Osijek
MUKE PO BICIKLISTIMA I PJEŠACIMA

Obnova biciklističkih staza ovisna o drugim projektima
Objavljeno 15. siječnja, 2018.

Određene pješačko-biciklističke staze na osječkim ulicama zadaju glavobolju brojnim građanima zbog svoje nesređenosti. Takve su jedva dovoljno široke za pješake, a onda su ih još prenamijenili i za bicikliste, misleći da je dovoljno povući crtu i riješiti problem, smatraju sugrađani. Još kad su pritom i vrlo oštećene, pa je po njima otežano hodati, odnosno voziti, ovaj problem doseže svoj vrhunac.

Posebno se među njima ističe iznimno prometna staza na križanju Istarske ulice i Europske avenije, čija je površina pohabana, prepuna oštećenja i rupa, mjestimično zarasla u korov, a grane borova koji se nalaze pokraj na travnatoj površini proširile su se preko staze i prolaznike bodu u oči - i doslovce i figurativno. Iz Grada, dakako, tvrde da je širina dijela staze za bicikliste prema zakonu, što možda jest istina, ali to ne umanjuje činjenicu da je u vrlo lošem stanju. Kakvi su planovi za sanaciju ove staze otkrila nam je pročelnica Upravnog odjela za urbanizam i graditeljstvo, komunalno-stambeno gospodarstvo, promet i zaštitu okoliša.

- Stanje i širina pješačko-biciklističke staze u Europskoj aveniji poznati su i nisu zanemareni. Staza je obilježena na bivšoj pješačkoj stazi u minimalnoj širini koju traži pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi za jednosmjeran promet biciklista. Cjelovito rješenje uslijedit će dinamikom realizacije projekta obnove tramvajske infrastrukture za koji su GPP-u (Gradu) upravo osigurana nespovratna EU sredstva, a u okviru kojega je i spomenuta dionica, te će se sinkroniziranom realizacijom tog projekta i gradskog projekta uređenja drugih prometnih površina cjelovito i trajno urediti sve prometne površine, što uključuje i ovu biciklističku stazu - kazala nam je Ljiljana Belajdžić.

Još jedan propust vidljiv je na stazi kod Mosta dr. Franje Tuđmana - iako je promenada na tom dijelu još prošlog ljeta obnovljena, jedan je djelić ostao nedovršen. Tako prolaznici koji se spuste stepenicama s mosta završe ravno - u blatu.

Belajdžić ističe da se projekt gradnje pješačke i biciklističke staze od cestovnog mosta u smjeru Donjeg grada u okviru projekta uređenja desne obale rijeke Drave (obaloutvrda s komunalnom infrastrukturom) realizira po poddionicama. Prva je poddionica (između dva mosta) završena, treća (Donjogradska obala do Trga Nikole Tesle) u gradnji je, a ugovor o sufinanciranju druge poddionice potpisan je 1. prosinca 2017., kad je u Osijeku održana sjednica Vlade RH.

- Spomenuti spoj nije rješavan u obuhvatu tog projekta, nego se rješava u projektu integriranog biciklističkog prometa koji je u pripremi, a za koji je projekt uređenja desne obale bio preduvjetom, kao što je preduvjet za realizaciju uređenja desne obale preduvjet bio realizacija projekta Sjevernog kolektora - jedne od komponenti EU projekta “Osijek” (poboljšanje vodne infrastrukture). Detalji o svim ovim projektima medijski su poznati te je naglasak odgovora stavljen na njihov tehničko-tehnološki slijed - objašnjava Ljiljana Belajdžić.

Pročelnica naglašava da se svim infrastrukturnim projektima u Gradu pristupa na jednak način, sagledavajući sve projektne infrastukture (uključivo projekti HEP-a, Hrvatskih cesta, Hrvatskih voda) na području grada Osijeka, sve kako bi se postigli ne samo sinergijski efekti nego i spriječila devastacija novouređenih površina i time izbjegli nepotrebni troškovi.

Adrian ANDREJEK
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike