Novosti
MINISTRICA OBRAZOVANJA

Strukovne škole moraju za učenike postati poželjne
Objavljeno 11. prosinca, 2017.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u ponedjeljak na početnoj konferenciji projekta "Modernizacija strukovnog obrazovanja i osposobljavanja" kako se izuzetno protivi tomu da se, paralelno sa strukovnim obrazovanjem, razvija neki novi sustav koji bi imao namjeru nadomjestiti strukovno obrazovanje. Suprotno tomu, ustvrdila je ministrica Divjak, "sustav strukovnog obrazovanja trebamo svi zajedno kvalitetno, promišljeno i strateški razvijati." Objasnila je kako strukovne škole nisu jedine koje imaju razvojnu komponentu nego se oko strukovnih škola kao centara kompetentnosti moraju definitivno okupljati poslodavci, osnivači, agencije, odnosno svi oni koji mogu pridonijeti tomu da razvijemo kvalitetan sustav koji će ta zanimanja stvarno učiniti privlačnima.

Ministrica Divjak bila je jedna od uvodničara na početnoj konferenciji projekta "Modernizacija programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja" održanoj u hotelu Sheratonu. Riječ je o projektu u vrijednosti od 2,35 milijuna švicarskih franka, odnosno više od 15 milijuna kuna, financiranu sukladno Okvirnome sporazumu između Švicarskoga saveznog vijeća i Vlade Republike Hrvatske o provedbi Švicarsko-hrvatskoga programa suradnje na smanjenju ekonomskih i socijalnih nejednakosti unutar proširene Europske unije. U svome izlaganju Divjak se nekoliko puta osvrnula na činjenicu kako se u reformi obrazovanja često spominju četiri prioriteta: modernizacija strukovnih kurikula u suradnji s poslodavcima, opremanje škola za provođenje učenja temeljenih na radu, unaprjeđivanje sustava stručnog usavršavanja nastavnika kao dijela sustava osiguranja kvalitete strukovnog obrazovanja i promocija strukovnog obrazovanja kao poželjnoga budućeg zanimanja koje uključuje i podizanje samopouzdanja učenika strukovnih škola kako bi postali ponosni na odabir svoga zanimanja.H

Mora se raditi na promociji strukovnog obrazovanja koje uključuje i podizanje samopouzdanja učenika strukovnih škola