Zdravlje
PRIRODNA MEDICINA

Kako prehranom smanjiti razinu masnoća u krvi
Objavljeno 16. listopada, 2017.

Kolesterol i trigliceridi imaju ulogu u nastanku ateroma - plakova koji sužavaju krvne žile, čime se smanjuje cirkulacija u zahvaćenom području, a ako to nastane u srcu dolazi do razvoja angine pectoris i posljedično do srčanog infarkta. Masnoće u krvi imaju važne funkcije u organizmu. Tako kolesterol sudjeluje u izgradnji važnih hormona, dok su lipidi ključni u izgradnji ovojnica živčanih stanica. Problemi nastaju kada njihova razina poraste iznad normalnih vrijednosti. Tada mogu potaknuti nastanak ateroskleroze i dovesti do poremećaja funkcije različitih organa i sustava. Prvi i osnovni način borbe protiv ovog problema je regulacija prehrane. Nužno je izbaciti nezdrave namirnice iz uporabe, poput mesnih prerađevina i jela s koncentriranim masnoćama i šećerima. Savjetuje se unos veće količine voća i povrća, posebice onog s mnogo vlakana poput brokule, kupusa i drugog lisnatog povrća. Prvi je postupak uvijek drenaža jetre i žuči - glavnih organa za regulaciju masnoća u organizmu. Preparatima pripremljenim od svježih listova artičoke, korijena čička ili maslačka te kombinacijama eteričnih ulja, efikasno se mogu ukloniti štetne tvari koje opterećuju rad jetre i time izbalansirati njezinu funkciju. Sjemenke biljke piskavice efikasno mogu dovesti do uravnoteženja masnoća i šećera u krvi. Omega-3 masne kiseline pokazale su se vrlo uspješnima u smanjenju razine triglicerida u krvi. Nalaze su u većim količinama u ribama sjevernog mora. Biljni steroli, stanoli i polikosanoli imaju sposobnost smanjenja kolesterola za oko 50 %. Hladno prešano i nerafinirano ulje lana pokazalo se vrlo efikasnim u smanjenju triglicerida i kolesterola u krvi. Može se koristiti u pripremi salata i drugih hladnih jela, no najbolje je uzimati ga nekoliko puta dnevno direktno na žličicu, ili u obliku kapsula. U prehranu treba ubaciti namirnice koje pomažu regulaciji masnoća u krvi. Tako je potrebno unositi orašaste plodove poput badema, oraha i lješnjaka. Savjetuje se pet do deset orašastih plodova dnevno. Ulje koje koristite u pripremi hrane (osim prženja), zamijenite ekstadjevičanskim maslinovim uljem ili hladno prešanim suncokretovim uljem, uz dodatak određenog postotka ulja argana, noćurka, ili pšeničnih klica. J.S.

Savjetuje se unos veće količine voća i povrća, posebice onog s mnogo vlakana

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana