Autoglas
SIGURNOST NA CESTAMA

Ozakonite obvezne sigurnosne sustave za sprječavanje nesreća
Objavljeno 21. studenog, 2017.
Tri četvrtine novih vozila nije opremljeno automatskim sustavima za sprječavanje nezgoda, a glavni razlog je trošak

Svake godine na europskim cestama smrtno strada oko 25.500 osoba, dok oko 135.000 osoba zadobije teške ozljede, i to većinom (90 posto nesreća!) zbog ljudske pogreške. Novi su automatski sustavi za izbjegavanje i ublažavanje nesreća, poput automatskog sustava kočenja u slučaju nužde koji prepoznaje pješake i bicikliste, smanjuje brzinu automobila, sve kako bi se izbjegli sudari i spasili životi.

Pametni sustavi koji također mogu automatski regulirati brzinu i ispravljati smjer vozila, kad vozač nenamjerno napusti prometni trak, već se nalaze u brojnim novim automobilima na cestama. Međutim, takvi sustavi danas su uglavnom rezervirani za skuplje ili samo neke, ograničene modele. Zbog brojnih korisnih karakteristika zastupnici žele obvezati proizvođače da automatski sigurnosni sustavi budu dio svih novih vozila.

Tri četvrtine novih vozila nije opremljeno automatskim sustavima za sprječavanje nezgoda, a glavni razlog je njihov trošak. Kako uvođenje u automobile ne bi ovisilo o platnoj moći građana, zastupnici predlažu da uvođenje tih sustava treba postati obvezno. Zastupnici također traže nultu stopu tolerancije na alkohol u krvi za sve “nove” i profesionalne vozače.

O tome su svoja razmišljanja dali i hrvatski eurozastupnici.

- Sigurnost automobila ide ruku pod ruku sa sigurnošću na cestama i smanjenjem broja žrtava prometnih nesreća. Predložene inovacije doprinijet će većoj sigurnosti, kako vozača i putnika, tako i pješaka. Ovim pokazujemo kako nam je sigurnost građana na prvom mjestu te doprinosimo “Viziji nula posto” o ni jednoj smrtno stradaloj osobi na europskim cestama do 2050. - izjavila je Marijana Petir. Za Dubravku Šuicu brojke o stradalima su zastrašujući podatci na koje europske institucije, ali i države članice moraju snažno reagirati.

- Redovite kontrole vozača i cestovne infrastrukture moraju se provoditi radi sigurnosti za naše građane na europskim cestama - istaknula je Šuica.

- Smatram da je velik korak učinjen usvajanjem Direktive o e-pozivu kojom se od 2018. u sva vozila ugrađuje sustav koji u slučaju nesreće odmah poziva hitnu pomoć. Nužno je razvijati i preventivne mjere, prije svega borbu protiv alkoholizma - stav je Biljane Borzan. Tonino Picula svjestan je kako su cilj o 50-postotnom smanjenju broja žrtava do 2020. i “Vizija nula posto” stradalih do 2050. daleko od ostvarenja.

- Međutim, usvajanje ovog prijedloga dobar je korak naprijed. Potrebni su nam bolja cestovna infrastruktura, češće kontrole vozača te nulta stopa tolerancije na alkohol za mlade i profesionalne vozače - stav je Picule.

- Države članice moraju osigurati učinkovite i redovite kontrole vozača i njihovih vozila. Smatram kako bi članice EU-a trebale podržati politiku nulte tolerancije na vožnju u alkoholiziranom stanju - naglasio je Jozo Radoš.

Dario KUŠTRO

Cilj - do 2050. bez smrtno stradalih u prometu

Najčitanije iz rubrike