Novosti
JAVNO-PRIVATNO PARTNERSTVO U OSIJEKU

Panturist - novi upravitelj autobusnoga kolodvora
Objavljeno 17. listopada, 2017.

Kada smo u srpnju prošle godine pisali kako Osijek-Koteks izlazi iz partnerstva s Gradom Osijekom u upravljanju Autobusnim kolodvorom, a da ugovorom o prijenosu prava to postaje Panturist, očito smo malo preduhitrili. No, nismo pogriješili, Panturist je doista bio spreman preuzeti partnersku poziciju, ali je proces preuzimanja, što zbog kompleksnosti prava koje se zapravo prodavalo što zbog ishođenja potrebnih potvrda i suglasnosti trajao više od godinu dana. Priča je definitivno zaključena krajem prošloga tjedna.

Dio inozemnog koncerna

Ovakav razvoj situacije zapravo i nije iznenađenje jer Osijek-Koteks već je duže vrijeme nastojao izići iz tog partnerstva. Nakon posrtanja ove građevinske tvrtke, a potom i njezina poslovnog oporavka, opredjeljenje je novih vlasnika Osijek-Koteksa bavljenja osnovnim biznisom - a to je graditeljstvo.

- Osijek-Koteks d.d. u sklopu svog restrukturiranja mora se riješiti neoperativne imovine koja nije vezana uz osnovnu djelatnost. Položaj privatnog partnera u ugovoru s Gradom Osijekom baš je takav oblik imovine, te nam je njegova prodaja omogućila likvidnost za daljnje poslovanje - obrazlažu ovaj čin u Upravi Osijek Koteksa.

Podsjetimo, osječki je autobusni kolodvor sagrađen prema načelu javno-privatnog partnerstva (kao prvi takav u Osijeku), prema kojemu je Grad Osijek dao pravo građenja novoga kolodvora. Odnosno, osigurano je zemljište na kojemu je Osijek-Koteks kao privatni partner svoja sredstva uložio u gradnju novog kolodvora i tako stekao pravo upravljanja na rok od 30 godina. Ugovor o partnerstvu potpisan je 2007. godine, i tog je trenutka Osijek-Koteks stekao pravo upravljanja do 2038.

Novi kolodvor - dojmljivog i nagrađivanog arhitektonskog vizualiteta - otvoren je početkom lipnja 2011. godine. Uloga organizatora putničkog prijevoza dodijeljena je Autoprometnom poduzeću Požega, što je bilo dijelom iznenađenje, jer se na ovom području uvijek naklonjenije gledalo prema lokalnom Panturistu. Tako se naposljetku povijest ponovila, jer Panturist je upravljao i starim osječkim autobusnim kolodvorom. No za razliku od tada, Panturist danas posluje kao dio inozemnog koncerna Arriva - Deutsche Bahn, koji je drugi najveći na svijetu pružatelj prijevozničkih usluga. U međuvremenu, od ljetos, i APP je postao dio grupacije Arriva.

Popunjavanje lokala

Osim osnovne djelatnosti - prometovanja autobusima - kolodvor nudi i niz poslovnih lokala koje, nažalost, Osijek-Koteks nije nikada napunio, odnosno u cijelosti iznajmio. Za očekivati je kako će novi upravitelj uz pomoć međunarodnog kapitala vjerojatno nastojati popuniti prazne poslovne prostore, zbog čega kolodvor ponekad izgleda sablasno prazno.

- Autobusni kolodvor Osijek pružat će sve kolodvorske usluge kao i do sada, kako prema našim putnicima i trećim osobama tako i prema prijevoznicima. Svrha je pružiti svim korisnicima najbolju moguću uslugu na jednom mjestu kako bi svakom putniku i prijevozniku osigurali što jednostavniji i sigurniji prihvat putnika i autobusa. Također je u planu razvoj i komercijalna eksploatacija kolodvora vezana uz poslovne prostore kako bi svi raspoloživi kapaciteti autobusnog kolodvora bili što učinkovitije iskorišteni te bi u konačnici navedenim omogućili popratne usluge i dodatnu vrijednost korisnicima - odgovara Dražen Divjak, predsjednik Uprave Panturista i generalni direktor Arrive za Hrvatsku.

O promjeni partnera ništa protiv nisu imali ni u Gradu Osijeku. Gradsko vijeće još je prošloga ljeta izglasalo odluku o promjeni partnera, a o svemu se pozitivno očitovao i Sektor za javno privatno partnerstvo pri Agenciji za investicije i konkurentnost.

Nakon isteka upravljanja - 2038. godine, Panturist će (kao novi privatni partner) Gradu Osijeku predati u posjed i vlasništvo sve sagrađene građevine bez ikakvih naknada i tereta. Do tada će plaćati simbolični mjesečni iznos od jedne kune. Ne treba zaboraviti kako je vrijednost ukupne investicije privatnog partnera procijenjena na 24 milijuna kuna.

Dario KUŠTRO
KRONOLOGIJA

l SVIBANJ 2007. Grad Osijek i Osijek-Koteks

potpisali ugovor o javno-privatnom partnerstvu

l TRAVANJ 2008. Počela gradnja

l LIPANJ 2011. Otvoren kolodvor

l 2013. Prva razmišljanja o promjeni

partnera (s APP-om)

l SVIBANJ 2016. Počeli razgovori s Panturistom

l LISTOPAD 2017. Realizirana promjena partnera

l 2038. Kolodvor se vraća u posjed Gradu Osijeku

OSJEČKI KOLODVOR U BROJKAMA

Ukupna površina trgovačko-ugostiteljskog prostora na kolodvoru iznosi 1438 četvornih metara, a površina je poslovnih jedinica od 16 do 635 kvadrata. Kolodvor ima 16 autobusnih perona, 250 parkirališnih mjesta i prostire se na površini od 21.000 četvornih metara.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

HRVATSKI BRANITELJ PREDRAG MIŠIĆ PEĐA U NU2:

Dok je podjela, ne možemo naprijed

2

RANKO OSTOJIĆ:

Predsjedničine su izjave neodmjerene

3

PROMJENA U VODSTVU “NARODNJAKA”

Vinko Ručević na čelu Osječko-baranjskog HNS-a