Tehno

Bosch vidi budućnost u poslovanju s pametnim gradovima
Objavljeno 12. siječnja, 2018.

U govoru na sajmu CES u Las Vegasu član Boscheva upravnog odbora Stefan Hartung rekao je sljedeće: “Trebamo novi koncept grada. Ključnu ulogu u tome imaju tehnologije koje gradove čine pametnima i privlačnima za življenje. Dugoročno gledano, gradovi bez inteligencije neće se održati, nego će podleći prometnim zastojima.”

Bosch radi na opremanju gradova i četvrti za budućnost nudeći pametnu mobilnost, bolju kvalitetu zraka, više praktičnosti, veću sigurnost i mnogo novih usluga. Ukratko, cilj je postići znatno bolju kvalitetu života u gradovima i četvrtima.

“Kada je riječ o pametnim gradovima, malo drugih tvrtki može konkurirati Boschevu sveobuhvatnom portfelju, znanjima iz više domena i izvanrednoj stručnosti u području senzora, softvera i usluga, a sve to iz jednog izvora”, rekao je Hartung.

Dobavljač tehnologija i usluga predstavit će brojna nova rješenja koja gradove čine pametnima od 9. do 12. siječnja na najvećem sajmu elektronike na svijetu – CES 2018. Ona obuhvaćaju rješenja od nove kompaktne jedinice koja mjeri i analizira kvalitetu zraka u stvarnom vremenu, preko sustava koji digitalno nadzire vodostaje rijeka i izdaje rano upozorenje na opasnost od poplave, sve do potpuno automatizirane usluge za pronalaženje parkirnih mjesta koja olakšava život vozačima.

Internet stvari postavio je jedan od glavnih temelja povezanoga grada. Internet stvari počinje se upotrebljavati u svim društvenim slojevima: na temelju studije koju je proveo Gartner predviđa se da će do 2020. godine oko 230 milijuna kućanstava diljem svijeta – približno 15 posto svih kućanstava – biti inteligentno povezano. Tu također leži golem potencijal, s tržišnim volumenom za koji se procjenjuje da će do 2020. godine dosegnuti 250 milijardi dolara godišnje. Do te iste godine međusobno će biti povezano više od 20 milijardi uređaja diljem svijeta: detektori dima, protuprovalni alarmi, brojila električne energije, kućanski aparati i mnogi drugi uređaji.

“Bosch je rano prepoznao taj potencijal”, rekao je Hartung.

“Već sada više od pola naših razreda elektroničkih proizvoda može se spojiti na internet, a cilj je da do 2020. godine tu mogućnost imaju svi. I ne samo to: želimo ponuditi prateće usluge za svaki od naših proizvoda.”

Drugi je pokretač brzog razvoja pametnih gradova umjetna inteligencija. Bosch namjerava dodatno proširiti svoja istraživanja u tom području. Prošle godine tvrtka je otvorila istraživački centar za umjetnu inteligenciju, koji sada ima stotinjak zaposlenika u Renningenu u Njemačkoj, Palo Altu u Kaliforniji te Bangaloreu u Indiji. Do 2021. godine Bosch će uložiti oko 300 milijuna eura u proširenje tog centra. Tvrtka predviđa da za deset godina gotovo nijedan proizvod neće biti zamisliv bez umjetne inteligencije.