Objavljeno 8. prosinca, 2017.
U Hrvatskoj čak trideset posto poduzetništva čini ono žensko, a razvojem tržišta očekuje se daljnji razvoj ženskog poduzetništva, ali i specifičnih usluga koje to poduzetništvo prate. Već sada mnoge institucije u Hrvatskoj imaju programe za poduzetnice, no o njima se ne zna dovoljno. Zbog toga su mreža poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria i Institut za razvoj ženskog poduzetništva Adria pokrenuli niz konferencija o financiranju poduzetnica, od kojih je četvrta održana jučer u Osijeku.
- Trend je da žene pokazuju sve veći interes prema poduzetništvu i taj indeks poduzetništva je čak jeftiniji za žene nego za muškarce, što ne uključuje samo broj tvrtki u ženskom vlasništvu nego i sklonost prema poduzetništvu. Još se uvijek to ne vidi na konkretnim brojkama, djelomično zbog krize zbog koje su mnoge tvrtke zatvorene, ali mislim da je budućnost definitivno dobra i pitanje je kako će se naš javni sektor tome prilagoditi i iskoristiti taj ekonomski potencijal - kazala je Ivana Matić, osnivačica Women in Adria, brenda za žene u biznisu.
Problem je ženskog poduzetništva taj što žene osnuju vlastitu firmu, a potom ih obitelj, na neki način, “koči” u rastu i razvoju tvrtke.
- Dogodi se onaj problem na tržištu kad veliki pojedu male, a mi kroz naše edukacije želimo pomoći ženama da počnu brže rasti. Važno je da se žene umreže, jer kad imaju i privatni biznis i obitelj, nemaju vremena za druženje. Ovakve organizacije kao što su Women in Adria i IRŽPV Adria omogućavaju ženama da se brzo i efikasno potpomažu. Vidimo da si žene mnogo pomažu kad su u problemima, ima tu i donacija i dobrih savjeta, i to savršeno funkcionira - ističe Alma Saganić, potpredsjednica IRŽPV-a Adria.
Žene kreću u poduzetništvo da bi bile fleksibilnije te uskladile privatni i poslovni život, napominje Matić i dodaje da već četiri godine održavaju konferencije o vođenju biznisa od kuće, jer su shvatile da je ženama koje imaju djecu kućni ured rezervni plan, čak i onima koje imaju veći, stabilan biznis. “Ako vam je izazov čak i izići iz kuće na sastanak, onda to znači da vaš biznis ne može rasti.”
Ovakvim radionicama pokušavaju se na jednom mjestu prikupiti svi relevantni čimbenici - i oni koji se komercijalno bave financijama, ali i oni koji omogućavaju vrlo povoljne kredite ili nepovratna sredstva. “Primijetili smo da su poduzetnice iznimno zahvalne, jer na jednom mjestu, u četiri sata, dobiju informacije za koje bi im inače trebalo nekoliko tjedana”, dodaje Saganić.
Adrian ANDREJEK
Nepovratne potpore
Poduzetnicama i osobama koje žele zakoračiti u poduzetništvo na raspolaganju su nepovratne potpore te drugi povoljni načini financiranja HZZ-a, HAMAG-BICRO-a i HBOR-a.