TvObzor
IZBOR 40 NAJBOLJIH FILMOVA GODINE

Odlična godina za najljepšu prijevaru na svijetu
Objavljeno 29. prosinca, 2017.

Svaki put kada netko od filmskih kritičara krene s baljezganjem kako je sedma umjetnost na koljenima, okrene mi se želudac. Naime, istu priču vrte već godinama, možda i nekoliko desetljeća, pa opet svake godine svjedoci smo bar pedesetak odličnih naslova koji se na sve moguće načine bore s “malom” sestrom zvanom televizija koja sve više odvlači pozornost - čitaj novac - producenata. Naravno, ako svoje slobodno vrijeme trošite isključivo gledajući američku produkciju, točnije onu koja se financira novcem holivudskih moćnika, imate pravo biti razočarani, no ako ste uistinu ljubitelj sedme umjetnosti, samo u našoj zemlji postoji više od dvadeset filmskih festivala na kojima imate prilike uživati u svoj ljepoti i raskoši ideja ljudi koji se bave filmom. Ako pratite svjetske medije i njihove liste najboljih filmova 2017. godine ili ste pročitali nominacije za Zlatni globus, većine tih filmova neće biti na našoj listi zbog jednostavnog razloga jer ih nismo gledali. Naime, tzv. sezona nagrada u filmskoj industriji jedan je od razloga zbog čega kultura filmova polako izumire, jer ako sve kvalitetne filmove producenti čuvaju za kraj godine, da bi ih prvo gledali članovi gilde koji ih obasipaju nagradama tijekom zimskih mjeseci, pa tek onda gledatelji kojima bi trebali biti namijenjeni, jasno je zašto televizija preuzima primat u kvaliteti i zaradi.

Uglavnom, kada sam početkom prosinca shvatio kako imam samo mjesec dana da nadoknadim sve te filmove koje nisam odgledao tijekom godine (jer ako ste čitali prošlotjedni izbor najboljih serija, znate koliko sam vremena proveo gledajući ih), a koje kritičari hvale, uslijedila je mahnita potraga za dostupnim naslovima te svakodnevno višesatno sjedenje na kauču. Da skratimo priču, evo popisa 40 odličnih naslova koje sam gledao tijekom 2017. godine, abecednim redom.

20th Century Women

l Mike Mills, nakon što je snimio svoju romantiziranu verziju priče o vlastitom ocu u “Početnicima”, u “20th Century Women” odlučio je ispričati priču o majci, koju tumači Annette Bening, a zajedničkim snagama stvorili su jedan od najživopisnijih, najnježnijih, najdivnijih likova na filmu. Melankolična meditativna americana koja se u isto vrijeme bavi prošlošću i budućnošću, ali i glazbenom scenom na prijelazu u 80-e, obitelji, prijateljima, strancima, prvim ljubavima i smrću - usput crpeći inspiraciju od najvećih legendi sedme umjetnosti.

A Ghost Story

l Film koji će povijest filma pamtiti kao onaj u kojemu jedna od najvećih glumica 21. stoljeća Rooney Mara u jednom kadru pojede cijelu pitu ili u kojemu oskarovac Casey Affleck provede 90 posto filma prekriven plahtom glumeći duha. Međutim, redatelj David Lowery snimio je jedan od najtužnijih filmova godine, koji je istovremeno vizualno dojmljiv esej o ostavštini, gubitku, ljudskoj čežnji za smislom života te kozmičko putovanje kroz sjećanja i povijest kao i želji da spoznamo smisao našeg postojanja. Ekstatično i nadrealno iskustvo.

Ak-Nyeo

l Prva scena filma redatelja Jung Byung-gila, koji se prevodi kao “The Villaness/Zlikovka”, jedna je od onih spektakularnih akcijskih adrenalinskih bombi za koju se neprestano pitate “Kako su ovo uspjeli snimiti?” Pa ju vraćate nekoliko puta i uživate u savršenoj koreografiji nasilja. U istom tonu film i završava, a između te dvije scene jest priča o korejskoj Nikiti, ženi koja za vladu obavlja prljave poslove, dok gledatelj pokušava povezati radnju o njezinoj prošlosti, a pojedine scene prizivaju sjećanja na Kill Billa, Oldboya ili neki drugi moderni klasik.

Bez ljubavi

l Ruski redatelj Andrei Zvyagintsev snimio je još jedno emotivno razarajuće remek-djelo u kojemu je portretirao bračni par koji prolaze kroz ne baš lak proces razvoda, tijekom kojega im nestane 12-godišnji sin Aljoša. Film koji se može iščitati kao kritika vlasti i nesposobnosti državnog aparata u Rusiji, ali i kao apokaliptična re dateljeva vizija modernog svijeta koji je ciničan i hladan, u kojemu su ljudi samodopadna i izolirana bića opsjednuta modernom tehnologijom i u kojom više nema ljubavi prema bližnjima.

Bježi!

l Izvrstan triler Jordana Peelea priča je o mladom Afroa merikancu Chrisu koji sa svojom djevojkom Rose tijekom vikenda odlazi na udaljeno imanje kako bi se upoznao s njezinim roditeljima, majkom Missy i ocem Deanom. S razlogom jedan od najhvaljenijih filmova godine, “Bježi!” je istovremeno strašan i zabavan film, koji osim što je provokativna socijalna kritika američkog društva, nestvarno je ambicizan i dirljivo uznemirujući pokušaj koji je rezultirao satiričnom horor-komedijom.

Blade Runner 2049

l Za razliku od prethodnika “Istrebljivača” koji gledatelju pri svakom novom susretu otkriva nikad viđene ljepote i spoznaje, koje ste možda propustili, “Blade Runner 2049” Denisa Villeneuvea ima obrnuti efekt. Stoga, zadržat ću se na osjećaju koji mi je ostavilo prvo druženje i reći kako je dugoočekivani nastavak priče o Ricku Deckardu (Harrison Ford) te replikantu K (Ryan Gosling) vrhunski odrađen ZF spektakl, jedan od rijetkih filmova koji ste morali gledati na velikom platnu ove godine, koji vas uvuče u mrak kinodvorane te lijepo ušuška u sjedalo kao rijetko koji film o depresiji.

Colossal

l Poput većina kvalitetnih izdanja koje smo ove prilike mogli gledati čak i u kinima, “Colossal” je prošao gotovo nezapaženo. Ova znanstvenofantastična komedija prati alkoholičarku Gloriju (Anne Hathaway) koja se odseli natrag doma nakon što ju dečko izbaci iz stana. Nakon obnavljanja prijateljstva s Oscarom (Jason Sudeikis), prijateljem iz djetinjstva, Gloria se vraća starim navikama. Film koji je samo na papiru urnebesna romantična komedija o čudovištu, ali je zapravo manifest o feminizmu i izravna kritika američkog društva redatelja Nacha Vigalonda.

Columbus

l Beskrajno lijep film. Svaki kadar ove drame izgleda kao razglednica iz Columbusa, grada u američkoj državi Ohio, koji se smatra mekom modernističke arhitekture, dok pratimo priču o njih dvoje, Jinu (John Cho) i Casey (Haley Lu Richardson) koji jedno drugom pomažu postati bolji ljudi. Redatelj Kogonada svojim osebujnim stilom pripovijeda o empatiji, obiteljima i ljubavi, dok kamera Elishe Christian prenosi neke od najdivnijih scena koje smo imali prilike gledati u 2017. godini. Ljubić u kojemu se glavni likovi nijednom ne poljube.

Dunkirk

l Uglavnom, ako ga niste pogledali, posljednji film Christophera Nolana je ratni film kakav do sada nismo imali prilike gledati. Jer akcija krene odmah u prvoj sekundi i traje do samog kraja, a vjerujem da je i ostatak svijeta oduševljen nelinearnom radnjom. “Dunkirk” je uistinu dojmljiv film, kao uostalom i svaki njegov uradak, no meni je osobno zasmetalo što se nisam mogao povezati ni s jednim likom, nego samo promatrati, uz nepodnošljivu buku Zimmerove glazbe i specijalnih efekata, užas koji se odvija pred mojim očima. Jer, rat je užas, ako to slučajno niste znali.

Ex Libris: New York Public Library

l Možda će vam se trosatni dokumentarac o Javnoj knjižnici u New Yorku koji je snimio oskarovac Frederick Wiseman činiti previše snobovski i vjerojatno ćete biti u pravu. No, Wiseman, kojemu je ovo 42. film u bogatoj karijeri, a kojega se s razlogom smatra jednim od najvećim dokumentarnih redatelja svih vremena, u svojem epu pronašao je prosvjetljenje, humor, samilost i dušu unutar zidova ove američke institucije. Film “Ex Libris” zapravo je kolekcija kratkih filmova, koji kao cjelina izgleda poput lekcije upozorenja budućim naraštajima.

Izgubljeni grad Z

l Britanski arheolog Percy Fawcett 1925. godine krenuo je u istraživanje amazonske prašume kako bi pronašao antičku civilizaciju i otkrio jedno od najvažnijih otkrića dosad. Europljani su stoljećima vjerovali da džungla krije kraljevstvo El Dorada. Majstor obiteljskih drama James Gray adaptirao je roman novinara Davida Granna, koji pak odiše duhom pustolovnih filmova 70-ih, u kojemu Charlie Hunnam jednostavno oduševljava tumačeći opsesivnog, neustrašivog čovjeka koji je istovremeno mistik i racionalist.

Ja nisam tvoj crnac

l James Baldwin započeo je 1979. godine rad na tekstu “Remember this House”, osobna sjećanja na njegova tri ubijena prijatelja i borca za ljudska prava - Malcolma X, Medgara Eversa i Martina Luthera Kinga. Tih trideset neobjavljenih stranica redatelj Raoul Peck pretvorio je u snažan kolaž arhivskih fotografija, filmskih isječaka i snimaka TV vijesti vezanih uz bojkot i otpor rasne segregacije u 50-ima i 60-ima. Prodoran i uznemirujući esej o stvarnom životu afričkih Amerikanaca koji većina američke srednje struje još uvijek ignorira.

Lady Macbeth

l Temeljeno na knjizi ruskog pisca Nikolaja Leskova “Lady Macbeth of the Mtsensk”, prvi dugometražni film Williama Oldroyda priča je mladoj Katherine koju otac prodaje starijem aristokratu kako bi ju vjenčao sa sredovječnim sinom Alexanderom. No, kada ostane sama sa slugama unutar obiteljske vile u raspadu, upoznaje buntovnog Sebastiana u kojega se zaljubi. Florence Pugh je briljantna u ulozi nemilosrdne žene koja u strogo patrijahalnom društvu postaje nemilosrdna zločinka koja gazi sve pred sobom.

La La Land

l Kao i većina filmova koji su dočekani s pretjeranim hvalospjevima kritike, tako je i “La La Land” doživio da ga se počne promatrati drukčije. Nažalost, svi koji imaju zamjerke prema ovom “bijelom” filmu, promašili su loptu jer ovo je film u punom smislu te riječi. Festival ideja, koje povremeno podsjećaju na holivudske mjuzikle 40-ih, ali i boja, glazbe, plesa, blještavila te radosti iz glave Damiena Chazellea. “La La Land” je moderan, zabavan i zarazan film, za koji će vam u konačnici trebati i maramice za pokoju puštenu suzu. Remek-djelo.

Lego Batman Film

l “Lego Batman film” nezaustavljiv je tobogan autoironije, šala na prvu loptu, gegova u svakoj sekundi koji se izmjenjuju s neprestanim referencama na pop-kulturu, pa je potrebno višestruko gledanje kako bi se uopće uhvatile sve ideje koje su autori htjeli podijeliti s nama. Film koji ismijava Hollywood i našu opsesiju filmovima te igra na kartu intertekstualnosti na šarmantan i neodoljiv način. “Lego Batman Film” je sto minuta čiste zabave, za sve koji vole pop-kulturu i one koji dane provode uz najbolji izvozni proizvod Danske. Dakle, film za cijelu obitelj.

Logan

l Već je trailer “Logana” koji je pratila pjesma “Hurt” Johnnyja Casha dao naslutiti kako će ovo biti potpuno drukčiji film o mutantima X-mena svijeta. I doista, James Mangold snimio je potresnu obiteljsku dramu, koja ima više veze s vestern-klasicima poput “Shanea” nego s bilo kojim pojavljivanjem Wolverina na kinoplatnima. Nakon 17 godina i devet filmova Hugh Jackman oprostio se s franšizom koja mu je donijela svjetsku slavu filmom u kojemu je istovremeno odigrao možda i najbolju rolu karijere.

Majka!

l Film koji su svi voljeli mrziti ove godine, alegorijska je ludorija Darrena Aronofskog koji ga je nakrcao s toliko simbolizma da ćete nakon dvosatnog gledanja u ekran morati popiti jednu za smirenje. Naravno, ako izdržite do kraja priče o majci (Jennifer Lawrence) i Njemu (Javier Bardem) koja je redateljeva vizija Biblije, mizoginije, planeta Zemlje i tko zna čega sve ne. Mene je pak više od svega oduševila činjenica kako je netko u Hollywoodu odlučio dati zeleno svjetlo za ovaj film i pritom ga i financirao. Ima nade za sedmu umjetnost.

Matura

l Rumunjska drama “Matura” redatelja Cristiana Mungiuija ovjenčana je Zlatnim šlepom na lanjskom Vukovar film festivalu. Priča je to o liječniku Romeu koji odgaja svoju kćerku s namjerom da, kada postane 18-godišnjakinja, napusti Rumunjsku kako bi se školovala i živjela u inozemstvu. No, dan prije mature kćerka je napadnuta, a njezina je budućnost ugrožena pa Romeo mora donijeti odluke koje ne uključuju principe koje je on, kao otac, prenosio na svoju kćerku. Naturalistička drama koja vas stalno tjera na propitivanje odluka filmskih junaka, ali i vaših vlastitih životnih izbora.

Moja ljubavna priča

l Temeljen na istinitoj priči iz stvarnog života redatelja Kumaila Nanjianija (jedan od glavnih glumaca “Silicijske doline”) i Emily V. Gordon, “Moja ljubavna priča” govori o komičaru pakistanskog podrijetla koji se zaljubljuje u studenticu koja se ubrzo razboli i padne u komu. Film o sukobu tradicije i modernog svijeta, o neprikrivenom rasizmu u svima nama, komedija je koja ima jednu od najboljih šala godine. “Što misliš o 9/11”, pita Ray Romano našeg junaka, a on odgovara: “Bio je to dan kad smo izgubili 19 naših najvećih sinova.”

Moonlight

l Kao i “Povratnik” godinu prije, ovogodišnji dobitnik Oscara za najbolji film zapravo je hommage jednog redatelj drugom. Naime, kako je Alejandro G. Iñárritu odao počast ruskom velikanu Andreju Tarkovskom svakim kadrom filma za koji je Leonardo DiCaprio dobio Oscara, tako se i Barry Jenkins, svojim debijem, naklonio hongkonškom velemajstoru Wong Kar-waiju. Potresan triptih o pronalaženju vlastite seksualnosti, ljubavi i preživljavanju koji se uspijeva hrvati s brojnim stereotipima Hollywooda kada su u pitanju Afroamerikanci.

 
Mudbound

l Dva muškarca, bijelac i crnac, vraćaju se kući iz Drugog svjetskog rata na farmu u seoskom Mississippiju, gdje se susreću s rasizmom te se pokušavaju prilagoditi životu nakon rata i boreći se s PTSP-om. “Mudbound” redateljice Dee Rees nastao je prema istoimenoj knjizi Hillary Jordan, ima zvjezdanu glumačku ekipu koju čine Carey Mulligan, Garrett Hedlund, Jason Clarke, Jason Mitchell i Mary J. Blige, no osim toga ima i priču toliko uznemirujuću da pokraj njega “12 godina ropstva” izgleda poput nedjeljnog obiteljskog filma s Hallmarka.

Neruda

l Čileanski redatelj Pablo Larrain cijelu svoju karijeru skreće pozornost kritike na sebe, a njegova “Jackie” bila je nominirana i za Oscara. Međutim, “Neruda” je doista zanimljiv i jedinstven film. Uvrnut, bizaran, komičan i jedinstven spoj biografskog filma i film noira, koji u svojem obraćanju s publikom koristi Nerudinu poeziju i imaginaciju. “Neruda” u Larrainovim rukama, kroz duge kadrove, impresivne “fotografske” scene i snovite rezove, postaje pravo malo čudo. Čudo koje će od vas zahtijevati potpunu pažnju i višetruko gledanje.

Okja

l U prvoj polovini filmu “Okja”, koji je na festivalu u Cannesu doživio da zbog negodovanja publike bude nekoliko puta prekidan, korejski redatelj Joon-Ho Bong nas sporim tempom vodi kroz bajkoviti odnos djevojčice Mije i njezina ljubimca, divovske svinje Okje, stvarajući savršenu sponu koju djeca i njihovi ljubimci imaju. Međutim, to je samo uvod u drugi, furiozni i brutalni, dio, u kojemu redatelj svojim satiričnim stavom progovara o “zlim” korporacijama i pomalo prebanalno iskarikira taj svijet.

Opčinjen

l Sofia Coppola snimila je neobičan remake kultnog pulp trilera Dona Siegela iz 1971. godine. Colin Farrell teško je ranjen vojnik tijekom Američkog građanskog rata koji završi u ženskom internatu u izoliranoj južnjačkoj vili u kojoj žive Nicole Kidman i njezine štićenice, znatiželjne religiozne djevojke. Njegova pojava na površinu izvlači potisnute strasti i kućom se počnu širiti seksualne tenzije koje John lukavo iskorištava. Južnjačka gotika u najboljoj maniri Flannery O'Connor koja je ujedno i neprikriveni feministički manifest.

Paklena noć

l Nakon loše izvedene pljačke banke koja je odvela njegovog mlađeg brata u zatvor, Constantine Connie Nikas (Robert Pattinson) započinje uvrnutu odiseju kroz gradsko podzemlje u nevjerojatno očajničkom i opasnom pokušaju da svog brata Nicka (Benny Safdie) izvuče iz zatvora. Braća Josh i Benny Safdie snimili su film koji je očigledan hommage New Yorku kakvog su voljeli i opjevali u svojim filmovima Martin Scorsese i Abel Ferarra, prepun uznemirujuće energije koju iz sebe izbacuje maestralni Robert Pattison u glavnoj ulozi.

Planet majmuna: Rat

l Treći nastavak filma franšize “Planet majmuna” redatelja Matta Reevesa govori o Caesaru i njegovim majmunima koji su prisiljeni na smrtonosni sukob s ljudskom vojskom koju predvodi nemilosrdni Woody Harrelson. Veliki, specijalnim efektima ispunjen, blockbuster dokaz je kako tehničke inovacije ne moraju nužno progutati cijeli film i upopastiti dobar scenarij. Caesar kao Mojsije koji izvodi svoj “narod” iz ropstva hrabar je potez i dokaz kako je ova trilogija “Planeta majmuna” uz bok vrhuncima ZF žanra u Hollywoodu.

Poslije oluje

l Središnja figura filma je Ryota nekoć nagrađivani pisac i velika nada koji danas radi kao privatni detektiv, ovisnik o kockanju i osoba koja jedva sastavlja kraj s krajem, te nije ni u stanju plaćati alimentaciju. Nakon smrti oca, Ryoto pokušava ponovno ostvariti kontakt s vlastitom obitelji, starom majkom Yoshiko, bivšom ženom Kyoko i sinom Shingo. Hirokazu Kore-eda jedan je od mojih omiljenih redatelja, čiji filmovi uspijevaju u meni probuditi nadu u ljude i prikazati ih kao izgubljena humana bića u potrazi za smislom života.

Put u Španjolsku

l Povremeno bizarno smiješan, ali ujedno i iskreno životno topao film, treći nastavak sage redatelja Michaela Winterbottoma o putovanju glumačkog dvojca Stevea Coogana i Roba Brydona, hvata se u koštac s muškom krizom srednjih godina. A činjenica da Coogan i Brydon tumače fiktivne verzije sebe, samo je dodatni plus priči jer kao gledatelj doista imate prividni osjećaj kako i slavni prolaze kroz svakodnevne patnje “smrtnika” boreći se sa strahom od smrtnosti i želje da iza sebe ostave nekakav trag u povijesti.

Ratovi zvijezda: Posljednji Jedi

l Teško je biti kreativan i ostati dosljedan svojoj viziji kada u rukama imate svačiju omiljenu ZF sagu, koja je, od kada je dospjela u ruke Disneyja, postala naporan marketinški proizvod koji iskače iz svake paštete da je postala i ona sama. Pašteta. No, ono što je pošlo za rukom Rianu Johnsonu, čovjeku poznatom po hrabrim filmovima poput “Loopera” i “Bricka”, jest da je unatoč svim prepekama koje su mu se našle pred njim zadržao svoju beskompromisnu imaginaciju i snimio film koji je dostojan usporedbe s “Imperijem”.

Silence

l Oscarom nagrađeni redatelj i scenarist Martin Scorsese donosi nam priču o progonu kršćana u Japanu početkom 17. stoljeća i dvojici portugalskih svećenika koji riskiraju život dolaskom u tu daleku zemlju. Posveta egzistencijalnim dvojbama Bergmanovih vrhunaca i moralnih previranja Érica Rohmera koji susreću Kurosawine mučne poglede na tradiciju. “Tišina” je film o pluralnosti vjere, u kojemu Scorsese progovara o biti naših vjerovanja, strahova, agresije, nasilja te čovjekove želje za zaštiti sebe i svoje bližnje.

Sirovo

l Justine je cijeli život vegetarijanka koja postaje studentica veterinarstva. Na prvom inicijacijskom ritualu na fakultetu njena starija sestra Alexia nagovara je da konzumira zečji bubreg, što u njoj nenadano budi dosad nepoznatu želju za sirovim mesom. “Sirovo” redateljice Julije Ducournau je horor o obitelji kanibala, koji u središtu radnje ima vegetarijance i veterinare, no autorica na zanimljiv i pomalo bizaran način istražuje teme poput feminizma, ženske seksualnosti, čudnih mladenačkih rituala, studentske dosade i sestrinstva.

Sve te neprospavane noći

l Film o odrastanju dvojice studenata zanimljiv je prikaz varšavskog nekonvencionalnog noćnog života, ali ujedno je epopeja o mladosti i odrastanju u 21. stoljeću. Film tijekom godine i pol snima život dvojice mladića kojima noć nikada ne završava, dok se drogiraju, puše, upucavaju se djevojkama i obaraju rekord u vođenju besmislenih razgovora. Redatelj Michal Marczak pomiče granice dokumentarnog filma, miješajući razne stilove, no pod očiglednim je utjecajem francuskog cinéma véritéa.

T2: Trainspotting

l Mark Renton vraća se na jedino mjesto koje je ikada mogao zvati domom. Svi ga čekaju: Spud, Sick Boy i Begbie. I drugi stari prijatelji također ga čekaju: tuga, gubitak, radost, osveta, mržnja, prijateljstvo, ljubav, čežnja, strah i kajanje. Vidjeti ih ponovno kako dijele ekran nije nimalo romantično, upravo suprotno, ostavlja poprilično gorak ukus u ustima. Dvadeset godina poslije Danny Boyle snimio je još jedan film o ovisnosti. Jer dok je prvi bio o heroinu, “T2 Trainspotting” također je o jednoj opasnoj drogi - nostalgiji.

Taeksi Woonjunsa

l “Taksist” Jang Hoona nemojte pomiješati s klasikom Martina Scorsese, a ako se odlučite pogledati ovu povijesnu dramu, vidjet ćete kako nemaju puno dodirnih točaka. Naime, korejska glumačka legenda Song Kang-Ho tumači ulogu samohranog oca taksista koji je pomogao austrijskom novinaru Jürgenu Hinzpeteru, jedinom inozemnom novinaru koji je svjedočio masakru u Gwangju 1980. godine te svoje snimke podijelio sa svijetom. Napeta povijesna drama, koja je iskrena, čudna, ali i potresno uznemirujuća.

The Age Of Shadows

l Posljednji film redatelja Kim Jee-woona (Vidio sam vraga, Priča o dvije sestre) povijesna je triler-drama smještena u 20-e godine prošloga stoljeća kada je Koreja bila pod okupacijom Japana. U dva i pola sata redatelj uspijeva održati gledatelja na rubu stolice, jer do samog kraja nećete znati tko radi za koga, tko su čiji (ne)prijatelji te hoće li dužnost pobijediti domoljublje. Najdojmljivija je svakako nepodnošljivo napeta scena u vlaku, a konačni obračun snimljen je i koreografiran, kao uostalom i cijeli film, gotovo savršeno. Uglavnom, Kim Jee-woon je i dalje u vrhunskoj formi.

Thelma

l Razočaran neuspjehom u Hollywoodu, norveški redatelj Joachim Trier se vratio u domovinu i snimio telekinetički lezbijski drama/horor/triler koji je zastrašujući, seksi i neodovljivo šarmantan. Radnja filma prati Thelmu, djevojku sa sela koju su strogi roditelji odgajali u religioznom duhu, koja se nakon dolaska na fakultet zaljubi u Anju te otkriva da posjeduje neobjašnjive moći i otkriva uznemirujuće tajne o svojoj obitelji. “Thelma” povremeno podsjeti na “Carrie”, samo što je Oslo jedno hladno mjesto, Norvežani hladan i proračunat narod, koji djecu odgajaju na sebi svojestven način.

Thor: Ragnarok

l Thor,“njegov kolega s posla” Hulk i brat Loki zarobljeni su na drugoj strani svemira te se nalaze u utrci s vremenom kad se moraju vratiti u Asgard da bi zaustavili Ragnarok - uništenje svog rodnog svijeta i kraj asgardske civilizacije - koji predvodi svemoguća i nemilosrdna sestra mu Hela. Urnebesno smiješan film novozelandskog redatelja Taikea Waititija, prvi je film iz Marvelova svemira koji je komedija upakirana u film o super junacima, zabavan je miks neona, vibre 80-ih i zdravog humora.

Tragovi u snijegu

l Taylor Sheridan, scenarist hvaljenih filmova poput “Sicario” ili “Comancheria”, režirao je svoj prvijenac koji nam daje uvid u problematična američka društvena pitanja. Radnju filma smjestio je u indijanski rezervat Wind River u Wyomingu, gdje lokalni lovac Cory Lambert otkrije ubijeno tijelo mlade djevojke, a FBI pošalje svoju mladu agenticu Jane Banner kako bi istražila ubojstvo. Brutalno iskren film kada govori o problematici nestalih kao i iskorištavanju rezervata od naftnih kompanija Sheridanov je humanistički manifest.

Vozač

l Posljednji film Edgara Wrighta zabavna je igra koja ispod svoje plitke površine krije mnoštvo majstorija kojima se redatelji i svi koji stvaraju sedmu umjetnost vole hvaliti. “Vozač” nije akcijski film koji poput brojnih naslova posljednjih godina želi promijeniti vaše gledanje i shvaćanje nasilja u modernoj kinematografiji, ovo je sa vršeno skladana dvosatna zabava od prve do posljednje minute. Posebno je očaravajući i dojmljiv način na koji je Wright koreografirao svoj film, točnije kako je savršeno uklopio glazbu, buku, pokrete i kameru.

Your Name

l Srednjoškolka iz malog grada, Mitsuha i dečko iz Tokija, Taki neobjašnjivo počinju preuzimati tijelo onog drugog. No, ono što počinje kao teen-komedija o zamjeni tijela, vrlo brzo pretvori se u magičnu čaroliju koja će vam rastopiti srce pričom većom od ijednog filma koji smo imali prilike gledati 2017. godine. “Your Name” redatelja Makota Shinkaija oduševio je kritiku te postao 4. najuspješniji film na box-officeu u Japanu i 8. najgledaniji animirani film u povijesti s ukupnom zaradom od 328 milijuna dolara.

 
Nikola KUČAR
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HRT: TREĆA SEZONA DRAMSKE SERIJE “POČIVALI U MIRU”

Završetak priče o Luciji Car i njezinim mračnim istragama

2

NIKOLINA ĆOSIĆ

Ne znam što mi donosi budućnost, ali vjerujem da je sunčana

3

HRT: ZAVRŠENA DRUGA SEZONA “A-STRANE”

Najljepše hrvatske ljubavne pjesme za sve generacije