Autoglas
ELEGANTNA PUSTOLOVKA

Vozili smo: Seat Arona
Objavljeno 7. studenog, 2017.
Nakon kompaktne Atece, Seat je predstavio manji model, Aronu, koju smo isprobali u njezinu zavojitom zavičaju

Arona je, nakon redizajniranog Leona i nove Ibize, treće vozilo koje španjolska marka lansira ove godine. Ona ide u red iznimno popularnih crossovera koji se nalaze na razmeđi B i C segmenta.

Arona ima dva lica. Preko tjedna je elegantna, praktična i udobna za vožnju na posao, dok vikendom postaje pustolovna, robusna i sportskog karaktera. Sve to kombinirano je novim tehnologijama sigurnosti i povezivosti, koje su dosad bile rezervirane za više segmente. Za osam centimetara je dulja od nove Ibize, ali i viša za deset. Sjedala su podignuta za šest centimetara, dok je položaj ovjesa viši za 15 milimetara.

U kabini je gotovo identična Ibizi, iako prostranija. Dogodine stiže i digitalni kokpit. Mjesta ima dovoljno za ramena i glave, dok je prtljažnik od 400 litara (1280 maksimalno) među većima u klasi. Funkcionalnosti pridonose četiri kuke za vezivanje prtljage i dvostruka podnica. Četiri su paketa opreme, Reference, Style, FR i Xcellence, uz napomenu kako je bazni Reference za naše tržište osjetno bogatiji nego u, recimo, Njemačkoj. Kad govorimo o povezivosti, tu su Apple Car Play, Android Auto, Miror Link i SEAT DriveApp.

Aktualnom trendu prilagođavanja vozila vlastitim potrebama i ukusu nije odoljela ni Arona. Tu je beskonačan popis opcijske dodatne opreme. Međutim, najbolje od svega jest što su sve ove opcijske značajke grupirane u cijeli niz paketa kako bi individualizacija Arone kupcima lakše pošla za rukom. Nudi se i mogućnost krova u boji kako bi se, osim karakteristične kromirane lajsne koja se proteže uz donji rub prozora pa iza preko C nosača, svaka Arona izdvojila od one druge. Ukupno postoji 68 mogućih kombinacija boja.

Cjelokupna ponuda benzinskih i dizelskih motora dostupnih za Aronu posjeduje izravno ubrizgavanje, turbokompresor te automatski start-stop sustav. Uvod u benzinsku ponudu čini 3-cilindrični 1,0 TSI motor s 95 KS, koji se isporučuje u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Sljedeća je opcija isti motor, no s verzijom snage od 115 KS, koji se isporučuje u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Tijekom vremena lansirat će se i treći benzinski motor: novi 4-cilindrični 1,5 TSI EVO motor sa 150 KS i tehnologijom aktivnog odspajanja cilindara, koja je ekskluzivno dostupna za varijantu opreme FR i u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U pogledu dizelskih motora, učinkoviti i pouzdani 1,6 TDI motor bit će dostupan sa snagom od 95 i 115 KS. Verzija s 95 KS može se kombinirati s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim DSG mjenjačem, a verzija sa 115 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

A masom od 1165 kg jedno je od najlakših vozila u svom segmentu, što jamči bolje performanse, nižu potrošnju goriva te prije svega bolje dinamično ponašanje u vožnji. Na zavojitim cestama prema planini Monsterrat, Arona se pokazala kao agilna, sigurna, stabilna. Ovjes je stvarno odličan, koči isto dobro, a servoupravljač reagira brzo i precizno.

Ovaj dinamični, prostrani i svestrani automobil na naše tržište stiže u siječnju sljedeće godine uz početnu cijenu od 119.858 kuna (Arona 1.0 95 KS Reference).

Iz Barcelone: Mato PAVLIČEVIĆ
Sigurnost prije svega

Arona raspolaže brojnim naprednim sustavima potpore za vozača. To su sustavi koji su uobičajeni za vrhunske segmente vozila kao što su sustav Front Assist, potpora za vožnju uzbrdo (Hill Hold Control), sustav prepoznavanja umora vozača (Fatigue Detector), senzori za kišu i svjetlo te multikolizijska kočnica. K tomu je potrebno spomenuti mogućnost dodavanja upozorenja na poprečni promet straga (Rear Cross Traffic Alert), sustava za nadzor mrtvog kuta (Blind Spot Detection) i sustava pomoći pri parkiranju (Park Assist), koji funkcionira kako za okomito, tako i za bočno parkiranje, te sustava automatske regulacije razmaka (ACC) s funkcijom Stop&Go.