Autoglas
100 TJEDANA PRIJE POČETKA PROIZVODNJE I.D.-A

A modelom I.D. počinje Volkswagenova ofenziva na tržištu električnih vozila
Objavljeno 12. prosinca, 2017.

Najveća ofenziva proizvoda i tehnološka ofenziva u povijesti Volkswagena i dalje poprima jasan oblik. Sto tjedana prije planiranog početka proizvodnje prvog modela linije I.D., članovi uprave su se sa svim dobavljačima usuglasili oko najvažnijih točaka u pripremi za proizvodnju. Kao prvo vozilo na bazi nove, modularne električne platforme (MEB) kompaktni, potpuno električni Volkswagen I.D. počet će se proizvoditi u tvornici Zwickau, u Saskoj, od kraja 2019. godine.

Predsjednik uprave Volkswagena Herbert Diess, potpisao je zajedno s kolegama iz uprave i direktorima najvećih dobavljača partnerski ugovor za osiguravanje besprijekornog početka proizvodnje vozila.

- Pripreme za ulazak u novu eru povoljne elektromobilnosti sada ulaze u kritičnu fazu. U okviru ovog jedinstvenog industrijskog projekta želimo postići da Europa ima prednost u svjetskoj utrci za vodeći položaj u području elektromobilnosti. Zwickau će se tako razviti u najveći europski kompetencijski centar za elektromobilnost. Tako možemo napisati još jedno poglavlje u povijesti automobila - rekao je Diess. Unutar pet godina na novoj platformi u cijelom svijetu, proizvođači koncerna Volkswagen na tržište će izbaciti 32 modela.

- Odlučni smo u namjeri da zasjednemo na vrh, sama će marka Volkswagen do 2022. godine u ponudi imati 20 potpuno električnih automobila i u sljedećih pet godina uložiti otprilike šest milijardi eura u elektromobilnost - poručio je Diess, a direktor nabave Ralf Brandstätter objasnio je kako “je dosad u okviru naše ofenzive na tržištu električnih vozila određeno više od 100 dobavljača. Za mene je važno da između nas i naših partnera počinje novi oblik suradnje – najveće dobavljače značajno ćemo ranije i intenzivnije uključiti u rad na projektu I.D.”.

Volkswagen pri uvođenju MEB-a posebnu pozornost posvećuje konceptu takozvanog “value sourcinga”, kod kojeg dobavljači ideje za bolja tehnička rješenja unose već u ranim fazama razvoja natječajima za koncepte, kaže Brandstätter: “Dodana vrijednost proizlazi iz značajno uže povezanosti između ravnopravnih partnera, od čega obje strane imaju korist”.

Već 2020. godine na MEB platformi trebalo bi biti proizvedeno više od 100.000 Volkswagenovih automobila, rekao je Christian Senger, direktor programa elektromobilnosti.

- Značajno smo smanjili kompleksnost programa I.D. i skratili proces proizvodnje za jedanaest mjeseci. Nova arhitektura vozila, autonomna vožnja, te umrežavanje i usluge, zahtijevaju dobro umrežen model rada sa svim partnerima i dobavljačima. Plan za proizvod je tu. Sada punom snagom idemo u zajedničku realizaciju - kaže Senger.M.Bugarić

Digitalna mobilnost

Električna arhitektura MEB-a dosljedno je usmjerena na digitalnu mobilnost budućnosti bez ispušnih plinova i potpuno je nova. Ona integrira elektromotore različite snage, plosnate baterije u podvozju s inovativnim tehnologijama i značajkama softvera poput Smartlighta ili Head-up zaslona s proširenom stvarnošću (eng. augmented reality), koji su dosad bili rezervirani samo za aute s premium segmentima. Modeli Volkswagen I.D., I.D. BUZZ i I.D. CROZZ dio su početne formacije i njima Volkswagen od 2020. godine u kratkim razmacima počinje s ofenzivom na tržištu električnih vozila. Nova generacija vozila izići će na tržištima u Europi, Kini i SAD-u.