Kultura
VERDIJEV “TRUBADUR” PREMIJERNO U NOĆI KAZALIŠTA U HNK-U OSIJEK

Šnajder: Sve na pozornici malo je skuplje nego inače
Objavljeno 23. studenog, 2017.
Intendant: Siguran sam da se ovoga projetka ne bi postidjela ni jedna operna kuća

Posljednja presica uoči premijere, izmještena iz najčešće lokacije - svečanog foajea - u gledalište ili čak izvan grada, bila je ona za mjuzikl “Moje pjesme, moji snovi”. Prije ove, “Unterstadt” je predstavljen u Tvrđi, a “260 dana” također na sceni. Sve su te predstave svom matičnom kazalištu donijele brojne nagrade. Nada se da će sretni niz nastaviti i Verdijev “Trubadur”, predstavljen jučer na konferenciji za novinare u gledalištu, čija je premijera planirana za subotu, 25. studenoga, u 20 sati (u Noći kazališta), samo dan nakon jubilarne, 25. dodjele Nagrade hrvatskog glumišta.

Kroz smješak zadovoljstva istaknuo je to intendant Božidar Šnajder, sjedeći okružen uistinu brojnom autorskom ekipom i većinom solista, a iza leđa su im bile kulise Španjolske s konca 15. st. Riječ je o klasičnoj, autentičnoj operi, dodao je intendant, ističući kako je u igri bio i Verdijev “Rigoletto”, pa se nada da će i ta čuvena opera doći na red.

- Sve na pozornici malo je skuplje nego inače, ali - ili ćemo raditi ili ne ćemo! Stao sam gotovo iza svakog zahtjeva pa sam siguran da se ovoga projetka ne bi postidjela ni jedna operna kuća - riječi su podrške intendanta Šnajdera.

S njim se uvelike složio i maestro Filip Pavišić, koji ravna izvedbom, i koji tvrdi da su u šest godina, koliko je već u osječkom HNK-u, u ovaj projekt svi ušli najspremljeniji nego ikada, od solista do redateljevih asistenata. Dirigent Pavišić, kojemu je ovo debi u “Trubaduru”, posebice je istaknuo važnost solista. Presretan je što je zagrebački bariton Siniša Hapač probio led suradnje s osječkim teatrom, a ponosan i zahvalan što je sopranistica Dragana Radaković svoju vjernost osječkom kazalištu izrazila i odbivši veliku ponudu iz Kaira, gdje se postavlja Verdijeva “Aida” na otvorenom, u povodu 150 godina od prvog izvođenja, s gledalištem s više od 5000 mjesta. U podjeli je, istaknuo je maestro, sjajna i perspektivna mlada sopranistica Jelena Štefanić, koja, iako prvi put u ulozi Leonore, svoju je profesionalnost pokazala spremnošću kao da je u premijernoj podjeli. Gordana Kalmar (inače članica Zbora) alternacija je Ireni Parlov u ulozi Azucene, a Filip Pavišić izrazio je zadovoljstvo i doprinosom domaćih snaga, ali i sjajnih gostiju.

- Nije to uloga koja se može pronaći na svakom uglu, no Domagoj Dorotić kao Manrico ovaj put nema alternaciju - spreman je na rizik Pavišić, uvjeren u snagu i kvalitetu tenora koji je iz Zagreba došao u Osijek i ostat će tu još neko vrijeme. No, ista priča ne vrijedi za dirigenta Davora Kelića koji je za vrijeme porodiljnog dopusta maestre Ljubice Vuletić vodio zbor. On će osječki HNK od 1. siječnja 2018. zamijeniti zagrebačkim Kazalištem Komedija. Božidar Šnajder uvjeren je da tamo ne će biti sretan i da će se kada to shvati, vratiti u Osijek - dodao je u šali.

Redatelj Bošković, kojega znamo po režiji Mozartova “Don Giovannia”, zahvalio je vodstvu HNK na ukazanom povjerenju te suradnicima na obavljenom poslu.

Narcisa VEKIĆ

Bošković

JE REŽIRAO I MOZARTOVA “DON GIOVANNIA”

Nije to uloga koja se može pronaći na svakom uglu, no Domagoj Dorotić kao Manrico ovaj put nema alternaciju!

Možda ste propustili...

PJEVAČKO DRUŠTVO SVETOGA JOSIPA OSIJEK NASTUPILO U CRKVI SVETOG KRIŽA U TVRĐI

Uskrsni koncert pred mnoštvom vjernika

Najčitanije iz rubrike