Magazin
ROĐENI U DRUGOJ POLOVINI 90-IH I POČETKOM 2000-IH

Generacija Z u Hrvatskoj: Ne odvajaju se od mobitela, obožavaju YouTube i Instagram
Objavljeno 11. studenog, 2017.

Tko su pripadnici generacije koja ne pamti svijet prije interneta i mobitela, koja umjesto televizije gleda YouTube, a najnovije trendove prati na stranicama svojih omiljenih influencera?

Kako bi otkrila više o hrvatskoj generaciji Z, agencija Dialog komunikacije u suradnji s JoomBoosom, projektom 24 sata, provela je prvo istraživanje o mladim ljudima rođenim u drugoj polovini 90-ih i početkom 2000-ih godina. Cilj istraživanja, u kojem je sudjelovalo 1667 pripadnika generacije Z iz cijele Hrvatske, bio je saznati njihove medijske navike te stavove o brendovima i influencerima na društvenim mrežama i videoplatformama.

Rezultati istraživanja pokazuju da se 87 % pripadnika generacije Z svakodnevno koristi društvenim mrežama, a njih 92 % smatra Instagram naj-cool društvenom mrežom. YouTube prati čak 94 % ispitanika, na kojem ih četvrtina provodi gotovo cijeli dan. Mobitelom se najčešće koristi 87 % ispitanika, uglavnom za gledanje YouTubea (45 %). Za komunikaciju s prijateljima služe se Facebook Messengerom, Instagramom i WhatsAppom.

Gotovo svi pripadnici generacije Z (97 %) prate nekog influencera, a 59 % ispitanika kupuje proizvode i usluge koje ta osoba preporučuje. Od influencera koje prate posebno su istaknuli JoomBoosovce Filipa Dejanovića, poznatog kao Sikrta, Matiju Lazarevića poznatog kao Lay Z, Marka Vuletića i Davora Gerbusa.

CILJANA SKUPINA

Dio istraživanja bio je posvećen i omiljenim brendovima generacije Z. U kategoriji hrane prvo je mjesto zauzeo McDonald's, a u kategoriji pića istaknula se Coca-Cola. Među kozmetičkim brendovima ispitanici su izdvojili marku Essence, a u kategoriji tehnologije Samsung. Kao najomiljeniji brend među generacijom Z istaknuo se Adidas, koji je zauzeo prva mjesta u kategorijama obuće i odjeće, a ispitanici su ga posebno izdvojili i kao brend bez kojeg ne mogu živjeti.

U povodu objave rezultata istraživanja direktorica agencije Dialog komunikacije Marina Čulić Fischer izjavila je: “Generacija Z nova je generacija potrošača, prema čijim se vrijednostima i navikama mijenja globalna i lokalna medijska scena, kao i komunikacija brendova. Ponosni smo što smo ih u Dialogu kao prvi u Hrvatskoj prepoznali kao ciljanu skupinu kojoj vrijedi posvetiti posebnu pažnju, jer oni danas kreiraju trendove koji će trajati i u godinama koje dolaze.”

Matej Lončarić, utemeljitelj medijske platforme JoomBoos, dodao je: “U manje od dvije godine okupili smo više od 260.000 pratitelja na JoomBoos kanalu, što je za regionalno tržište doista respektabilan broj. S originalnim serijalima, prvom regionalnom YT serijom i talent showom Videostar postigli smo ono s čim se većina medija svakodnevno bori - angažirali smo publiku do te mjere da svaki sadržaj koji objavimo ima watch time veći od 90 posto, i maksimalni performance na društvenim mrežama. Ipak, uspjeh ne mjerimo samo u brojkama.

DIABLOG KONFERENCIJA

Najveća snaga brenda JoomBoos upravo je u toj iznimnoj povezanosti s publikom koja nam je ciljani target. Sa sadržajem koji kreiraju vrhunski stručnjaci u našem timu oblikujemo pozitivne vrijednosti u društvu, odgajamo i utječemo na novu generaciju klinaca. Poruka koju šaljemo jest da su oni bitan dio društva, da poštujemo i razumijemo njihov svijet. Dokaz da to radimo kako treba jest i priznanje od INMA za najinovativniji medijski brend u svijetu”, objasnio je Lončarić.

Inače, što se aktualnosti tiče, u povodu drugog izdanja konferencije DIABLOG, agencija Dialog komunikacije rezultate će provedenog prvog istraživanja o stanju influencerske scene u Hrvatskoj premijerno prikazati na konferenciji koja se održava 14. studenoga u zagrebačkom hotelu Academia.

Osim predstavljanja rezultata istraživanja o influencerima, kao i najnovijeg istraživanja o blogerima, te predavanja Erin Salisbury iz Ketchuma, na konferenciji će se održati prezentacije najboljih kampanja, kao i razgovor s influencericom Jelenom Perić, djevojkom koju na Instagramu prati milijun fanova.

Ambiciju DIABLOGA da postane ključna platforma za razmjenu razmišljanja i stavova između blogera, influencera, agencija, medija i oglašivača prepoznali su Dukat, Nivea, INA, American Express, Avon, Coca-Cola HBC i The Famous Grouse sponzoriranjem i sudjelovanjem u programu.

JELENA ZVIJEZDA

Kad smo kod Jelene Perić, za one koji ne znaju tko je ona i čime se bavi, spomenimo kako se radi o najpoznatijoj hrvatskoj influencerici, s više od milijun Instagram pratitelja. U razgovoru za emisiju Nova inspiraONA u programu TV IStre Jelena Perić objasnila je što točno znači biti influencer, koliko rada stoji iza videa u trajanju od nekoliko minuta te kako izgleda njezin radni dan. “Uspjeh ne dolazi preko noći, meni se to dogodilo brzo, danas je puno ljudi na Instagamu, ako ćete ići prema tome da budete influencer isključivo zbog novca, odmah odustanite. To je posao koji nije konvencionalan.”

Danas Jelenu Perić pozivaju diljem svijeta na događanja, uz to, ambasadorica je brojnih inozemnih modnih i beauty brendova, a otkriva što smatra zaslužnim za svoj uspjeh te kakav odnos ima s medijima, ali i kolegama blogerima. “Ako stvarno nešto želite, krenite, uvijek ćete se pitati što bi bilo da je bilo. Treba slijediti svoje snove i ako ste dovoljno uporni, doći ćete do toga, tako sam i ja krenula, od nule... Ne živim savršen život, imam uspone i padove, no zadovoljna sam tu gdje jesam. Treba jednostvano uživati u životu i dati u svemu 110 %”, kaže Jelena.

Priredio: Darko JERKOVIĆ

INFLUENCER MARKETING

Riječ influencer u engleskome jeziku označuje općenito osobu ili skupinu osoba koja ima kakav utjecaj. U poslovnome jeziku nazivom influencer u engleskome se jeziku označuje osoba ili skupina osoba koje mogu utjecati na poslovne odluke zbog svojega ugleda, položaja ili veza te čije mišljenje i djelovanje ima veću težinu nego mišljenje ili djelovanje njihovih kolega ili usporedivih skupina. U hrvatskome se jeziku, u poslovnome žargonu, engleska riječ influencer upotrebljava u tome značenju, ali ona ne pripada standardnomu jeziku. Ta se riječ upotrebljava također, i u engleskome i hrvatskome, u vezi s društvenim mrežama i popularnošću koju osoba ili skupina na njima ima. Influenceri su u tome kontekstu često novinari, poznate osobe te stručnjaci u pojedinim područjima, tj. osobe koje na društvenim mrežama imaju mnogo sljedbenika - piše na portalu Bolje je hrvatski.

Filip Orlić, savjetnik u MPR+, za Lider influencere objašnjava ovako: “S razvojem novih komunikacijskih kanala, posebice društvenih mreža, otvoreno je i potpuno novo područje na kojemu pojedini ‘opinion makeri’ reklamiraju brendove, stoga ni korisnici ne mogu biti sigurni je li doista riječ o njihovu stajalištu ili promidžbenim aktivnostima. Štoviše, danas smo svjedoci da tako neke osobe izlaze iz anonimnosti i izrastaju u važne ‘influencere’ i za njihove usluge zanimanje pokazuje sve više brendova. O održivosti tog modela u budućnosti možemo samo pretpostavljati, no nije upitno kako će uspješnost uključivanja ključnih ‘opinion makera’ i ‘influencera’ u svakodnevnu komunikaciju vrijednosti brenda biti iznimno važno za uspjeh poslovanja”, zaključuje Orlić.

Prema istraživanju koje je na globalnoj razini provela tvrtka Tomoson, na svaki uloženi dolar koji tvrtka potroši za upotrebu ‘influencera’ u marketingu vrati joj se 6,5 dolara. Više od polovine (59 posto) marketinških kuća koje su sudjelovale u istraživanju, a bilo ih je 125, povećat će proračun za ‘influencere’ i tu vrstu marketinga.(D.J.)

Generacija Z nova je generacija potrošača, prema čijim se vrijednostima i navikama mijenja globalna i lokalna medijska scena...

MARINA ČULIĆ FISCHER

Možda ste propustili...

INTERVJU: TOMISLAV RADOŠ, POTPREDSJEDNIK HGK-A ZA INDUSTRIJU I IT, ENERGETIKU I ZAŠTITU OKOLIŠA

Bolje financiranje sredstvima iz EU fondova zamjetno će podići stopu gospodarskog rasta

NIKOLA MATIJEVIĆ 11. STUDENOGA SLAVI 81. ROĐENDAN...

Lički zubar otporan na vrijeme: Burna sudbina umirovljenog osječkog stomatologa

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana