Opet kraj godine (još jedne) i opet muka oko izbora. Glazbenih, naravno. Izbora najboljih albuma proteklih 12 mjeseci, onih koje smo više slušali i manje zaboravljali dok smo manijakalno, svakog dana, tjedna i mjeseca hodili kroz bespuća recentne popularne glazbe svih mogućih i nemogućih vrsta i podvrsta. Nije pritom bilo lako ostati prizemljen, objektivan još manje, a kad se sve to što smo čuli, nešto i prečuli, pomiješa u glavi s prvim minusima (temparaturnim, ali i onima na računima) i prvim mrazovima, eto nam nimalo zahvalnog posla proći još jednom gomilu zvučnih umotvorina godine koja se polako ali sigurno bliži svome kraju, s više ili manje drame u nama i oko nas.
Dakle, da pojednostavimo i skratimo ovo uvodno pametovanje - posao izbora najbolje glazbe za kraj godine nije ni ovaj put bio lak. Naprotiv, bio je težak k'o sam đavo, jer je cijela priča tipa Best Of zapravo skrivena u detaljima, jednako kao što je i sam Sotona skriven u detaljima, što bi bila neka vrsta parafraze na onu poznatu opasku o Đavlu i svijetu, no u našem slučaju Đavla ovdje, bar u ovom izboru, nema i s te strane možete biti mirni, no ima nečega što do sada nikad prije nije bilo kad smo u prethodnim godišnjim izborima zbrajali i oduzimali što je najbolje i odbacivali ono što je manje dobro. Konkretno, to znači da nam je izbor za 2017. poseban iz jednog razloga - nismo u nabolja LP izdanja uvrstili nikog od izvođača koje smo imali u nekoj od prethodnih izbornih godina. Dakle, nema na našem popisu odličnih ovogodišnjih albuma The Nationala, LCD Soundsystema, Kendricka Lamara, Protomartyra, Run The Jewelsa, The Afghan Whigsa i niza drugih koje smo izostavili iz glavog topa 30, ali ih nismo odbacili jer bi to bio suludi čin neodgovornosti. To pak znači da smo netom spomente odličnjake i neke ovdje nespomenute smjestili na posebnu stranicu, tek da vidite da ipak nismo prolupali. A što se službenog izbora top 30 tiče, tu se sad nalaze oni izvođači i autori o kojima smo pohvalno pisali tijekom godine (njihovim albumima), ali do sada ni jedan od njih (izvođača, autora), bez obzira na to koliko bio i jest poznat ili je posve izvan šire percepcije, nikad nije bivao uvršten ni u jedan dosadašnji godišnji pregled najboljih. Sad se takva sila “iz drugog plana” budi, pa je na takve došao red da ih spomenemo (neke nove, neke stare) jer stvarno imaju odlične albume, bez obzira na to što možda za neke niste uopće čuli. Ali mi jesmo i na to smo ponosni. Nismo objektivni nikako, ali smo subjektivni svakako, a najviše kad se radi o ukusu, o kojem ne treba raspravljati. A ono o detaljima, bilo da su o Bogu ili Đavlu, da završimo u tonovima “dobrih i loših predznaka”, upravo je sadržano u ovakvom konceptu izbora najboljih u 2017. godini. Naime, 30 ovdje navedenih imena i albuma u biti je 30 detalja koji upućuju da treba obratiti pažnju na male stvari, jer iz malih stvari nastaju velika zadovoljstva, a onda i takve male stvari postanu velike. Zaključno - zima je, Božić i Nova godina su pred vratima, i ako vam netko od ovih 30 malih/velikih albuma uljepša blagdane, reći ćemo da smo u nakani uspjeli. No, ako vas uopće nije briga za ovaj i ovakav naš izbor, ne mari, ionako smo ga radili za svoj gušt, za svoju dušu, eksplicitno, iz neke naše implicitne stvarnosti. (D.J./N.K.)
FATHER JOHN MISTY
Pure Comedy
Na svojem trećem izdanju Father John Misty primijetio je da smo postali glupi i nijemi, ili smo možda oduvijek bili bića koja su potpuno krivo shvatila vlastiti opstanak. Neočekivani dragulj iz glave Josha Tillmana koji savršeno oslikava tre nutak u kojemu se nalazimo, sipajući pred nas mnoštvo genijalnih stihova o propasti civilizacije, uništenom planetu, kapitaliz mu, modernoj umjetnosti, tehnologiji, smrtnosti, Ovidiju, boy bendovima, mi zantropiji i ljudskoj gluposti, ali nudeći nadu i ljubav na kraju svojeg epa. “Pure Comedy” je savršeni spoj Eltona Johna, Kurta Vonneguta, Boba Dylana, Marcela Prousta, Billija Joela, Leonarda Cohena, Grama Parsonsa, Marka Twaina, Van Dyke Parksa i Randyja Newmana.
LORDE
Melodrama
Gotovo svaki trenutak ovog albuma pravi je mali pop-dragulj, na kojemu je Lorde opjevala vlastiti život, izjavivši kako je ovo njena “ploča o samoći”. Ili kako je to biti mlad, uspješan i uživati u he donizmu koji ide uz njezine godine. No u njezinim tekstovima ima dovoljno mu drosti i tuge pa ovo nije instantni pop-proizvod. Uglavnom, mlada Novo zelađanka preživjela je sindrom drugog albuma na zaista impresivan način, jer “Melodrama” je po svemu mnogo bolji album od svoga predhodnika - bogatiji, raznovrsniji, zanimljiviji i eklektičniji. Lor de je uz pomoć izvršnog producenta Jacka Antonoffa na “Melodrami” napra vila sve dobre poteze i snimila lijepu, pametnu i zaraznu pop-ploču.
ALGIERS
The Underside Of Power
Ovaj drugi album benda iz Atlante predvođenog Franklinom Jamesom Fisherom je neuhvatljivo ekletična ploča koja se bavi promjenom političke klime u SAD-u i Velikoj Britaniji te porašću ksenobije, fašizma i straha. Album im je producirao Adrian Utley iz Portisheada, a njihov spoj post-punka, gospela, psihodeličnog soula, afrobeata, industriala, novog vala i jazza, neodoljivo nas podsjeća na vrhunce PIL-a, Suicide i XTC, s odmjerenom dozom Depeche Modea i MC5, prebačenih 40 godina u budućnost. Stoga prije nego postanu veliki bend, imate ih prilike gledati u zagrebačkoj Močvari koncem siječnja 2018. godine.
EXQUIRLA
Para Quienes Aún Viven
Kvintet iz Madrida snimio je album koji zvuči doista sjajno, maštovito i uznosito, blizu remek-djela (ako već i nije), s produkcijom, aranžmanima i miksom od kojih zastaje dah. Maestralna atmosfera, ritmička i melodijska struktura svih osam pjesama, lagani akus tično-folkerski uvodi na putu prema katarzičnoj završnici kroz “bolerovsku” gradaciju napetosti, magični je flamenko-metal. Nesvakidašnji spoj post-rocka i tradicionalnog španjolskog flamenka, Exquirla će možda zvučati poput nekakve nadnaravne fuzije flamenka, Nirvane, Mogwaia, Deftonesa, Mono i ISIS, uz malo blacka. Pustolovina duha, emocionalna potraga za identitetom kroz magična snoviđenja...
SLOWDIVE
Nakon nevjerojatne stanke od čak 22 godine, Slowdive su snimili četvrti album, naslovili ga imenom benda, te ostavljaju dojam kako su Rachel Goswell, Neil Halstead i Simon Scott, jezgra originalne postave, doista odlučili krenuti od početka i uzvratiti udarac gomili ovodobnih shoegazera koji prekopavaju po njihovim starim pločama u potrazi za vlastitom inspiracijom. Doista, u samo osam novih pjesama Slowdive od otvaranja sa “Slomo” preko “Star Roving”, “Don't Know Why” i “Sugar for the Pill” do završnice s “Go Get It” i “Falling Ashes” suvereno hode po shoegaze terenu koji su sami utabali, evocirajući u ponešto modernijem ruhu vlastitu prošlost u sadašnjosti koja je, kakva god bila, njihova koliko i naša.
JLIN
Black Origami
Drugi album producentice iz Indiane, punim imenom Jerrilynn Patton, nazvan “Black Origami” novo je sjajno poglavlje u karijeri ove talentirane glazbenice, čiji je debi “Dark Energy” prije dvije godine oduševio kritičare diljem svijeta. Novi al bum, na kojemu je surađivala s Wil liamom Basinskim, Holly Herndon, Fa wkesom i Dope Saint Judeom, epsko je izdanje na kojemu njezina sposobnost građenja skladbi oduševljava, a posebice se to odnosi na korištenje ritmova koji nas napadaju iz svih smjerova. Poput unučadi elektronskih velikana 80-ih i 90-ih, Jlin uspješno spaja sve ideje ko jima su se koristili njeni očigledni uzori te stvara moćnu, urbanu i originalnu elektronsku glazbu 21. stoljeća.
MYRKUR
Mareridt
Od kada je Amalie Bruun napunila 30 godina i uzela pseudonim Myrkur, njezin je autorski potencijal konstantno rastao - od EP prvijenca preko prvog albuma “M” i akustičnog live izdanja “Mausoleum” do novog, drugog LP-ja “Mareridt” (u prijevodu: noćna mora), vrhunca njezina dosadašnjeg stvaralaš tva. Novi album zvuči sjajno zahvalju jući producentu Randallu Dunnu (Sun O))), Marissa Nadler...) i nizu pratećih glazbenika, no Myrkur je ta koja svo jom interpretacijom nosi svaku od 11 pjesama. Spoj black-metala i nordij skog folka u veličanstvenom izdanju. Ili manifestacija noćnih mora u ozračju drevnih šuma gdje se svjetlost teško probija, gdje tama gmiže stoljećima, dok demoni kucaju na vrata...
ROBERT PLANT
Carry Fire
Robert Plant je na svom novom albumu, još jednom koji je snimio s pratećim ben dom The Sensational Space Shifters, ot pustio sve kočnice, uhvatio se u koštac s grijesima modernog svijeta što je opjevao u “New World” (kolonijalizam ) i “Carving Up the World Again” (nacionalizam). “Bluebirds over the Mountain” prekrasan je blues, lje potica od pjesme koja u goste dovodi Chris sie Hynde, a naš favorit s albuma je “Keep It Hid”. Svemu još pridodajte očigledne ut jecaje folka, bluesa, kao i indijske, keltske te glazbe Bliskog istoka, pa vas možda taj fantastični spoj natjera da poslušate “Carry Fire” i uživate u novom Plantovu albumu.
SAMPHA
Process
Sampha Sisay je singer/songwriter iz juž nog Londona, a album “Process” njegovo je debitantsko longplay izdanje. Sampha je inače vrstan producent i remikser, a istaknuo se surađujući sa slavnim imenima poput Jessie Ware, Drake, Kanye West, Solange, Koreless i Katy B. Svih deset pjesama pomno je “skockano” da zvuče dopadljivo, no po dalje od svake trivijalizacije. Sampha zna napisati i skladati pjesmu prožetu efektnom lirikom, te ju i majstorski otpjevati. Klavirska balada “(No One Knows Me) Like the Piano” neodoljiva je, uostalom kao i svih deset pjesama. Potentan i moderan R&B soul.
KLIMT 1918
Sentimentale Jugend
Četvrti album “Sentimentale Jugend” os tvarenje je sna braće Marca i Paola Soellne, tipova koji stoje iza imena benda Klimt 1918. Ovo je daklem njihovo remek-djelo, kakvo teško da su i najzagriženiji fanovi očekivali kad su klimtovci prije 18 godina započeli svoju glazbenu postolovinu vodeći se stras nim zanimanjem za radove grupa poput The Cure, Bauhaus, Joy Division i stari Cult. Konceptualno djelo postmodernističke na ravi, začudne glazbene i emocionalne su gestivnosti, kojemu zaraznu privlačnost osi gurava sjajna produkcija i miks te melodiozni analogni sintesajzeri. Melankolično blagoz vučje i blagoglasje.
ACTRESS
AZD
Darren J Cunningham uistinu je zanimljiva ličnost na britanskoj glazbenoj sceni, a “AZD” je konceptualno djelo koje se bazira na mno štvu utjecaja i ideja. Bez obzira na to referira li se na Jamesa Hamptona ili Anisha Kapoora, kada je u pitanju arhitektura, ili se bavi Jungovim teorijama, dok nudi svoj glazbeni miks koji podjednako duguje glazbi iz Star Warsa, ali i francuskom kompozitoru Gabrielu Fauréu, Actress na “AZD” dokazuje kako nje gova vizija elektronske glazbe iza svog pri vidno hladnog i otuđenog svijeta nudi mno štvo kompleksnih i hvalevrijednih ideja.
NICOLE ATKINS
Goodnight Rhonda Lee
Nicole Atkins na ovom albumu zadi vljujućom lakoćom miješa crooner glazbu 50-ih, psihodeliju, soul i rhythm and blues 60-ih, pop-utjecaje Brill Building škole, iz vorni rock'n'roll i tradiciju country-folka, na ravno američkog. Njezin glas, odnosno način na koji pjeva, podsjeća na Roya Orbisona, Lorettu Lynn, ali i na Franka Sinatru, pomalo i na Chrisa Isaaka, ili na neku od nešvilskih pjevačica. Za divno čudo, taj eklektični stil Aktnisove nije nimalo zbrkan, naprotiv, pitak je i vrunski posložen, emocionalno vrlo doj mljiv, snažnog lirskog naboja.
PAIN OF SALVATION
In the Passing Light of Day
Nove pjesme POS-a moćno su hi-tech blagozvučje, nimalo sterilno, već duboko senzibilno, u svim segmentima. Daniel Gil denlöw u akustičnom bluesu “Silent Gold” zvuči pak poput Jacka Whitea, a kad nakon mirnih početaka iz pjesama prosukljaju funk ritmovi, dramatične gitarske solaže, čak i ponešto soula i efektne elekronike, strast i energija razornog su učinka. U svakom slu čaju očekivan i znakovit naziv za grupu od koje, kada zagrebete dublje ispod površine, u njihovoj lirici i glazbi možete zamjetiti i mnogo toga što s metalom, napose onim u klasičnom smislu, baš i nema veze.
EMPTINESS
Not for Music
Dvadeset je godina karijere obavijene tajnovitošću za ovaj belgijski kvartet ino vatora iz Brusselsa, koji su uz pomoć producenta Twiggya Ramireza dobili novu širinu i dubinu, pa su pjesme na novom albumu “Not For Music” poprimile ne kakav atmosferični neon dancefloor ugo đaj bliži recimo Massive Attacku, čak i New Orderu i Depeche Modeu. Fascinantno otvaranje s “Meat Heart”, ništa slabiji nastavak s “It Might Be” i “Circle Girl” te završnica s “Ever” i “Let It Fall”, dokaz su kako se mračni i depresivni “koncept praznine” koji zagovaraju Bezier i društvo sasvim dobro uklapa u ovodobni welt schmerz.
BROCKHAMPTON
Saturation 1 & 2
Hip-hop kolektiv, koji sebe naziva boy bandom, dolazi iz suncem obasjane Kalifornije gdje su prošle godine objavili hvaljeni mixtape “All-American Trash”. No, to je samo bio uvod za dva moćna albuma nazvana “Saturnation”, na kojima pokazuju kako hip-hop nije samo gomila netalentiranih “opakih” igrača koje imamo prilike gledati na televiziji. Kolektiv predvođen Kevinom Abstractom, u kojemu je čak 14 mladih i pozornosti željnih repera možda doživi sudbinu Odd Future (Tyler, The Creator i Frank Ocean), no ako i ne uspiju, uvijek im ostaju tri sjajna albuma za hvaljenje po zabavama.
CREEPER
Eternity, In Your Arms
Kad se pozornije presluša album prvijenac Creepera, postaje jasno zašto su “Puzavci” aktualna hype senzacija koja se pojavila u pravi trenutak za britanske medije. Album “Eternity, in Your Arms” prava je blagodat za uši jer kad Creeperi krenu s furioznom “Crnom kišom” (“Black Rain”), pa u sličnom deliričnom tempu nastave s “Poison Pens”, “Suzanne” i fenomenalnom “Misery”, opraštate im sav taj pretenciozni koncept (lirika, glazba, pojava) utemeljen na mješavini J. M. Barrieja (Peter Pan), Davida “Ziggy Stardust” Bowieja i onoga što je preostalo od My Chemical Romancea.
NADINE SHAH
Holiday Destination
Na novom albumu “Holiday Desti nation” Nadine Petra Katarina Shah pred stavlja se u do sada najangažiranijem izdanju, zabrinuta zbog migrantske krize, Brexita, terorizma i svega drugog što se događa u svijetu i naravno u Velikoj Britaniji. Glazba je sjajna, jer spoj kraut rocka, postpunka i punka prepun je ener gije i adrenalinskog naboja koji frca na sve strane od uvodne “Place Like This” do završne “Jolly Sailor”. Dakle, smjestite se udobno u fotelju i preko slušalica (ili bez slušalica), poslušajte kako zvuči naočita Nadine, pomalo na tragu Clasha, P.I.L-a, Amy Winehouse i PJ Harvey.
JAPANDROIDS
Near To The Wild Heart Of Life
Pet godina nakon “Celebration Rocka” vankuverski dvojac Brian King i David Prowse vratili su se s albumom koji po kazuje kako još uvijek nisu odustali od čarobne formule koja ih je proslavila i zbog koje smo zavoljeli taj njihov bes kompromisni miks Brucea Springsteena, Hüsker Düa, Replacementsa i Who. No, iako se fragmenati spomenutih glazbe nika mogu pronaći i na novom albumu “Near to the Wild Heart of Life”, treba iskreno reći kako Japandroids imaju pjes me toliko karakteristične samo za njih da im se jednostavno treba prepustiti i uživati u svakom crescendu, lepršavoj gitari i moćnom bubnju.
VINCE STAPLES
Big Fish Theory
Novi album “Big Fish Theory” miljenika kritike Vincea Staplesa zaista je neobična ploča, sonični iskorak negdje u rangu s Westovim “Yeezusom”, na kojoj autor zalazi duboko u sferu detroitskog techna, disto pijskog G-funka, industrijala i housea, stva rajući glazbu koja ima više veze s ulicama Londona i Berlina nego rodne mu Kalifornije. Svakim novim slušanjem ovog moćnog iz danja slušatelj pronalazi nove ideje i vr hunske stihove kojima se Staples tako le pršavo razbacuje.
GAS
Narkopop
Wolfganga Voigta, zajedno s bratom Reinhardom, smatraju začetnikom minimal techna u Njemačkoj, jer su 1993. otvorili glazbenu trgovinu Delirium u Co logneu, koja je kasnije izrasla u legendarnu dis kografsku kuću “Kompakt”. Pod pseudonimom Gas do sada je objavio četiri albuma, posljednji je bio “Pop” (2000.), a 17 godina kasnije vratio se s ambijentalnim monolitskim čudovištem od albuma, koji će vas za robiti i odvesti na putovanje s onu stranu Jupitera i natrag.
IBEYI
Ash
Blizanke Lisa-Kaindé i Naomi Diaz, nakon odličnog debija iz 2015., uspjele su iznova snimiti album koji od uvodne “I Carried This for Years”, u kojoj se u pozadini čuje bugarski ženski zbor Le Mystere Des Voix Bulgares, do posljednje, naslovne “Ash”, ostavlja slušatelja hip notiziranog njihovim glasovima, sjajnom produkcijom i stihovima koji će vam se urezati u sjećanje i ostati tamo sve dok svoje vrijeme ne posvetite nekoj drugoj glazbenom čaroliji.
IGORRR
Savage Sinusoid
Gautier Serre, koji se skriva iza pseudonima Igorrr, doista je postao unikatna pojava fran cuskog undergrounda. Njegov miks pa gan-folka, jazza, drum 'n' bassa, jungle i trip-hopa, klasike, hardcore punka, indus triala, death i black metala, ambijentalne akustike, tribalnih tonova s napadnim ope retskim baritonom iz vlastitog grla, na “Sa vage Sinusoid” zvuči zapanjujuće kreativno i produkcijski i aranžmanski savršeno. Album od kojih pucaju i bubnjići i krvne žile.
BRAND NEW
Science Fiction
Nesporno pod utjecajem U2, Radioheada, Smithsa, filma, televizije i književnosti, napose umjetnosti, Jesse Thomas Lacey je uz pomoć trojice svojih majstora svirača stvorio pravo čudovište od albuma, kakvo vjerojatno nitko nije očekivao. Ono pak najvažnije u “znanstvenoj fantastici” Laceya i grupe Brand New jest lucidna vještina da se unutar konceptualne art-forme slušateljima “podvali” sugestivna elaboracija mentalnog stanja samog autora.
PRIESTS
Nothing Feels Natural
Sniman godinama, “Nothing Feels Natural” pogađa svakim stihom, a ovih deset pjesama toliko je ekonomično u svakom trenutku, poput ranih Siouxsie and the Banshees, da mu je gotovo nemoguće pronaći zamjerku. Međutim, iako ih uspoređuju s britanskim kvartetom Savages, Priests su mnogo više od običnog punk-benda u 21. stoljeću. A “Nothing Feels Natural” beskrajno je zarazna ploča koja zaslužuje svu pozornost koju trenutačno dobiva u SAD-u.
ME AND THAT MAN
Songs Of Love And Death
Premda se u osnovi radi o tradiciona lističkoj varijanti bluesa, zapravo mješavini country-folk bluesa i country-rock bluesa, album “Songs Of Love And Death” baštini i ponešto iz žanra Americane. Dvojcu Nergal (Adam Darski) i John Porter čak se “zalomi” i ponešto surfa i rock'n'rolla, a ne manjka ni duhovitosti, ni optimizma, svim nevoljama unatoč. Glazbeno savršen, krcat snažnim pjes mama i emocijama, album dvojca Nergal-Por ter impresivna je bluzerska epopeja...
JONWAYNE
Rap Album Two
Atmosferom “Rap Album Two” podsjeća na neke vrhunce izdavačke kuće Rawkusa, poput prvih izdanja Pharoahe Moncha, ili one za vodljive majstorije Hi-Teka zvane “Hi-Tek nology”, sa šarmantnom nostalgičnom do zom jednih Jurrasic 5. Dakle, iako dolazi sa zapadne obale SAD-a, Jonwayne na ovome albumu odaje počast svim velikanima s is točne obale s golemom dozom humora i emocija koje izbacuje iz sebe u svakoj pjesmi. Neočekivano dobar album.
GRAVE PLEASURES
Motherblood
Slušajući što, kako i o čemu pjeva Mathew Joseph McNerney, oznaka “apocalyptic dea th-rock” čini se posve opravdanom, a i slika božice Kali na ovitku albuma dodatno na glašava taj dojam. Uz više ili manje referenci na Killing Joke, Echo & the Bunnymen, Sisters Of Mercy i Cure, “Majčinska krv” zavodljiva je, “grobljansko” poetična evokacija prošlosti. Si rovije od Interpola i ranih Editorsa. Album koji je u svakom tonu, melodiji, refrenu i ritmu jednako dojmljiv retrofuturistički hommage.
NIBIRU
Qaal Babalon
Na drevnim mitovima od Babilona preko Egipta do svemira utemeljen rad talijanskog benda Nibiru prožet okultizmom kompleksan je psihodelični trip koji kroz četiri skladbe, suvereno hodi bespućima mitskoga i mis tičnoga, stvarajući nelagodan osjećaj na dnaravnih dimenzija “implicitnog reda” koji se manifestira u našoj “eksplicitnoj stvar nosti”. Nibiru su fascinantni izdanak un dergrounda koji svoju igru igraju prema svojim pravilima.
OFFA REX
Queen of Hearts
Album “The Queen of Hearts” kojega su Colin Meloy i njegovi The Decemberistsi snimili s britanskom folk-pjevačicom Olivijom Cha neyem, zvuči magično, elegično, sjetno, me lankolično i izvanvremenski, kao da ste vre menskim strojem prebačeni u 19. stoljeća kada je britanski folklorist James Francis Childe skupljao narodne napjeve po brdima i do linama Engleske. Svježe, moderno i povre meno nestvarno, prepuno opipljive tuge i neshvatljive ljepote.
ROYAL THUNDER
Wick
Za razliku od svojih prethodnika, album “Wick” zvuči ujednačeno i formom i sa držajem, napose kvalitetom, bez praznog hoda. I to bez obzira na to što je riječ o bendu na tragu klasičnog rocka, hard-roc ka, s elementima psihodelije generirane iz “zlatnih šezdesetih” koji, između ostaloga, zaziva duhove Janis Joplin i Led Zeppelina, a ne preza ni od okultnog dekora. Royal Thunder u ovakvom nadahnuću funkcio nira moćno i glazbeno i lirski i pro dukcijski. Prava južnjačka kraljevska gr mljavina.
DESET ODLIČNIH ALBUMA KOJE SVI HVALE
1. KENDRICK LAMAR
Damn
l Trenutačno najveći MC na planetu u samo nekoliko godina stvorio je status božanstva čije se svako izdanje poprati brojnim hvalospjevima kritike i oduševljenjem publike. Na “Damn” ponudio nam je mnogo manji raspon glazbenih ideja nego na svome prethodniku “To Pimp A Butterfly”, no njegov bijesni glas protiv nepravdi i dalje je prisutan, iako ni jednog trenutka ne propovijeda, nego su sve poruke skrivene iza vlastitih trauma kojima se bavi na ovom izdanju. U svoja četiri albuma Kendrick Lamar stvorio je poprilično tužan opus koji se razlikuje od gotovo svega na današnjoj sceni, šireći tugu i očaj u trenucima kada to najmanje očekujemo te nam nudeći nadu kada ju više ne vidimo.
2. PROTOMARTYR
Relatives in Descent
l Bend iz Detroita čiji je i prošli album “The Agent Intellect” iz 2015. godine bio nedovoljno hvaljeno remek-djelo, složio je još jednu zbirku moćnih pjesama koje bi bez sumnje bile klasik R'n'R-a da su snimljene prije 40 godina. Na “Relatives In Descent” albumu, naš omiljeni mrgud Joe Casey bombardira nas anskioznim, ali istinitim propovjedima o svijetu u kojemu živimo, dok se trojka oko njega trudi gitarsku glazbu napraviti iznova radiklanom, uzbudljivom i uznemirujućom. Zamislite si Hanka Chinaskog kako nakon večeri ispunjene ispijanjem goleme količine alkohola, okupi nećake te odu u studio snimiti oporu odu Sjedinjenim Državama. Eto, tako moćno zvuči “Relatives in Descent”.
3. THE NATIONAL
Sleep Well Beast
l Postoji jedna gospođa, vrlo dobro upućena u sve odluke koje donose autori Glasovih godišnjih listi najboljih albuma. S obzirom na to kako je ista nekoliko puta zaprijetila izbornicima nasiljem ako na njoj ne bude mjesta za sedmi album The Nationala, u strahu od odmazde evo i “Sleep Well Beasta” u našem izboru. Šalu na stranu, The National su moderan i retrobend u isto vrijeme, melankoličan, nostalgično sjetan i veseo u istoj pjesmi, zadivljujuće prozračan i kad je zagasito mračan, globalno urban i kad je lokalno dislociran, politički osviješten i američki tradicionalan, jednom riječu - osebujan u svakom pogledu, emocionalno dubok i širok i kad je u vlastitoj intimi, i kad ta intima postaje svačija, a ne samo Berningerova.
4. RUN THE JEWELS
Run The Jewels 3
5. LCD SOUNDSYSTEM
American Dream
6. THE AFGHAN WHIGS
In Spades
7. QUEENS OF THE STONE AGE
Villains
8. TYLER, THE CREATOR
Flower Boy
9. MOGWAI
Every Country's Sun
10. SPOON
Hot Thoughts
ELEKTRONIKA
THE BUG VS EARTH: Concrete Desert
FEVER RAY: Plunge
ARCA: Arca
FOREST SWORDS: Compassion
JUANA MOLINA: Halo
KING KRULE: The OOz
SHERWOOD & PINCH: Man Vs. Sofa
CHINO AMOBI: Paradiso
STORMZY: Gang Signs & Prayer
BONOBO: Migration
SINGLOVI
LCD SOUNDSYSTEM: Call The Police/American Dream
FATHER JOHN MISTY: Pure Comedy
KENDRICK LAMAR: Fear/DNA
LORDE: Green Light
PORTUGAL. THE MAN: Feel It Still
KING KRULE: Dum Surfer
LIL UZI VERT: XO Tour Llif3
SAMPHA: No One Knows Me (Like the Piano)
THE NATIONAL: System Only Dreams In Total Darkness
STORMZY: Big For Your Boots
LIJEPA NAŠA
1. MAYALES: Simbol za sunce
2. TROBECOVE KRUŠNE PEĆI: Ether
3. DIYALA: World Raw 3
4. CHUI JAZZ OKRKESTAR HRVATSKE RADIOTELEVIZIJE: Chui ovu glazbu
5. MOSKAU: Violence & Sorrow
6. KRIES: Selo na okuke
7. DAMIR AVDIĆ: Amerika
8. RENS ARGOA: Luciferin
9. ČEDO I MATIJA ANTOLIĆ: Bluz po domačem
10. FATHERKOPF: Hotel Royal
TOTALNO DRUKČIJI
DOOL: Here Now, There Then
AMENRA: Mass VI
DEAD CROSS: Dead Cross
HALLATAR: No Stars Upon the Bridge
JUNIUS: Eternal Rituals For The Accretion Of Light
THE NECROMANCERS: Servants of the Salem Girl
KOYO: Koyo
PSYCHEDELIC WITCHCRAFOT: Sound Of The Wind
PARADISE LOST: Medusa
TAU CROSS: Pillar Of Fire
HIP HOP/R'n'B
SZA: CTRL
DJ KRUSH: Kiseki
KELELA: Take Me Apart
JAY-Z: 4:44
BIG K.R.I.T.: 4eva Is a Mighty Long Time
SHABAZZ PALACES: Quazarz: Born on a Gangster Star
WILEY: Godfather
OPEN MIKE EAGLE: Brick Body Kids Still Daydream
DIZZEE RASCAL: Raskit
DÄLEK: Endangered Philosophies