Učionica
NA PRAVNOM FAKULTETU OSIJEK ODRŽANO ZANIMLJIVO PREDAVANJE O PRAVIMA POTROŠAČA

Neinformiranost građana najveći je problem u zaštiti potrošača
Objavljeno 14. siječnja, 2018.

Na Pravnom fakultetu Osijek 10. studenoga 2017. održano je zanimljivo i korisno predavanje iz područja zaštite potrošača pod naslovom „Potrošač ima pravo…”.

U uvodnom su dijelu sve sudionike pozdravili doc. dr. sc. Tunjica Petrašević, prodekan za znanost i poslijediplomske studije Fakulteta te Zvonimir Klobučar, član uprave RRA Slavonije i Baranje. Tijekom predavanja dani su mnogi odgovori i praktični savjeti u vezi s, primjerice, kupnjom na internetu: na što treba posebno obratiti pozornost pri kupnji na internetu, koja prava ima klijent dođe li do kašnjenja ili otkazivanja prijevoza dok putuje Europom te komu se može obratiti za pomoć, informacije i savjete ako je u nedoumici ili smatra da su povrijeđena njegova potrošačka prava.

Središnje je pitanje ovoga događanja bilo: „Što poduzima Europska unija, a što hrvatske institucije da bi zaštitile potrošače?” Na to su pitanje, promatrajući ga s različitih vidova, odgovore ponudile Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u Europskome parlamentu, Danijela Marković Krstić, voditeljica Odjela za Europski potrošački centar Hrvatska pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta RH, Dunja Mak, pravna savjetnica u Savjetovalištu za potrošače u Osijeku te doc. dr. sc. Paula Poretti s Katedre građansko-pravnih znanosti Pravnoga fakulteta Osijek. Sve su predavačice kao najveći problem istaknule neinformiranost građana. Njihove institucije pak predstavljaju platformu preko koje se, u kratkom roku, potrošački sporovi mogu riješiti uz minimalne naknade bez nepotrebnoga angažiranja sudova.

Predavanje je uvelike doprinijelo podizanju razine svijesti o pravima potrošača čemu je dokaz aktivno sudjelovanje svih nazočnih u raspravi. Takva predavanja, koja se referiraju na potrošačka prava u svakodnevnom životu, zbog svoje praktične primjene i korisnosti iznimno su zanimljiva, i kada je riječ o preventivnom djelovanju u kontekstu osvješćivanja potrošača, ali i u neželjenim situacijama kad je šteta nanesena i kad kupcu ne preostaje drugo nego se uhvatiti u koštac sa sustavom.

Ljiljana SIBER
Organizatori predavanja

Predavanje su organizirali Informacijski centar Europe Direct Osijek pri Regionalnoj razvojnoj agenciji Slavonije i Baranje te Europski dokumentacijski centar pri knjižnici Pravnoga fakulteta Osijek. Oba centra dijelom su europske mreže Europe Direct i poveznica su između građana i institucija Europske unije.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike