Autoglas
MAZDINO ISPITIVANJE EUROPSKIH VOZAČA

Žele voziti i ako samovozeći auti postanu uobičajeni
Objavljeno 2. siječnja, 2018.

Prema velikom istraživanju čije je rezultate objavila Mazda, dva od tri europska vozača i dalje žele voziti, čak i ako samovozeći automobili postaju uobičajeni. Istraživanje agencije Ipsos, naručeno kao dio Mazdine kampanje Drive Together koja slavi radost vožnje, u kojemu je anketirano 11.008 ljudi na ključnim europskim tržištima - otkrilo je da u prosjeku 66 % vozača želi ostati za upravljačem, čak i ako samovozeći automobili postanu široko dostupni. U Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Austriji i Poljskoj taj udio raste do 71 %, a samo se u Italiji spušta ispod 60 % (59 %).

Studija je također pokazala da samo 33 % vozača "pozdravlja dolazak samovozećih automobila", s udjelom od samo 25 % u Francuskoj i Nizozemskoj te 29 % u Velikoj Britaniji. Zanimljivo je da nema gotovo nikakvih dokaza da samovozeći automobili u Europi imaju veću potporu među mlađim dobnim skupinama - zapravo, oni između 18 i 24 godine starosti (33 %) manje podržvaju samovozeće automobile od dobne skupine 25 - 34 godina (36 %) i one 35 - 44 godina (34 %).

Istraživanje također otkriva značajnu emotivnu povezanost između automobila i vozača, što se ogleda kroz sljedeće statistike: prosječno 69 % vozača "nada se da će buduće generacije i dalje imati mogućnost voziti automobile" – taj udio iznosi čak 74 % u Poljskoj i 70 % ili više u Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Francuskoj i Švedskoj. Osim toga, 36 % onih koji uživaju u vožnji vide svoj auto i čin vožnje kao "produžetak vlastite osobnosti", s udjelom od čak 56 % u Poljskoj i 46 % u Italiji. Među ispitanicima 34 % slaže se s tim da je vožnja u opasnosti da postane "zaboravljeni užitak" - u Francuskoj, Italiji i Poljskoj takvih je 40 % ili više.

- Kao marka, mi jednostavno volimo vožnju i ovo istraživanje jasno pokazuje da se velik broj europskih vozača slaže s nama - naravno, postoji uloga za samovozeće automobile, ali za nas i za mnoge druge čini se da ne postoji ništa što bi se moglo usporediti s fizičkim zadovoljstvom vožnje, rekao je Jeff Guyton, predsjednik i izvršni direktor Mazde Motor Europe. "Ako pogledate automobilsku industriju općenito, vjerujemo da mnogi proizvođači vozačima uskraćuju mnogo od čistog užitaka vožnje. Mi u Mazdi borimo se protiv toga i očigledno je iz rezultata istraživanja da još uvijek postoji velik postotak vozača koji žele upravljač u svojim rukama. U svijetu koji propitkuje sam čin vožnje i iznova vrednuje ulogu automobila i ulogu vozača kroz tehnološke promjene, nastavit ćemo izazivati ​​konvencionalno iz ljubavi prema vožnji", kaže Guyton.

Usporedbe s drugim aktivnostima također otkrivaju da 37 % ispitanika preferira vožnju u odnosu na računalne igre, 23 % bira vožnju prije nego piće u baru ili bavljenje sportom, s tim da je potonjih u Velikoj Britaniji čak 37 %. U Italiji i Velikoj Britaniji 9 % ispitanika izjavilo je da više voli vožnju od seksa - 12 % među ženama, 6 % među muškaracima.M.Bugarić

VOŽNJA SAMO ZA ZABAVU

Rezultati istraživanja pokazuju da je 54 % Europljana za vožnju "samo za zabavu" - u Švedskoj čak 73 %, a u Velikoj Britaniji, Nizozemskoj, Poljskoj i Austriji do 60 %. U prosjeku 53 % kaže da je "vožnja više od jednostavnog puta od A do B", s tim da udio takvih u Poljskoj raste do 66 %, dok 55 % misli da vožnja s obitelji i/ili prijateljima može biti "poseban doživljaj" – više od 60 % u Španjolskoj, Italiji, Švedskoj i Poljskoj.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana