Autoglas
LAMBORGHINI URUS

Zvijer je konačno izjurila iz kaveza
Objavljeno 19. prosinca, 2017.
Nakon nekoliko godina najavljivanja, Lamborghini konačno predstavio jedan od najmoćnijih SUV-ova današnjice

Zvijer je konačno izjurila iz kaveza. Pet godina od ambicioznog predstavljanja prototipa, Lamborghini Urus na proljeće će se preseliti u garaže odabranih kupaca. Iako je od 1986. do 1993. proizveo nekoliko stotina moćnih terenaca naziva LM002, Lamborghini se tek s pojavom Urusa, jednog od najmoćnijih SUV-ova ikad napravljenih, zapravo ambiciozno uključuje u to vrlo potentno tržište. U prodajne salone će neposredno nakon premijere na salonu automobila u Ženevi iduće godine.

Dužina Urusa je impresivnih 5,11 metara, širina 2,02, što je istinski raritet u svijetu osobnih automobila, a visina 1,64 metra. Što se tiče međuosovinskog razmaka, on doseže također zanimljiva 3,03 metra. Zahvaljujući pak naprednim materijalima, laganim a čvrstim, težina mu nije otišla u nebesa, nego se zadržala u zoni ispod 2,2 tone. Urusu je namijenjen motor što sjedinjuje klasiku i moderne tendencije. Osam cilindara potpomognuto je dvama turbokompresorima tako da u konačnici stižemo do – 650 “konja”! Fenomenalno, a listamo li po konkurentskom SUV svijetu, nemalo je modela snažnijih od 600 KS, no ne i onih koji dosežu do siline Urusa. Pa iz toga slijedi jedino moguće – fascinantne dinamičke osobine. Do brzine od 100 km/h potrebno je 3,6 sekundi, od 0 do 200 km/h tek 12,8. Maksimalna mu je brzina 305 km/h, što je negdje na razini konkurenata, no mora se imati u vidu da je maksimalna brzina kod maksimalno snažnih često – limitirana.

Cijena je već definirana, naravno u osnovi, jer kod ovakvih automobila varijacije su o poreznim sustavima pojedinih zemalja jako velike. Na tržištima s nižim davanjima oko 250 tisuća eura. U Hrvatskoj, ovisno i o “razigravanju” pri personalizaciji vozila, oko 2,5 milijuna kuna.

POGON JE NA SVE KOTAČE

Pogon je dakako na sve kotače, čime u raspodjeli snage “dirigira” Thorsenov diferencijal. Dok su potrebe uobičajene, stražnja osovina ima 60 posto snage, prednja 40. Ovjes je podesiv, odignutost od tla može varirati, ovisno o podlozi i stilu vožnje, od 158 milimetara, namijenjenih jurnjavi na autocesti, pa sve do 248 mm, kad se zađe u bespuće.

Možda ste propustili...