Novosti
CHINA ROAD AND BRIDGE CORPORATION

Kineski će konzorcij
gradit Pelješki most
Objavljeno 12. siječnja, 2018.
Ta je ponuda, prema kriterijima, ocijenjena ekonomski najpovoljnijom

Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvodit će prvu fazu gradnje Pelješkog mosta s pristupnim cestama, objavile su u petak Hrvatske ceste. “Od tri pristigle ponude za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrana je ona zajednice ponuditelja - China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering, s cijenom ponude u iznosu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci”, navodi se u priopćenju Hrvatskih cesta.

Ta je ponuda, prema kriterijima, ocijenjena ekonomski najpovoljnijom ponudom, a rok mirovanja iznosi 15 dana, ističu iz Hrvatskih cesta, koje su odluku o odabiru objavile i na svojim službenim internetskim stranicama i u elektroničkom oglasniku javne nabave.

Inače, za gradnju prve faze Pelješkog mosta Hrvatske su ceste dobile tri ponude - kineskog konzorcija, potom talijanskog Astaldija i turske tvrtke IC Ictas te ponudu njemačkog Strabaga. Od mogućih osam ponuditelja koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu tri su navedena ponuditelja predala svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno s pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna. Tri su ponude u Hrvatskim cestama otvorene 15. rujna prošle godine. Zajednička ponuda Astaldija i turske tvrtke iznosila je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, a Strabagova 2,62 milijarde kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om. Kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 2,6 milijardi s PDV-om. Rok za evaluaciju ponuda bio je 120 dana, a sam izvođač objavljen je pri kraju tog roka.

Pelješki most proglašen je projektom iznimnog strateškog značenja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se novcem Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta do sada Europska komisija donijela je u lipnju 2017. Gradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova, s tim što će most imati četiri prometna traka.H

2,08

milijardi kuna iznosi kineska ponuda