Autoglas
PREMIJERE UNIKATNIH LUKSUZNIH MODELA

Istinska jurilica s genom iz prošlosti
Objavljeno 2. siječnja, 2018.

Kraj godine rezerviran je za premijere unikatnih luksuznih modela, ponajprije jurilica. Nemalo je proizvođača automobila koji unutar osnovne proizvodnje podržavaju i otvaraju i one koji se bave osmišljavanjem manjih koncepata, zapravo svojevrsnih “tržišnih niša” u koje ulaze primjerice luksuzni ili – sportski automobili.

Jedna od njih je i francuska Alpine koja je nastala 1955. godine. Cilj su joj bili upravo sportski automobili, no nije bilo sreće te je bankrotirala 1973. godine. No, francuska skrbi o svojim markama tako da ju te godine kupuje Renault, u kojem je tada glavninu vlasništva i imala francuska država. No, ma koliko se trudili i koliko god u Alpininoj povijesti bilo jako zanimljivih iskoraka, sve staje 1995. godine. Novo se buđenje događa točno dvadeset godina kasnije kad se Alpine pojavljuje kao konceptno vozilo i na salonima automobila privlači nemalo pažnje. Pa i istinskog oduševljenja jer je koncept nudio jednu zanimljivu kombinaciju retrostila i najmodernijih dizajnerskih iskoraka, odnosno velike količine originalnosti koje u današnjem svijetu na četiri kotača sve više nedostaje.

I sad, konačno, iako će joj prodaja početi dogodine, pred nama je Alpine 110, naziva dakle kao model koji je prvi put proizveden 1962. godine. Riječ je o vrlo zanimljivom coupeu, dvosjedu poznatom iz 2015. godine kao Vision Concept de 2016. Dužina mu je 4,18 metara, 1,80 je širina, a visina samo 1,25 metara. Klasična dakle silueta manjih sportskih automobila, jurilica koje se u posljednje vrijeme proizvode u nešto manjem modelskom šarenilu.

Motor koji će pokretati Alpine 110 je 1,8-litreni turbobenzinac snage 252 KS pri šest tisuća okretaja motora. Dinamičke su mu osobine jako dobre. Primjerice, do brzine od 100 km/h stiže za samo 4,5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Prosječna potrošnja doseže 6,2 l/100 km, što je s obzirom na osobine itekako dobar rezultat. Težina automobila nije velika, 1178 kg, što znači da je od njega lakši samo Alfa Romeo 4C Coupé. Koeficijent otpora zraka je Cx 0,32, što nas upućuje da se nije robovalo snižavanju tog parametra pod svaku cijenu, odnosno da se omogućilo dizajnerima da puste mašti na volju.

OGRANIČENA SERIJA

Alpine 110 će se proizvesti u samo 1955 komada, u znak sjećanja na godinu kad je tvrtka osnovana. Cijena iznosi oko 65 tisuća eura ili, prema pretpostavkama za hrvatsko tržište – oko pola milijuna kuna.

Možda ste propustili...