavaniji.

U novom izdanju Duster izgleda kao potpuno novi automobil, iako je većinom izrađen na istoj platformi kao i prethodnik. Šasija je ojačana i automobil je dobio novi, sada električni servoupravljač. Dimenzije su ostale gotovo iste, kao i pogonski motori. Ni jedan dio karoserije i interijera nije prenesen s prethodnika, hvale se u Daciji, nimalo bez razloga, jer Duster sad djeluje primjetno luksuznije i izvana i iznutra.

Ima potpuno novi dizajn prednjeg kraja. Prednja maska proteže se do prednjih svjetala smještenih u same kutove vozila, dok novi svjetlosni potpis uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. LED tehnologija (zasad) je rezervirana samo za dnevna svjetla, oborena i duga dalje traže klasične žarulje. Zbog horizontalno položenog poklopca motora s izraženim profilnim linijama, u novom izdanju Duster izgleda mnogo snažnije.

Udobna sjedala

Veća, serijski bojena prednja zaštita podvozja, izrađena od mat kroma, pridonosi pustolovnom dojmu vozila i otporna je na ogrebotine kako bi se zadržao elegantan izgled vozila. Najveće promjene su u interijeru koji je usprkos tvrdoj plastici određenih elemenata armature i panela, sad vrlo ugodan i daleko ergonomičniji nego prije. Dodajmo i podatak kako je A nosač pomaknut prema naprijed za 100 mm, a u cilju povećanja unutarnjeg prostora.

Sjedalna površina je dulja za dva centimetra, vozačko sjedalo se sad podiže lakše, klasičnom ručicom s lijeve strane, dok se nasloni za glavu na stražnjim sjedalima konačno mogu potpuno spustiti u naslon kako ne bi ometali pogled unatrag. Poboljšana je ventilacija, dizajneri su se svojski potrudili oko izgleda i praktičnosti prekidača, a prvi put jedna Dacija ima i automatsku klimu. Spomenimo kako je radiouređaj (ili dodirni ekran multimedije) sad na višoj poziciji, gdje mu je i mjesto, pojačana je izolacija kabine, a vjetrobransko staklo u skladu s time deblje za dva milimetra. Rezultat toga je čak 70 % manje buke u kabini. Zaslon sustava MediaNav Evolution okrenut je prema vozaču, dok su tri okretna gumba automatskog klima-uređaja dizajnom usklađena s trima ventilacijskim otvorima na vrhu armaturne ploče.

Ovisno o tržištu, kupcima su na izboru tri razine opreme: Essential, Comfort i Prestige. Osim bogate serijske opreme na dispoziciji je veliki popis dodatne opreme koja je u skladu sa zahtjevima vremena.

Vožnja po Baranji

Duster je dobio i veće retrovizore, set kamera (Round view monitor) koje olakšavaju parkiranje i vožnju nepristupačnim terenima, a moguće ga je dobiti i s karticom umjesto ključa, što omogućava otključavanje i pokretanje vozila bez potrebe da je vadite iz džepa. Dodajmo tome i sustav za upozorenje na vozila u mrtvom kutu, ili pak automatsko paljenje svjetala. U pojedinim paketima opreme standard će biti multimedijalni uređaj Media Nav posljednje generacije sa 7-inčnom dijagonalom, 17-inčne aluminijske felge, dok će verzije s 4x4 pogonom biti obogaćene sustavom Hill Descent Control za lakše svladavanje off-road vožnje na nizbrdici. On djeluje do brzine od 15 km/h. Novost je i 4X4 monitor kako bi lakše imali pod nadzorom svoju off road avanturu.

Duster se odlično nosi s oštećenim prometnicama, udoban je, a da pritom nije premekan, ima fino kalibrirane elemente aktivne sigurnosne opreme, te je zadržao terenski talent svog prethodnika. Čak i zahtjevnije terene s dobrim gumama proći će bez većih problema. Nas je testna ruta vodila vinskim cestama Baranje, po kiši i blatu. Često nam je trebao pogon na sve kotače s blokadom diferencijala, ali i iz najškakljivijih situacija uspjeli smo se izvući. Kombinacija znanja, iskustva i moderne tehnologije u praksi radi čuda. Visina od tla od 21 cm tome ide u prilog. Prilazni i odlazni kutovi od 30° i 33° za inačicu s pogonom na četiri kotača i 34° za verzije s prednjim pogonom. Prijelazni kut (rampa) je u svim verzijama 21°.

Dobra je vijest da se sva nabrojana unapređenja nisu značajnije odrazila na cijenu. Osnovni Duster s 1.6 litrenim benzincem od 115 KS i baznom opremom starta s cijenom od 99.900 kuna, dok će za verziju s plinskom instalacijom trebati izdvojiti 103.900 kuna. Osnovni 1.5 dizelaš s 90 KS pak košta 113.900 kuna. Za najjeftiniju verziju s pogonom na sva četiri kotača, Essential 1.6 16V 4X4 treba izbrojati 123.900 kuna.

Dacija je s novim modelom Dustera ulovila korak s konkurencijom i vremenom. Nudi sve što i ostali, u modernom pakiranju, ali za mnogo manje novca. Uostalom, takvi su i kupci ovoga brenda. Praktični, racionalni, ne pipkaju prstima po plastici i traže prije svega pouzdano vozilo s prihvatljivim troškovima održavanja.

Mato PAVLIČEVIĆ
Praktičnost prije svega

Novi Duster može se pohvaliti raskošnim prostorom za prtljagu i odlaganje raznih sitnica. Pretinci u kabini imaju volumen od od 27,2 litre, a među njima je i nova ladica (2,8 litara) smještena ispod suvozačevog sjedala. Volumen prtljažnika ispod police iznosi 478 litara kod verzije s pogonom na prednje kotače, dok je i ovdje on kod verzije 4x4 nešto manji i zaprima 467 litara. Obaranjem stražnjih sjedala dobiva se prostor od 1623 litre, nažalost, ne s ravnom podnicom.

Poznata motorizacija

Kod pogonskog sklopa iznenađenja i novosti nema. Pod prednjim poklopcem isti su od ranije već poznati motori. Tu su 1,6-litreni atmosferski SCe 115 (2WD i 4WD), i živahni turbobenzinac TCe 125 (2WD i 4WD) s ručnim mjenjačima. Ponudu turbodizela čine dCi 90 (2WD) i dCi 110 (2WD i 4WD), također upareni s ručnim mjenjačima, dok se dCi 110 (2WD) može dobiti i sa šeststupanjskim EDC automatskim mjenjačem. LPG verzija motora SCe 115 dostupna je na nekim europskim tržištima, pa tako i hrvatskom. Riječ je o tvornički ugrađenoj instalaciji sa spremnikom volumena 40 litara.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana