Ekonomija
TRENDOVI

Arhitekti i dizajneri najčešće putuju na poslovna putovanja
Objavljeno 27. prosinca, 2017.

Novo istraživanje Poslovnog Booking.coma, vodeće stranice za povezivanje poslovnih putnika s najvećim izborom mjesta za boravak, otkriva kako profesija zaposlenika oblikuje njihove poglede na poslovna i privatna putovanja, kao i sve veću interakciju između ta dva tipa putovanja. Kako navode iz Poslovnog Booking.coma “Tijekom istraživanja ispitano je više od 17.000 zaposlenih iz 24 zemlje, u više od 20 grana, kako bi se utvrdili uobičajeni trendovi i razlike između profesija. Gotovo trećina (30 %) svih zaposlenih prihvatila je svoj posao isključivo ili djelomice zbog prilika za poslovna putovanja koje taj posao nudi, ističući time draž koju poslovna putovanja imaju za zaposlene. Ako se gledaju specifične profesije, to se gledište najviše odražava među arhitektima i dizajnerima (45 %), te konzultantima u menadžmentu (38 %). Osim toga, više od trećine ispitanika (38 %) navodi da bi aktivno potražilo novi posao ako bi to značilo da bi mogli više poslovno putovati. Taj se postotak povećava na 46 % među osobama u dobi između 18. i 34. godine, sličan trend moguće je uočiti i među arhitektima i dizajnerima (48 %), te konzultantima u menadžmentu (43 %)”. Statistike, dodaju, ukazuju i na to da bi poslodavci koji žele privući i zadržati najtalentiranije zaposlenike trebali uzeti u obzir putovanja kao sastavni dio ponude za posao.

Trećina zaposlenih (32 %) smatra da se njihovo vrijeme za posao i uživanje prilično isprepliću, posebice oni koji su zaposleni u sektoru poljoprivrede i ratarstva (43 %), arhitekture i dizajna (43 %), te konzaltinga u menadžmentu (42 %). Stoga ne iznenađuje kako bez obzira na sektor u kojemu rade zaposleni pokušavaju najbolje iskoristiti ono što odredište nudi prilikom poslovnog putovanja. Dvije trećine ispitanika (69 %) produžuje svoje poslovno putovanja za nekoliko sati ili dana kako bi uživali u onome što grad nudi, dok tri četvrtine ispitanika (73 %) tijekom svoga putovanja osigurava vrijeme za aktivnosti u kojima će uživati. Ukupno 45 % zaposlenih više cijeni mogućnost kombiniranja poslovnog putovanja s uživanjem nego tradicionalne pogodnosti na radnom mjestu. Što potiče putnike da kombiniraju poslovno putovanje s užitkom? Najčešća dva faktora baziraju se na samom odredištu – 62 % ispitanika želi istražiti grad koji nisu prije posjetili, a njih 39 % želi provesti više vremena na omiljenoj lokaciji.

Od onih koji svoje poslovno putovanje produžuju kako bi osigurali vrijeme za uživanje, većina ih poslovno putovanje produži za 24 sata (41 %), a zatim slijede oni koji ga produžuju za 2-3 dana (29 %) i za nekoliko sati (24 %). Što se tiče načina na koji zaposleni provode slobodno vrijeme, rezultati daju zanimljivu sliku današnjih modernih zaposlenih koji putuju. Iako se konvencionalne aktivnosti, kao što su istraživanje poznatih atrakcija (57 %), kušanje jela lokalne kuhinje, ili objedovanje u poznatijim restoranima (42 %) i shopping (40 %) javljaju kao tri najčešće aktivnosti, moguće je primijetiti i zanimljive varijacije među različitim profesijama. Uživanje u lokalnoj umjetnosti i kulturi među tri je najčešće aktivnosti za zaposlene u sektorima arhitekture i dizajna (45 %), konzaltinga u menadžmentu (43 %) i obrazovanja (42 %). Veća je vjerojatnost da će zaposleni u sektorima graditeljstva i inženjeringa (26 %), komunikacije i medija (26 %), humanitarnih i nevladinih organizacija (25 %) i pravnih poslova (25 %) provesti vrijeme sa suradnicima ili klijentima izvan radnog vremena nego zaposleni u drugim sektorima. Veća je vjerojatnost da će zaposleni u sektoru zdravstva i socijalne skrbi (22 %), oružanih snaga (22 %), te poljoprivrede i ratarstva (21 %) vrijeme za uživanje provesti spavajući ili odmarajući se.Z.Rupčić

Razlozi za kombiniranje poslovnog putovanja s užitkomProsjek za zaposlene iz cijelog svijetaRazlike među profesijama

Provođenje vikenda za odmor u poslovnom odredištu39 %Područje tehnologije (46 %)Bankarstvo i financije (44 %)Zdravstvo i socijalna skrb (42 %)

Osiguravanje vremena za odmor od posla38 %Ugostiteljstvo i razonoda (43 %)Medicina i zdravlje (42 %)Lokalna i nacionalna uprava (41 %)

Produživanje poslovnog putovanja kako bi se lakše prevladali dugi letovi21 %Arhitektura i dizajn (30 %)Konzalting u menadžmentu (26 %)

Ušteda novca jer su neki troškovi putovanja već pokriveni

35 %Obrazovanje (39 %)Zdravstvena i socijalna skrb (39 %)Lokalna i nacionalna uprava (38 %)