Regija
OPASNA PODRAVSKA MAGISTRALA

Kreće rekonstrukcija
slavonske “ceste smrti”
Objavljeno 22. siječnja, 2018.
Cestom dnevno prometuje stotine teretnih i na tisuće osobnih vozila

DONJI MIHOLJAC - Vijećnik u Gradskom vijeću Donjeg Miholjca, kao i vijećnik u Županijskoj skupštini Željko Macanić (SDP), godinama upozorava na iznimno loše stanje Podravske magistrale na dionici od Josipovca do Gezinaca, koju je nazvao “cesta smrti”, a za koju traži temeljitu rekonstrukciju.

Povećan promet

Nedavno je istu problematiku aktualizirao i na sjednici Županijske skupštine. Tvrdi da na toj dionici svakodnevno prijeti opasnost od nesreća zbog dotrajalog kolnika, ali i zbog činjenice što se na tom cestovnom dijelu frekvencija kamionskog prometa i drugih vozila povećala za gotovo 100 posto u zadnjih nekoliko godina. U pisanom odgovoru koji je na svoje pitanje dobio iz Županije, navedeno je da Županija nije nadležna za održavanje državnih cesta, pa tako ni ove dionice koja povezuje naselja Gezinci i Josipovac, odnosno općinu Podravska Moslavina i grad Osijek. No, u cilju rješavanja problema župan Ivan Anušić uputio je dopis Hrvatskim cestama kojima je naglasio važnost obnove ceste, te zatražio informacije o do sada poduzetim aktivnostima i planiranim radovima u cilju rekonstrukcije, stoji u odgovoru Macaniću, uz koji je priložen i dopis koji je župan uputio Hrvatskim cestama.

Župan je istaknuo kako je ovaj cestovni pravac cijelom svojom dužinom kroz županiju, osim obilaznica oko Valpova i Donjeg Miholjca, već godinama u izuzetno lošem stanju, kolnik je nedovoljne širine za sigurno odvijanje prometa koji se odvija ovom cestom, a nedovoljna je i širina rubnika koji ne mogu izdržati opterećenja teških teretnih vozila.

- U proteklim godinama sagrađena je obilaznica kod Valpova koja je prošle godine obnovljena, i obilaznica kod Donjeg Miholjca. Na preostalom dijelu trase D-34 samo se obavljaju popravci koji iziskuju znatne financijske troškove, a bitno ne povećavaju sigurnost. Ovom cestom dnevno prometuje nekoliko stotina teretnih vozila, te nekoliko tisuća osobnih vozila u lokalnom prometu, odnosno veliki broj putnika čija je sigurnost ugrožena zbog samog stanja ceste, širine kolnika i brojnog prometa - upozorio je župan Anušić. On smatra da je za poboljšanje sigurnosti nužna rekonstrukcija na cijeloj njezinoj dužini kroz županiju na način kako je to učinjeno u Virovitičko-podravskoj županiji.

Ipak se radi

U dopisu Hrvatskim cestama župan je zatražio informacije o do sada poduzetim aktivnostima na pripremi projektne dokumentacije za rekonstrukciju preostalog dijela ceste D-34 i planiranim rokovima u kojima bi se izveli radovi.

Iz Hrvatskih cesta odgovorili su nam kako su “Hrvatske ceste izuzetno prisutne sa aktivnostima koje obuhvaćaju državnu cestu D34 na način da su izvedeni radovi, ili u tijeku te naposljetku u pripremi za izvođenje radova”. Poručili su da Hrvatske ceste provode planske aktivnosti na osuvremenjivanju državne ceste D34, te da je cilj tih aktivnosti povećati razinu prometne usluge i sigurnost odvijanja prometa.

- Četverogodišnjim Programom građenja i održavanja koji se odnosi na razdoblje od 2017. do 2020. godine usvojeni su i odobreni projekti koji obuhvaćaju izvođenje obnove, rekonstrukcije i gradnje na toj dionici. Svi projekti pokrenuti si, a većina u smislu aktivnosti projektiranja, što je ujedno i preduvjet za izvođenje radova. Razvidno je kako Hrvatske ceste svakodnevno kroz različite aktivnosti i projekte poduzimaju mjere i radnje na povećanju sigurnosti cestovnog prometa na toj dionici, te planiraju na njoj veliko ulaganje - najavljeno je.

Iz Hrvatskih cesta potvrdili su da su u tijeku radovi na dionici na DC34 od naselja Gezinci do Podravske Moslavine. U fazi projektiranja je dionica od naselja Sveti Đurađ – Črnkovci, a za dionicu od naselja Črnkovci do Valpova u tijeku je izrada glavnog projekta i ishođenje potvrde za glavni projekt. Za raskrižje cesta DC34 i DC517 na dionici između Belišća i Valpova, na ulazu u Belišće, u tijeku je izrada projektne dokumentacije i ishođenje građevinske dozvole za rekonstrukciju postojećeg raskrižja državnih cesta DC 34 i DC 517 u raskrižje s kružnim tokom. Novosti će biti i na raskrižju ceste DC34 i županijske ceste ŽC4058 (skretanje za Bocanjevce), na obilaznici Valpova koje će također postati raskrižje s kružnim tokom. Kad je pak riječ o dionici od grada Valpova do raskrižja s državnom cestom DC2 (Josipovac/Osijek), tu je u tijeku postupak javne nabave. Također, u pripremi za objavu natječaja za izvođenje radova je i projekt obilaznice kod Petrijevaca.

Lidija ANIČIĆ
PLANIRANA MILIJUNSKA ULAGANJA

“Pokretanjem aktivnosti na državnoj cesti D34 planirano je ulaganje velikih sredstava koji se odnose na projektiranje, te na obnovu, rekonstrukciju i gradnju. To se očituje u sljedećim projektima: obnova državne ceste D34 u dionici od obilaznice Valpova do Osijeka u koju se planira do kraja 2020. investirati 30,5 milijuna kuna. Tu je i rekonstrukcija državne ceste D34, na dionici od granice Osječko-baranjske županije s Virovitičko-podravskom županijom do Donjeg Miholjca duljine 20 kilometara, a u koju se planira do kraja 2020. godine investirati 59,5 milijuna kuna. U rekonstrukciju državne ceste D2, dionica između naselja Normanci i državne ceste D34, u dužini od 17,53 kilometara planira se do kraja 2020. godine realizirati 42,9 milijuna kuna, dok za ulaganje u izvođenje radova na obilaznici kod Petrijevaca, procijenjena vrijednost gradnje iznosi 57,52 milijuna kuna”, priopćili su iz Hrvatskih cesta.

Možda ste propustili...

ZA DJECU OD 3 DO 11 GODINA

Otvara se Šumski pedagoški centar

PREVENTIVNI PROGRAM “DUGINE BOJE”

Prepoznati tuđe i vlastite osjećaje

Najčitanije iz rubrike