Autoglas
HR AUTO 2018.

Pobjednik je Opel Insignia
Objavljeno 26. prosinca, 2017.
Zlatni volan: Insignia, druga generacija velike Opelove limuzine pobjednik je 24. izbora za automobil godine

Opel Insignia osvojila je titulu HR auta 2018. i prestižnu nagradu Zlatni volan, dobivši 85 glasova novinarskog žirija koji je sastavljen od urednika i novinara najuticajnijih dnevnih novina, magazina i elektronskih medija. Drugo mjesto i Srebrni volan pripali su Hyundaijevu crossoveru Koni (72 boda), dok se na treće mjesto plasirao Volkswagen Polo sa 67 bodova, čime je osvojio Brončani volan. Preostala tri finalista poredala su se ovim redom: Škoda Karoq (51 bod), Honda Civic (45) i Citroen C3 Aircross sa 39 bodova. 

Nagradu za Insigniju je iz ruku predsjednika žirija Kristijana Tička primio Željko Sredoja, voditelj Opelova ureda u Hrvatskoj, na svečanosti koja se održala u velikoj dvorani HND-a, u prisutnosti glavnih aktera iz svijeta automobila u Hrvatskoj. Na široj listi svoje mjesto ove godine našla su 42 automobila. Riječ je o novim modelima automobila koji su se na našem tržištu pojavili tijekom 2017., ili će se pojaviti u prvom tromjesečju 2018. godine.

Nakon što je proglašena šira lista kandidata ovogodišnjeg izbora, članovi udruge Hrvatski automobilski novinari odabrali su šest finalista koji su predani u ruke žirija da donese odluku. U izboru nacionalnog automobila 2018. godine, HR auto, Žiri hrvatskih specijaliziranih novinara iz područja automobilizma, prometa i sigurnosti djelovao je u sljedećem sastavu: Ozren Adamović (Auto.), Marko Dragun (Auto moto magazin), Hrvoje Gattin (Autonet), Zlatko Horvat (Auto klub), Zdravko Juričko (Slobodna Dalmacija), Dubravko Kolarić (24Sata, Nova TV), Zoran Majcan (Auto Start), Majda Lojo Pavlović (Autoservis), Sandra Mikulčić (Večernji list, AutoStyle), Mato Pavličević (Auto Market - HRT, Glas Slavonije, Transport magazin), Kristijan Tićak (Auto motor i sport - predsjednik žirija) te Hrvoje Tomić (Jutarnji list).

Prigodom dodjele bodova članovi HNŽ-a vode računa o svim odlikama automobila u konkurenciji kao što su: udobnost, ekonomičnost, sigurnost, tehnička dotjeranost, estetski izgled, kvaliteta izrade, funkcionalnost, uvjeti prodaje te dojmovi s testnih vožnji. Članovi žirija osobito moraju imati u vidu pogodnost pojedinog modela za hrvatsko tržište, posebice u odnosu vrijednosti i kvalitete te uvjeta prodaje i postprodajnih aktivnosti.

Mato PAVLIČEVIĆ
KAKO SE OCJENJIVALO?

Svaki član žirija raspodjeljuje sve glasove na sljedeći način:

l 30 bodova ukupno potrebno je podijeliti između šest automobila

l najbolje plasiranom automobilu dodjeljuje se 8 do 10 bodova

l drugoplasiranom automobilu dodjeljuje se najmanje jedan bod manje nego prvoplasiranom

l više automobila može imati jednak zbroj bodova

l svi bodovi trebaju biti podijeljeni

l ne može se bodovati automobil koji član žirija nije vozio

DODJELA POSEBNIH PRIZNANJA

DODIJELJENO JE I 11 POSEBNIH PRIZNANJA U POJEDINIM KATEGORIJAMA:

l Digitalne tehnologije: Range Rover Velar

l Dizajn: Alfa Romeo Stelvio

l Ekologija: Renault električni automobili 

l Gradski automobil: Seat Ibiza

l Lako komercijalno vozilo: Citroen Jumpy, Peugeot Expert, Toyota Proace

l Luksuzna limuzina: BMW Serije 5

l Sigurnost: Mercedes S klasa Intelligent Drive Next Level

l Crossover/SUV A i B: Suzuki Ignis

l Crossover/SUV C: Škoda Kodiaq

l Luksuzni SUV: Range Rover Velar

l Tehničke inovacije: Audi AI aktivni ovjes