Regija
CESTI ZLATNIH NITI NOVAC IZ EU FONDA

1.87 milijuna kuna za turizam
Objavljeno 10. listopada, 2017.

ŽUPANJA

U okviru EU fonda za regionalni razvoj odobren je projekt Cesta zlatne niti, vrijedan 1.874.901 kuna, od čega su 1.183.624 kune nepovratna europska sredstva.

Partneri župe

Riječ je o zajedničkom projektu u koji su uz Općinu Drenovci, koja je prijavitelj, kao partneri uključeni Turistička zajednica grada Županje, općine Bošnjaci i Vrbanja te Grad Županja, a cilj je dugoročni razvoj turizma na području županjske Posavine. Projekt obnavlja kulturnu baštinu i uspostavlja novu turističku infrastrukturu koja omogućuje cjelovito oblikovanje i pozicioniranje turističke destinacije.

- Partneri su nam i župe iz Bošnjaka, Drenovaca, Račinovaca i Soljana, čije su crkve zaštićena kulturna baština. Financirat će se projektna dokumentacija za njihovo saniranje i uređenje. A na području spomenutih općina i grada Županje izrada projektne dokumentacije za prateće turističke objekte, sve u cilju privlačenja gostiju na području Ceste zlatne niti, pojašnjava voditeljica projekta i direktorica Lokalne agencije za razvoj Vjeverica, Ana Cvitković-Komesarović. U Županji su to dvorana kina Mladost te uređenje Centra za posjetitelje “Slavonski bećerac” i glazbenog paviljona u zgradi kod parka i autobusnog kolodvora. U Bošnjacima „Slavonska kuća“ s prikazom tradicionalnih obrta i lokalnim gastronomskim proizvodima, a u Vrbanji Gašparčev magacin, gdje će biti prikazana i arheološka nalazišta toga kraja. Muzej Cvelferije u Drenovcima predstavit će kulturnu baštinu istočnog dijela županjske Posavine. Uz spomenute sadržaje posjetitelji bi istovremeno obilazili i tamošnje crkve. Također se ide na izradu Razvojne strategije i Marketing plana turističke destinacije Ceste zlatne niti.

Infrastruktura

- Ideja je razviti turistički proizvod, utvrditi ciljna tržišta i upravo stoga radimo projektnu dokumentaciju za izgradnju infrastrukture naše turističke destinacije. Cilj nam je dovesti turiste koji ovdje doista imaju što vidjeti i gdje potrošiti svoj novac. I da se na ovom području ostvaruje lokalni dohodak iz turizma - ističe Cvitković-Komesarović.

Nakon završetka izrade projektne dokumentacije u sljedećih godinu dana projekt će se kandidirati na natječaj za povlačenje sredstava za gradnju i uređenje spomenutih objekata. A znatnu potporu moći će dobiti i lokalni mali i srednji poduzetnici koji će pružati ugostiteljske i turističke usluge. Cvitković-Komesarović napominje da je vrlo važno ići zajedno i cijelo područje županjske Posavine uvezati u jedan projekt, objediniti i stvoriti jedinstven turistički proizvod koji će tek tada postati prepoznatljiv. Uvezivanjem turističke ponude i potražnje dobit će se turistička dimenzija. Turistima će u budućnosti za početak nuditi produžen vikend, a onda i sedam dana ispunjenog boravka na toj destinaciji. Cesta zlatne niti trebala bi pridonijeti rješavanju gorućeg problema projektnog područja – povećanju lokalne ekonomske aktivnosti i otvaranju novih radnih mjesta.

Na značaj projekta koji bi trebao turistički otvoriti i razviti područje županjske Posavine na nedavno održanoj trening radionici upozorio je i turistički djelatnik s dugogodišnjim iskustvom u organizaciji top-manifestacija Nedo Pinezić. On smatra da bi Cesta zlatne niti, projekt koji je prije nekoliko godina pokrenula TZ Županje, trebala biti svodni nazivnik za sva događanja kroz cijelu godinu u županjskom kraju.M.Lešić Omerović

Prepoznatljivi brend

“Cesta zlatne niti već je sada na neki način iznjedrila sve one tradicionalne i turističke vrijednosti koje ima županjski kraj. I da bi dobila marketinšku snagu, ona mora biti apsolutni pridjev uz sva druga tradicionalna događanja, a kalendar mora biti ispunjen tijekom 12 mjeseci. Sada smo na pola puta da od toga projekta napravimo prepoznatljivi brend ove cijele mikroregije”, zaključio je Pinezić.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike