Autoglas
TEST DJEČJIH SJEDALICA

Kvaliteta sjedalica za djecu sve je bolja
Objavljeno 21. studenog, 2017.
14 sjedalica ocijenjeno je ocjenom dobar, tri zadovoljavaju, a samo dvije nisu prošle testiranje i smatraju se lošima

Devetnaest autosjedalica našlo se na tradicionalnom testiranju HAK-a i europskih partnera. Rezultati su solidni: 14 sjedalica ocijenjeno je ocjenom dobar, tri zadovoljavaju, a samo dvije nisu prošle testiranje i smatraju se lošima.

O važnosti korištenja autosjedalica suvišno je govoriti, one djetetu doslovno mogu spasiti život. Istraživanja pokazuju kako djeca koja pravilno vezana sjede u dječjoj autosjedalici imaju sedam puta manje izgleda da u slučaju prometne nesreće zadobiju teške, čak i za život opasne ozljede od djece koja nisu vožena na ovaj način. Odrasli svojim nemarom ne bi trebali ugrožavati djetetovu sigurnost, no i dalje smo svjedoci prevoženja djece na neadekvatan način. Djeca se često mogu vidjeti kako bezbrižno sjede nevezana, ponekad čak i na suvozačkom sjedalu ili pak roditelji onu najmanju drže u rukama misleći kako će ih na taj način uspjeti zaštititi.

Za sve skupine

Najveći broj prometnih nesreća događa se upravo na kratkim relacijama, u blizini kuće, primjerice prilikom vožnje do obližnjeg parka ili trgovine u susjedstvu. Stoga HAK poziva roditelje neka ne dopuste da njihovo dijete postane dio crne statistike nego se pobrinu za njegovu sigurnost. Testiranja autosjedalica služe upravo tome.

Jesensko testiranje imalo je 19 kandidata i može se izraziti zadovoljstvo ostvarenim rezultatima. Iako ponovno nema sjedalice s maksimalnom ocjenom, najveći broj testiranih autosjedalica zaslužio je ocjenu dobar, što je pokazatelj kako proizvođači iz godine u godinu povećavaju razinu sigurnosti svojih proizvoda.

Autosjedalice su i ovaj put pripadale svim skupinama težine, od onih namijenjenih najmanjima iz grupe 0+, koje služe za djecu od rođenja pa do 13 kilograma težine, pa do sjedalica iz kombinirane grupe II/III od 15 do 36 kilograma. Osim toga, među kandidatima su se našle i "i-size" sjedalice, a bilo je i proizvoda s mogućnošću postavljanja u oba smjera, kako u smjeru vožnje, tako i u suprotnom smjeru, suprotnom od onoga u kojem se kreće automobil. Takve sjedalice okrenute u suprotnom smjeru u pravilu su i najsigurnije, no one se mogu koristiti samo od rođenja pa do otprilike četvrte godine starosti djeteta.

Cybex najbolji

Važno je pritom još jednom napomenuti kako djeca lakša od devet kilograma i mlađa od 15 mjeseci nikad ne bi trebala biti okrenuta u smjeru vožnje, jer zbog njihove krhke građe to može znatno povećati rizik od ozljeda. Ipak, proizvođači su se dosjetili kako doskočiti ovom problemu pa se na tržištu počinju nuditi i univerzalni proizvodi. Neke sjedalice, kao što su GB Vaya i-Size, Nuna Rebl Plus i-Size i Recaro Zero.1 Elite, nude mogućnost postavljanja u oba smjera, i u smjeru vožnje i u kontrasmjeru, pa se ti proizvodi mogu koristiti od rođenja pa do otprilike djetetove četvrte godine.

Kad je riječ o najbolje ocijenjenoj autosjedalici, najbliže se maksimalnoj ocjeni na ovom testiranju približila autosjedalica Cybex Aton M i-Size & Base M i-Size za djecu od 45 do 87 centimetara visine ili manje od 13 kilograma težine, odnosno otprilike godine i pol starosti. Riječ je o vrlo sigurnoj sjedalici s niskim rizikom od ozljeda pri frontalnom, odnosno vrlo niskim pri bočnom sudaru, koja se vrlo jednostavno postavlja na ISOFIX bazu koju će se nakon postavljanja moći ostaviti u vozilu. Jedina dva nedostatka kod ove sjedalice koju se smatra pobjednikom testiranja odnose se na teško skidanje presvlake te zauzimanje nešto više mjesta u automobilu, no to je nešto što pada u drugi plan nakon odličnih rezultata na području sigurnosti.

Razlike među 14 sjedalica s ocjenom dobar doista su minimalne i kupci neće pogriješiti izaberu li bilo koji od tih proizvoda. Ako se pak vode za svakim od pojedinih kriterija našeg testiranja, onda će im koristiti informacija o tome koja je sjedalica najbolja u pojedinom području.

Dva minusa

U području sigurnosti najkvalitetniji rezultat ostvarila je sjedalica koja je odnijela i ukupnu pobjedu, Cybex Aton M i-Size & Base M i-Size. Kod jednostavnosti korištenja i ergonomije dominirale su Bébé Confort Rodi XP i Maxi-Cosi Rodi XP, obje iz kombinirane grupe II/III, dok su po pitanju korištenja štetnih sastojaka svi proizvođači otišli vrlo daleko, sveli ih na minimum pa ovdje ne treba nikoga posebno izdvajati.

Unatoč općenito više nego solidnim rezultatima i čak 14 dobrih ocjena, tri autosjedalice (Concord Vario XT-5, Joie Bold, Chicco Oasys23 Fixplus Evo) našle su se u nižem razredu onih koje zadovoljavaju, a dvije (Jane Grand, Recaro Optia & Smart Click Base) ovaj put nisu prošle na testiranju, obje zbog nedostataka uočenih pri frontalnom sudaru u kojem je rizik od ozljeda vrlo visok. Prilikom testiranja sjedalice Jane Grand, isofix je s jedne strane popustio, dok je kod sjedalice Recaro Optia & Smart Click Base neprolazna ocjena zarađena zbog pucanja spoja školjke sjedalice i isofix baze. Jane je nakon lošeg rezultata ponudio provjeru već isporučenih autosjedalica uz dodatne informacije na internetskoj stranici proizvođača, dok je Recaro preporučio besplatnu zamjenu svojeg proizvoda.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
ZASTRAŠUJUĆA ISTINA O SUDARU

U trenutku sudara dječja tijela, baš poput predmeta u vozilu, i dalje se kreću onom brzinom kojom se vozilo kretalo neposredno prije udara. Prilikom sudara pri brzini od 50 km/h dijete teško samo pet kilograma zbog inercije postaje teško čak stotinu kilograma, a čak ni najjače ruke neće ga tad uspjeti zadržati. Fizika i dinamika sudara jednostavno su takve i zbog toga se dijete nikad ne bi smjelo prevoziti bez autosjedalice, čak ni prilikom najkraće vožnje.

DETALJNI REZULTATI TESTA
 

BÉBÉ CONFORT RODI XP

nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa i lako prilagođavanje veličini djeteta... jednostavno zakopčavanje, brza i vrlo jednostavna montaža, vrlo lagana sjedalica, dobar oslonac za noge, vrlo niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, tanko punjenje podstave

BÉBÉ CONFORT RODI XP FIX

nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa i lako prilagođavanje veličini djeteta, sjedalica se može jako učvrstiti za sjedalo automobila, jednostavno zakopčavanje, brza i vrlo jednostavna montaža, dobar oslonac za noge, vrlo niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, tanko punjenje podstave

CHICCO OASYS23 FIXPLUS EVO

nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavna montaža, dobar oslonac za noge, niska kontaminacija

sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo, komplicirano zakopčavanje, limitiran pogled djeteta

CONCORD VARIO XT-5

dobra putanja pojasa, sjedalica se može jako učvrstiti za sjedalo, zauzima malo prostora, mnogo prostora za dijete, vrlo niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, nešto povećan rizik od pogrešne montaže, teško skidanje presvlake

CYBEX ATON M I-SIZE

nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru... nizak rizik od pogrešne montaže, mnogo prostora za dijete, niska kontaminacija

teško skidanje presvlake

CYBEX ATON M I-SIZE & BASE M I-SIZE

nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru... nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavno zakopčavanje, brza i vrlo jednostavna montaža... niska kontaminacija

zauzima nešto više prostora, teško skidanje presvlake

GB VAYA I-SIZE

nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru... jednostavna montaža, izvrsna završna obrada, niska kontaminacija

nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, vrlo teška sjedalica

JANÉ GRAND

dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice, nizak rizik od pogrešne montaže... dobar oslonac za noge, vrlo niska kontaminacija

visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, relativno visok rizik od ozljeda pri bočnom sudaru

JOIE BOLD

nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice, dobra završna obrada, niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nešto povećan rizik od pogrešne montaže, komplicirano zakopčavanje, skučen prostor za dijete

KLIPPAN KISS 2 PLUS

vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, stabilnost sjedalice, jednostavna montaža, vrlo lagana sjedalica, vrlo niska kontaminacija

nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, teško razumljive upute

MAXI-COSI RODI XP

nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa i lako prilagođavanje veličini djeteta, vrlo nizak rizik od pogrešne montaže... dobra završna obrada, vrlo niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, tanko punjenje podstave

MAXI-COSI RODI XP FIX

nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa i lako prilagođavanje veličini djeteta, brza i vrlo jednostavna montaža... vrlo niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, tanko punjenje podstave

NUNA REBL PLUS I-SIZE

nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, jednostavna montaža, vrlo niska kontaminacija

nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, vrlo teška sjedalica

RECARO GUARDIA

vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, niska kontaminacija

nespretna montaža

RECARO GUARDIA & SMART CLICK BASE

vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, niska kontaminacija

sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila

RECARO OPTIA & SMART CLICK BASE

vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa, nizak rizik od pogrešne montaže, vrlo niska kontaminacija

visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo

RECARO PRIVIA EVO

vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u automobilu, niska kontaminacija

nespretna montaža

RECARO PRIVIA EVO & SMART CLICK BASE

vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, niska kontaminacija

sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo

RECARO ZERO.1 ELITE

nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, mnogo prostora za dijete, niska kontaminacija

nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, vrlo teška sjedalica

Možda ste propustili...

ASFALT NIJE MIJENJAN OD 1978. GODINE

Pista Grobnika konačno na rekonstrukciji

AEZ PREMIUM ALUMINIJSKE FELGE

Samo najbolje za automobil