Magazin
PUTOVATI VIŠE, PUTOVATI DALJE

Što će Hrvati najradije birati kao drugi dom u 2018. godini
Objavljeno 13. siječnja, 2018.

Najnovije istraživanje Booking.coma otkriva što će putnici iz Hrvatske najradije birati kao drugi dom u 2018. godini. Uglavnom, želja za putovanjem raste - putnici iz Hrvatske planiraju putovati još više i još dalje u idućih 12 mjeseci.

A oni koji su već odabrali kuda će i kamo, znaju kako je donošenje odluke o smještaju ključan, ali i zabavan dio planiranja godišnjeg odmora. Od opuštajućih spa resorta do nezavisnih gradskih apartmana, jedinstvenih smještaja u igluima, kućama na drvetu ili brodovima - more ponuda vam je nadohvat ruke. No gdje će putnici iz Hrvatske konkretno ove godine najvjerojatnije boraviti za vrijeme godišnjih odmora? O tome izvještava Booking.com, agencija koja je provela opsežno istraživanje među 19.000 putnika iz 26 zemalja, među kojima je i Hrvatska. Istraživanja su pokazala da više više od pola ispitanika iz Hrvatske (61 %) planira ići na više putovanja u 2018. u odnosu na 2017. godinu. Pritom je popularnost vikendica u porastu - više od polovine ispitanih putnika iz Hrvatske (49 %) radije će boraviti u privatnom smještaju kao što su vikendice ili apartmani, nego u hotelima, a malo više od četvrtine (27 %) razmislit će o tome da doda svoj objekt na stranicu za rezervaciju smještaja.

GENERACIJA GLOBALISTA

S obzirom na to da četvrtina putnika iz Hrvatske (26 %) smatra da su letovi na daleka odradišta sve povoljniji, uopće ne čudi da će želja za putovanjem u 2018. godini samo rasti. Zanimljivo je kako 16 % putnika iz Hrvatske smatra da je postalo jednostavnije pronaći i rezervirati egzotičnije destinacije, a gotovo polovina putnika iz Hrvatske (49 %) izjavili su (anketa je rađena pred kraj 2017., nap. D.J.) da će u 2018. putovati u dalje odredište u odnosu na 2017. godinu. Čak štoviše, želja putnika da obiđu još više odredišta bit će jača u 2018. godini, pri čemu čak 70 % putnika iz Hrvatske želi posjetiti što više odredišta, a 34 % želi biti pustolovniji.

I dok će putovanja u daleka odredišta nastaviti rasti, u 2018. godini velik će broj putnika odabrati odredišta bliža kući, pri čemu polovina putnika iz Hrvatske (50 %) planira više putovanja unutar države u nadolazećoj godini.

Ovakav entuzijazam prema odmoru u vlastitoj zemlji temelji se na tome što velik broj putnika (36 %) smatra da su putovanja unutar zemlje povoljnija, a više od polovine putnika iz Hrvatske (60 %) svjesni su da još ima toliko predivnih odredišta u vlastitoj zemlji koja mogu posjetiti. Pritom jedan od tri putnika iz Hrvatske (37 %) smatra da su dva ili tri kraća putovanja bolja od jednog dužeg u neko udaljenije odredište. Više od polovine putnika iz Hrvatske (63 %) namjerava otići na više vikend-putovanja u 2018. u odnosu na 2017. godinu.

RASTE EKOLOŠKA SVIJEST

Svrha godišnjeg odmora u 2018. godini neće biti samo razgledavanje mjesta, nego i stvaranje doživljaja prilikom otkrivanja odredišta poput lokalnog stanovnika, što će biti ključni faktor za privlačenje putnika. Nezavisni smještajni objekti postaju sve popularniji, jer putnicima daju veću fleksibilnost i slobodu da iziđu i dožive odredište na autentičniji način.

Uz nezavisne kuće za odmor i apartmane smještaji s doručkom, all-inclusive resorti i hoteli ubrajaju se u top četiri vrste smještaja u kojima će putnici vjerojatno boraviti u 2018. Putnici također postaju sve više ekološki osviješteni - gotovo polovina ispitanika iz RH (45 %) planira odabrati ekološki prihvatljivije opcije nego što su to učinili 2017. Četiri od deset putnika iz RH (43 %) planiraju boraviti u vrsti smještajnog objekta u kojoj dosad nije boravilo. Kada je riječ o tome što putnici posebno cijene u smještajnom objektu 40 % putnika iz Hrvatske navelo je besplatan WiFi, 38 % želi imati prekrasan pogled iz smještaja, a gotovo trećina putnika (30 %) potražit će kvalitetnu lokalnu hranu, 29 % putnika iz Hrvatske vole raznolik izbor hrane, a četvrtina (25 %) besplatan parking.

Priredio: Darko JERKOVIĆ
Vrata cijeloga svijeta

Booking.com B.V. osnovan je 1996. u Amsterdamu, te se od male nizozemske startup tvrtke razvio u jednu od najvećih online tvrtki na svijetu. Booking.com je dio grupe Priceline (NASDAQ: PCLN) i broji više od 15.000 zaposlenika u 204 ureda i 70 zemalja diljem svijeta. Njihova je misija, kako sami ističu, omogućiti ljudima da proputuju cijeli svijet. Stoga mnogo ulažu u digitalnu tehnologiju kojom nastoje olakšati putovanja i nude najveći izbor nevjerojatnih smještajnih objekata, uključujući apartmane, kuće za odmor i obiteljske objekte s doručkom, pa sve do resortova s pet zvjezdica, kućica na drvetu, pa čak i iglua. Booking.com stranica i mobilne aplikacije dostupne su na 43 jezika, uključuju više od 1,5 milijuna objekata i nude više od 122.000 odredišta u 229 zemalja svijeta. Na platformi Booking.com-a svaki dan se rezervira više od 1,5 milijuna noćenja.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

INTERVJU: SREĆKO HORVAT, HRVATSKI FILOZOF I POLITIČKI AKTIVIST

Za probleme u Slavoniji nije kriv komunizam nego kapitalizam!

2

TEMA TJEDNA: APSURDI HRVATSKOG TRŽIŠTA (NE)RADA (I.)

Svi neradnici na budžetu države

3

REPORTAŽA: URUGVAJ

Montevideo, Slavonac te vidjeo