Kultura
IZ PRIVATNE ZBIRKE DR. DINKA PODRUGA

Remek-djelo u MUO-u: “Bogorodica s djetetom” Andrije Medulića Schiavonea
Objavljeno 28. prosinca, 2017.

ZAGREB - U Muzeju za umjetnost i obrt predstavljeno je remek-djelo slika “Bogorodica s djetetom”, velikog kasnorenesansnog slikara Andrije Medulića Schiavonea. Zahvaljujući dr. Dinku Podrugu koji je ovu sliku prije nekoliko godina kupio u New Yorku i njegovoj želji da omogući građanima Zagreba i Hrvatske da se susretnu s remek-djelom ovog hrvatsko-talijanskog majstora, slika je izložena u stalnom postavu MUO-a.

Predstavljanju je nazočila ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, Vesna Kusin, izaslanica gradonačelnika Grada Zagreba, te brojni uglednici iz svijeta kulture i medija.

Slika “Bogorodica s djetetom” koja se uključuje u stalni postav MUO-a, zrelo je djelo ovog velikog manirističkog slikara. Potječe iz privatne zbirke dr. Dinka Podruga, uglednog psihijatra iz New Yorka, koji ju je prije nekoliko godina kupio u tamošnjoj aukcijskoj kući Sotheby.

Prema raspoloživim podatcima, slika je početkom 20. stoljeća kupljena u Engleskoj i od tada se čuvala u privatnoj kolekciji u gradu Buffalo, u državi New York, gdje je bila izvrsno restaurirana prije više godina.

Slika ima sve karakteristike zrelog Medulićevog razdoblja oko 1540-ih. Prvi put ju je publicirala Ljerka Dulibić u tekstu u katalogu izložbe Splendori del Rinascimento a Venezia – Schiavone tra Parmigianino Tintoreto e Tiziano, održanoj u venecijanskom muzeju Corer 2015./16. N.Vek.

Jedan od prvih i najizrazitijih predstavnika manirizma

Andrea Meldolla je hrvatsko-talijanski slikar i bakrorezac, a prezime Medulić izveo je Ivan Kukuljević Sakcinski u XIX. st. od prezimena talijanske obitelji Meldolla, doseljene u Zadar iz pokrajine Forlì, dok si je sam Medulić dodao nadimak Schiavone (dalmatinski Hrvat). Podatci o Meduliću vrlo su oskudni pa se povjesničari umjetnosti do danas nisu u mnogome složili o njegovu životu i radu. Oko 1530. došao je vjerojatno u Veneciju i potpao pod utjecaj Bonifazija Veronesea i Parmigianina, kod kojega je možda učio u Bologni ili Parmi, a u Veneciji je postao jedan od prvih i najizrazitijih predstavnika nove slikarske struje - manirizma. U razdoblju od 1540. do 1545. izravno je utjecao na mladoga Tintoretta, poslije je i sam potpao pod jak Tizianov utjecaj, dok se pretpostavlja da je u slikanju krajolika, koji se ubrajaju među prve samostalne krajolike u talijanskom slikarstvu, prihvatio utjecaj nizozemskog slikara Lamberta Sustrisa. Veći dio njegova opusa čine biblijske, mitološke, povijesne i alegorijske sličice na platnu i drvu kao ukras različitoga pokućstva, glazbala, škrinja i sl. U ulju je radio velike slike biblijske i mitološke tematike te portrete, a u bakrorez je uveo nov postupak rada suhom iglom. Medulić se ubraja u najistaknutije umjetnike koji su potekli iz hrvatske sredine, a djelovali su izvan domovine.

Možda ste propustili...

MEĐUNARODNO NATJECANJE MLADIH OPERNIH PJEVAČA "ZINKA MILANOV"

Finale uz dodjelu nagrada i Gala koncert

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

DANI MILKA KELEMENA

Najznačajnija slatinska kulturna manifestacija

2

UMJETNIČKI PAVILJON ZAGREB

Izložba Zlatana Vehabovića

3

MEĐUNARODNO NATJECANJE MLADIH OPERNIH PJEVAČA "ZINKA MILANOV"

Finale uz dodjelu nagrada i Gala koncert