Osijek
KONFERENCIJA “POTROŠAČ IMA PRAVO...”

I osječke potrošače muče programirani kvarovi na novim proizvodima
Objavljeno 10. studenog, 2017.

Studenti osječkog Pravnog fakulteta i zainteresirana javnost u petak su imali priliku doznati sve o važnoj aktualnoj temi – svojim potrošačkim pravima. Na konferenciji “Potrošač ima pravo...”, u organizaciji Informacijskog centra Europe Direct Osijek i Europskog dokumentacijskog centra pri knjižnici Pravnog fakulteta, hrvatski stručnjaci govorili su o pitanjima kupnje preko interneta, pravima u slučaju kašnjenja ili otkazivanja prijevoza tijekom putovanja Europom, traženja pomoći, informacija i savjeta u slučaju povrede potrošačkih prava, praksama Europske unije i hrvatskih institucija po pitanju zaštite potrošača... O razlikama u pravima potrošača u Europskoj uniji govorila je Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu.

- Kada su u pitanju europski zakoni, oni tretiraju formalno sve građane jednako, ali u praksi se vidi da to ne funkcionira kako treba. Ako kupujete preko interneta unutar EU-a, nemate ista prava kao kupac, recimo, u Francuskoj, Italiji ili Belgiji. Zakoni još uvijek nisu dovoljno prilagođeni cijeloj Europskoj uniji i istočno je tržište još uvijek u podređenom položaju – upozorava Borzan.

Prema iskustvima Savjetovališta za potrošače u Osijeku, koji svakoga dana uspiju vratiti desetke tisuća kuna u džepove oštećenih potrošača, trenutno je goruća problematika vezana uz materijalne nedostatke proizvoda u području trgovine, no tu su i problemi vezani uz financije, osiguranja, komunalne, zdravstvene i turističke usluge te ovrhe.

- Primijetili smo da su kvarovi doista programirani na proizvodima. Kada ih građani reklamiraju, dođe do apsurdnih situacija da ih trgovci uvjeravaju kako nemaju nikakva prava ili da moraju unedogled davati proizvode na popravke i biti lišeni tih proizvoda koje su skupo platili – ističe Dunja Mak, pravna savjetnica u Savjetovalištu za potrošače u Osijeku.

Najveći je problem, istaknuli su govornici, neinformiranost građana, po čemu se prema svim statistikama EU-a još jednom nalazimo pri samom dnu. Stoga je ovakva konferencija dobar način da se potrošače osvijesti o njihovim pravima. Osim Zakona o zaštiti potrošača, koji štiti njihova prava, tu je i Zakon o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, o čemu je govorila Danijela Marković Krstić, voditeljica Odjela za Europski potrošački centar Hrvatska pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta.

- Želimo informirati građane da ne moraju odmah ići na sud, nego da postoje određena tijela kojima mogu poslati svoju pritužbu, bez naknada i angažmana odvjetnika – poručila je. Tu su i platforme preko kojih se u kratkom roku potrošački sporovi mogu riješiti uz minimalne naknade. J. Pejaković

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
oglas