Autoglas
VOZILI SMO

Audi Q2 1.0 TFSI Ultra: Automobil s puno trikova
Objavljeno 12. prosinca, 2017.
Iako smo i prije tvrdili da je TFSI oznaka novi sinonim za TDI modernog doba, sada nakon testa u to nemamo sumnje

Mali SUV Audi Q2 1.0 TFSI Ultra pokazao se poput iluzionista s trikovima, počevši od snažnog motora iz malog obujma do prostranosti iz naizgled malih dimenija. Kada bismo naš osvrt počeli tekstom: “Vozili smo Audi Q2 koji starta fenomenalno, vuče od niskih okretaja i vozi se ugodno na autocesti 150 km/h, a uz to troši od kakvih 5 do 6 litara goriva”, gotovo bi svi u jedan glas rekli kako je riječ o dobro poznatom 2-litrenom dizelašu. Međutim, nije! Ovo je uvod za 1-litreni benzinac!

Kada Audi stavi ovu oznaku “Ultra” na neki od svojih modela, onda mahom govorimo o automobilu koji donosi iznimnu snagu, ali i iznimnu potrošnju. Da ne gledamo u tehničke podatke za Audi Q2 1.0 TFSI Ultra, nikada ne bismo rekli da je opremljen agregatom obujma jedne litre, i to još s tri cilindra! Naime, neugodne vibracije koje su nekada 3-cilindraši proizvodili ovdje ne postoje niti su u pomisli. Čudan “rondavi” zvuk slabašnog benzinca također je nepoznat pojam. Upravo suprotno, Audi Q2 1.0 TFSI Ultra pruža nevjerojatno uglađen rad kakvog se ne bi posramili ni mnogo snažniji automobili, a zvuk je čistokrvan benzinski uz određenu dozu sportskog štiha kada ga se stisne, jer ipak ovo je motor koji se može vrtjeti do 8000 okretaja u minuti. Start, prva, gas i malo tko će vas sustići na semaforu.

Pršti od snage

Iako zvuči nevjerojatno, 1.0 TFSI pršti od snage. Vožnja u gradu, ili pak na autocesti pri 130, 140, 150 km/h, ali i više od toga koliko može potegnuti Audi Q2 1.0 TFSI Ultra, nikakav je problem. Nominalnih 116 KS odaje dojam puno više i doista kupac upravo ovakvog Audija neće moći kriti zadovoljstvo, naprosto zato što će misliti da je dobio puno više od onoga što je kupio.

Šećer za kraj? Naravno i on je tu u obliku potrošnje. Znate sigurno one priče i o super štedljivim dizelašima i rastrošnim i neefikasnim benzincima? Ovdje možemo priču smo obrnuti jer Audi Q2 troši kao najštedljiviji dizelski motor, tj. oko 5 litara benzina. Međutim, uz Audi Q2 1.0 TFSI Ultra nećete se susresti sa zabranom ulaska u nekakvu europsku metropolu ili se brinuti o začepljenom DPF-u. Samo ćete se voziti i uživati. Dizel još uvijek nećemo baciti u povijest, i dalje mu vidimo budućnost u velikim automobilima i kod onih vozača koji “žive” na autocesti, ali u svakom automobilu manjem od velike limuzine, TFSI je definitivno bolji izbor.

Audi kao premium proizvođač nije baš marka uz koju bismo vezali neke izlete i nešto totalno drugačije. Svi modeli ovog proizvođača donose nova i tražena osvježenja, no teško bi se tu reklo da je riječ o nečem što nismo očekivali i što nas je potpuno šokiralo (naravno, ovo ne vrijedi za tehnologiju, isključivo za izgled). Stoga, ostali smo poprilično šokirani novim Q2 kada se pojavio prošle godine.

Veliki prostor

Čini se da se ovaj izlet potpuno ispatio jer brojke o prodaji idu u prilog Q2 svagdje po Europi i svijetu, a nadamo se da će se i naše tržište malo trznuti u tom pogledu. Riječ je o najmanjem SUV-u koji Audi ima u ponudi. Smješten na samom početku Audijevih SUV modela, Q2 je nešto manji od Q3, međutim u kabini teško bi se to dalo zaključiti i zapravo, kada se sjetimo testa Audija Q3, u Q2 imamo osjećaj većeg prostora – i to značajno.

Ponuda prostora i osjećaj iza upravljača su kao za nekim znatno većim SUV-om. Pogled na brojke između Q2 i Q3 otkriva tek nešto manje prostora u prtljažniku, no ni to baš u praksi neće previše značiti (prtljažnik ima 55 litara manje prostora od Q3). Unutrašnjost bismo najbliže povezali s Audijem A3, i to je zapravo jedina poveznica koju možemo na račun izgleda napraviti.

Osjećaj pod prstima otkriva nevjerojatnu i za druge proizvođače teško dosežnu kvalitetu, osjećaj za detalje i općenito dojam. Ne krijemo, malo koja nam unutrašnjost “sjeda” bolje od Audijeve, i to bez obzira na model i klasu. Od tehnologije na raspolaganju vam je gotovo sve što možete zamisliti, a čak i neka osnovna oprema donosi već puno toga. I nakon godinu dana od kada smo ga prvi put provozali, Audi Q2 relativna je novost na našim cestama. Gdje god bismo stali i parkirali se, znatiželjni prolaznici bi se osvrtali, “bacili pogled” na unutrašnjost i vanjštinu automobila.

Marin REŽIĆ
TFSI ZAMJENA ZA TDI

Ako se pitate zašto nemamo više Audija Q2 na našim cestama kada je on i nakon godinu dana velika novost, ovo možemo samo preformulirati u pitanje zašto uopće nemamo novijih automobila na našim cestama. To je ipak tema za neku drugu priču. Međutim, uvjereni smo da će akcijska cijena upravo testiranog Audija Q2 1.0 TFSI Ultra od ispod 190.000 kuna ići u prilog da Audi Q2 ipak bude prisutniji na našim cestama, kao i TFSI koji definitivno donosi zamjenu za dobro poznati TDI, bar u nekim klasama automobila.