Autoglas
RELI BUDIMPEŠTA - BAMAKO

Teslom X u afričku avanturu
Objavljeno 22. siječnja, 2018.
Avanturisti Saša Cvetojević i Oleg Maštruko na putu su da ostvare nemoguće na reliju

Što je Bamako? Kojim autom? Zašto je to poseban pothvat? TKO SU TI LJUDI??? Njih dvojica su Saša Cvetojević, poduzetnik, investitor i zaljubljenik u električne automobile, i Oleg Maštruko, autor, putopisac i fotograf, urednik u IT medijima Bug i Mreža.

Budimpešta - Bamako, ponekad znan i samo kao Bamako Rally, najveći je amaterski reli na svijetu, nastao s idejom da se Dakar Rally učini dostupnim i “običnim” ljudima. Većinu organizatora čini ekipa iz Mađarske te je u prvim izdanjima reli, kao što mu ime kaže, išao od Budimpešte do Bamaka u Maliju. Cilj nije svake godine isti - ove godine ide se do Banjula u Gambiji - ali se reli i dalje zove po Bamaku... baš kao što se Dakar Rally i dalje zove tako iako se odavno ne vozi do Dakra u Senegalu. Usput budi rečeno, trasa relija Bamako ove godine ide pokraj Dakra, da stvar bude “zbunjujućija”.

Zašto Tesla? “Pa zato što to, koliko nam je poznato, još nitko nije pokušao, zato što je to brutalan, i to zaista bru-ta-lan, izazov i zato što je Saša veliki zaljubljenik u električne automobile i želimo dokazati da je i nemoguće moguće!” kaže Oleg. U EU je infrastruktura za električne aute solidna, no jednom kad zagazite na afrički kontinent, stvari se drastično mijenjaju. Ruta vodi “normalnim” cestama i zemljama od Budimpešte do Španjolske, slijede Maroko- koji je, prema saznanjima, relativno pristojno elektrificiran, bar u sjevernom dijelu; pa Zapadna Sahara, Mauritanija, Senegal i Gambija, koji su u smislu infrastrukture za e-aute dijelom lutrija, dijelom pakao, dijelom čuđenje u svijetu...

U pratećem vozilu nose generator Dacia Dokker. Nose i karte, fotoaparate, kartice, šatore i svu silu danas potrebnih im gadgeta.

Iako je reli amaterski, sudjelovanje dosta košta. Amaterska narav relija vezana je uglavnom uz činjenicu da sudionici nisu profesionalni vozači, a ne uz to što je sudjelovanje jeftino (nije!). Unatoč tome - postoje i natjecateljske kategorije u reliju. Kad dođu do cilja u Banjulu, Teslu imaju namjeru vratiti brodskim prijevozom do luke Rijeka, a generator pokloniti nekom selu. To selo najvjerojatnije će biti u Gambiji ili Senegalu, jer su te dvije zemlje jedine dovoljno blizu odlaznoj luci da se usude ostati bez njega.

Reli Budimpešta - Bamako, popularno zvan “Dakar za siromašne”, u petak je, 12. siječnja, krenuo iz mađarske prijestolnice, a ovom optimističnom dvojcu možemo samo poželjeti sreću i držati palčeve da uspije. Maroko su prošli!

Mato PAVLIČEVIĆ
ZANIMLJIV DVOJAC IZ HRVATSKE

Za Sašu Cvetojevića već svi znamo da je veliki zaljubljenik u električne automobile. Čovjek ima dvije Tesla – model S, a zatim i model X. Prvim je proputovao cijelu Europu, i to kroz zemlje gdje se izraz “punjač” inače koristi samo tijekom kolinja, a za model X pripremio je nešto potpuno drukčije. Ipak, prvom velikoserijskom električnom terencu nije zanimljiv europski asfalt, pa svoje sposobnosti ide dokazivati kroz pustinje Afrike – na poznatom amaterskom reliju Bamako. Sašin suputnik je Oleg Maštruko, novinar i poznati putopisac o mjestima gdje nema ljudi. Kakva je to ekipa – za njih je Top Gear dječja igra!

Možda ste propustili...

JUBILARNA PROIZVODNA BROJKA

Dva milijuna Fiata 500

ELEKTRIČNI AUTOMOBIL BAVARACA

BMW-ov konceptni iNEXT dolazi do 2021.

Najčitanije iz rubrike