Ekonomija
PRODAJA PROIZVODA I USLUGA

Hrvatska pri vrhu u EU prema udjelu poduzeća koja koriste vlastitu internetsku stranicu
Objavljeno 9. siječnja, 2018.

Hrvatska se prema udjelu poduzeća, od onih koja se oslanjaju na internetsku prodaju, nalazi pri vrhu liste članica EU-a koje pritom koriste vlastitu internetsku stranicu ili aplikaciju, dok je s druge strane na začelju kada je u pitanju prodaja proizvoda i usluga putem platformi za internetsku prodaju, pokazuju podaci Eurostata. Od ukupnog broja poduzeća iz EU-a s najmanje desetero zaposlenih, njih 16 posto je u 2016. godini zaprimilo narudžbe putem internetske stranice ili aplikacije za internetsku prodaju, navodi se u Eurostatovom izvješću. Pritom među njima korištenje vlastite internetske stranice ili aplikacije uvelike dominira, pa njih 85 posto prodaje proizvode i usluge tim putem. S druge strane, gotovo četiri od deset poduzetnika, odnosno 39 posto, svoje proizvode i usluge nudi putem jedne od platformi za internetsku trgovinu. Internetska prodaja uključuje i onu individualnim potrošačima, kao i drugim poduzećima, napominju iz statističkog ureda. Među zemljama članicama EU-a, najviši udjel poduzeća koja za prodaju koriste vlastitu internetsku stranicu ili aplikaciju zabilježen je u Češkoj, 98 posto, zatim Slovačkoj i Finskoj, u obje 97 posto, dok s 96 posto slijede Hrvatska i Island. Najmanji pak udjel bilježe Slovenija, 64 posto, Njemačka i Luksemburg, obje 75 posto. Kada su u pitanju poduzeća koja se oslanjaju na prodaju putem interneta, a svoje proizvode i usluge prodaju putem servisa za internetsku prodaju, njihov najviši udjel ostvaruje Italija, 54 posto, zatim Njemačka, 52 posto, te Austrija i Poljska, obje 47 posto. S druge strane taj je udjel najmanji u Češkoj, Hrvatskoj i Finskoj, u svima po 14 posto, navode iz Eurostata. Prema podacima Eurostata, u Hrvatskoj je 2016. godine svaka sedma kompanija, odnosno njih 14 posto, prodavala proizvode i usluge putem interneta, a 71 posto poduzeća imalo je internetsku stranicu.Hina

Najviše poduzeća koja za prodaju koriste vlastitu internet-stranicu imaju Češka, Slovačka i Finska

UDJEL TVRTKI KOJE ZA PRODAJU KORISTE VLASTITU WEB-STRANICU

Češka 98 %

Slovačka i Finska 97 %

Hrvatska i Island 96 %

Njemačka i Luksemburg 75 %

Slovenija 64 %

Najčitanije iz rubrike