Regija
KOLAPS U VUKOVARU

Komunalni radovi paralizirali promet
Objavljeno 14. studenog, 2017.

VUKOVAR

Posljednjih tjedana s prometom u Vukovaru građani često povezuju riječ “kolaps”, a osnovni razlog tomu je velik broj radova na komunalnoj infrastrukturi.

Autobusi kasne

Najveći je problem na Priljevu, gdje Hrvatske ceste izvode veliki projekt sanacije kompletne četverotračne prometnice, od Kudeljarske ulice do nadvožnjaka kod Luke Vukovar. Zbog radova su vozači prisiljeni na veliku dozu strpljenja, posebice u radno vrijeme, dok su izvođači na terenu. Gradski autobusi kasne, pa se Vukovarci žale da moraju kretati i sat vremena ranije kako bi, primjerice, stigli sa Sajmišta do bolnice ili četvrti Borovo naselje.

Dražen Čulig, pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, graditeljstvo i zaštitu okoliša, kaže kako su svjesni problema, no kada je riječ o projektima koji nisu u nadležnosti lokalne samouprave, ruke su im vezane. Jasno je kako nitko nije protiv toga da se radi, gradi i sanira, no Vukovarci se pitaju je li baš toliko toga moralo biti u isto vrijeme i zašto se, gotovo na koju god se stranu krene, mora čekati, stajati, usporavati...

- Radovi koje financira Grad završavaju se na vrijeme, no oni koji su financirani iz Europske unije moraju biti dovršeni u određenim rokovima i izvođači su pritisnuti vremenom te se radi na više lokacija. U dogovoru s Hrvatskim cestama učinit ćemo koliko god možemo da sljedećeg vikenda, kada se obilježava Dan sjećanja na žrtvu Vukovara 1991., promet na Priljevu bude normaliziran, s dva prometna traka, kako bi tim putem u grad ušlo što više ljudi. Prvi smo put bili prisiljeni dogovoriti s policijom preusmjeravanje dijela prometa, pa će stotinjak autobusa u Vukovar doći preko Mitnice - naveo je Čulig.

Nova signalizacija

Dodaje kako pod punom kontrolom mogu držati samo radove koji su u nadležnosti Grada. Kao primjer je naveo radove kod Bećarskog križa i na tzv. S krivini, gdje je križanje četiriju uliceasanirano tri tjedna prije isteka ugovorenog roka.

Ivica Jukić, nadzorni inženjer Hrvatskih cesta, istaknuo je kako su na Priljevu u funkciji dva traka, a do subote će biti asfaltirani preklopi i postavljena nova signalizacija.

- Neće biti ograničenja za promet, a sve u tom smislu dogovaramo s Gradom. Automobili i autobusi koji budu dolazili s te strane bit će parkirani u Gospodarskoj zoni, a sudionici će prema bolnici biti prevoženi gradskim autobusima. Vjerujem kako ćemo uspjeti dovršiti i biciklističku stazu, pa će se oni koji idu pješice moći koristiti pješačkom i biciklističkom stazom ukupne širine 3,6 metara - rekao je Jukić.

Koliko je promet u Vukovaru usporen, zorno svjedoče pune autobusne postaje, često s nestrpljivim i nervoznim građanima.

- Ma nisu vozači autobusa krivi, ljudi voze koliko mogu, ali od jutra pa do 14-15 sati nema potrebe gledati u raspored vožnje, jer nekad kasne po 15-20 minuta, čak i više. Prošlog sam tjedna zakasnila na zakazani pregled u bolnicu, ponovno su me naručili i sad sam krenula sat vremena ranije da opet ne izvisim - rekla nam je Vera Jurić, pogleda uperenog prema cesti iščekujući gradski autobus nedaleko od tvrtke Komunalac.

Dragana KORPOŠ

financiranje

radove financira Europska unija

Tako mora biti ili idi pješice

Suprug Vere Jurić u pomirljivom tonu je rekao: “Nema vam koristi od pisanja o tome, kao ni nama od prigovaranja. Stvar je jednostavna - tako mora biti, a jedine varijante su - stoj i čekaj ili idi pješice.”