Autoglas
SAMO ZA ODLIKAŠE

Vozili smo: Porsche Panamera Sport Turismo
Objavljeno 17. listopada, 2017.
Nakon vožnje Porschea red je otvoriti bocu za posebne prilike. Jer ovakvu egzotiku nemamo često priliku isprobat

Kao kulisa za Porscheove promomaterijale poslužio je otok Pag. Porsche Panamera Sport Turismo nastao je na temelju uspješne sportske limuzine i ističe se u luksuznom segmentu svojim nepogrešivim dizajnom. Nakon starta u Trogiru, predah nakon prvog dana vožnje je u hotelu Boškinac na Pagu.

Nakon gotovo desetljeća proizvodnje sedana s pet vrata, Porsche sad nudi nešto sasvim drugačije. U osnovi je Sport Turismo gotovo identičan sedanu. Ista je platforma, motori, ovjes, kočnice, a razlike nema ni u voznim osobinama. Izvana su dva modela identična do B nosača krova, nakon kojeg su dizajneri potpuno preoblikovali vanjštinu. Na produžetku krova smješten je električno pokretani spojler, koji se automatski izvlači pri brzini od 90 kilometara na sat, te ovisno o brzini ima tri položaja. U najvišem osigurava dodatni potisak od 50 kilograma.

Pogled u kabinu također ne odaje razlike. Premium materijali i najfinija koža dopunjuju futuristički kokpit u kojem uranjamo u luksuz i tehnologiju. Vozačka pozicija je niska, tako da odmah znate kako ste u sportski osmišljenom automobilu. Ipak, Sport Turismo je nešto svestraniji. S velikim stražnjim vratima, niskim utovarnim rubom, za 50 litara povećanim prtljažnim prostorom i konceptom sjedala 4+1, trebao bi ispuniti visoke zahtjeve praktičnosti i prilagodljivosti. Cilj je nova skupina kupaca.

Pogon je jednak kao kod sedana. Ponuda počinje od 330 konjskih snaga naviše, dok je na vrhu piramide model Turbo Sport Turismo s V8 motorom i 550 konjskih snaga. U vožnji se osjećate kao u modelu 911, samo nešto većem. I upravo te karakteristike i užitak svakim okretom upravljača i svakim prijeđenim metrom ono je što oduvijek krasi ove automobile.

Porsche hibridnom verzijom Panamere prvi put postavlja plug-in hibridno vozilo kao top model, i to u dvije izvedbe snage. Brojke su nevjerojatne. U slabijoj verziji, Panamera 4 E-Hybrid ispod lima je kombinacija trolitrenog V6 benzinskog motora s 330 KS i elektromotora od 136 KS. Sustav ukupno daje 462 KS i 700 Nm. Snažniji hibrid, Panamera Turbo S E-Hybrid pokreće kombinacija 4,0-litrenog V8 turboagregata i elektromotora, s ukupnom snagom od čak 680 “konja” i okretnim momentom od 850 Nm. Snaga se na sve kotače prenosi preko 8-stupanjskog PDK mjenjača.

Velik dio tehnologije ovog hibridnog sustava preuzet je iz hipersportskog Porschea 918 Spyder, a performanse koje prate ovu luksuznu limuzinu nisu ništa manje spektakularne. Sprint do “stotke” ove dvije tone teške limuzine traje samo 3,4 sekunde, do 200 stigne za 8,5 sekundi, a potegne do maksimalnih 310 kilometara na sat. Međuubrzanje od 80 do 120 km/h je samo 2,2 sekunde! Korištenjem isključivo električne energije, može prijeći do 50 kilometara, uz brzinu ograničenu na 140 km/h.

Pripremio: Mato PAVLIČEVIĆ
NAJBOLJE PERFOMANSE U KLASI

Razlika između klasične Panamere i Sport Turisma je prije svega u pogledu svakodnevne upotrebljivosti. Ljudi žele najbolje performanse u klasi, tipičan Porscheov dizajnerski DNA i prostor za četvero odraslih. To je ciljana grupa za Panameru, rekao je dr. Stefan Utsch, voditelj projekta za Panameru. “Ako netko traži još veću svakodnevnu upotrebljivost, pri čemu mislim na niži utovarni rub, veći volumen prtljažnika i prvi put konfiguraciju sjedala 5+1, to je profil kupaca kojima će se svidjeti Sport Turismo!” rekao je Utsch.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana